DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 7 Julai 2012

VIDEO KERJA HARAMJADAH DARI JABATAN KEBAJIKAN MASYARAKAT DAN JABATAN PENDAFTARAN NEGARA... APA PUNYA BANGSAT LAH LU ORANG !

Ini kesah sedih dari seorang anak yang pernah hidup dibawah jagaan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM)... namun selepas 35 tahun umur beliau status beliau sebagai Warga Negara masih tidak beliau perolehi...  tak tahu lah apa punya bangsat lah lu orang yang pernah menguruskan masalah beliau ni... bila kata kerja-kerja lu orang macam haramjadah nanti lu kata tak sopan lah... tak berbudi bahasa lah... tak mengambarkan kita ni rakyat Malaysia lah... orang melayu tak patut kata macam tu lah dan macam-macam lagi lah... untuk membenarkan kesalahan lu orang... seolah-olah lu orang tiada salah dan buat kerja dengan betul aje lah konon nya... kah kah kah !.

Bila kata lu orang makan gaji buta nanti lu orang merajuk... tapi gambaran yang diberi oleh mangsa yang umpama pendatang dibumi sendiri ni jelas yang lu orang tak buat kerja dengan betul... cuba lah lu orang bayangkan seorang yang pernah dijaga oleh JKM semasa umur beliau empat tahun... tapi tidak mendapat status Warganegara sehingga sekarang dimana umur beliau sudah menjangkau 35 tahun... apa masalahnya... sedangkan dari video yang dilihat dan tiada keraguan akan pertuturan Bahasa Malaysia beliau yang cukup fasih mungkin lebih fasih dari anak-anak pemimpin Umno yang belajar diluar Negara... serta diri beliau sendiri yang pernah dibawah jagaan JKM.

Kalau rasa-rasanya lu orang tak mampu nak buat kerja dengan betul... lebih baik aje lu berhenti... jangan menyusahkan orang lain yang sepatutnya mendapat hak mereka... atau pun lu orang pergi mampos aje lagi baik... kalau masih nak kerja tapi tak mahu buat kerja dengan betul ok... lu orang rasa tak puas hati lu orang tengok lah sendiri video dengan bukit-bukti yang disertakan oleh mangsa yang umpama Pendatang Dibumi Sendiri ni... lu tengok lah betapa haramjadah nya kerja lu orang... kah kah kah !.




hemmmmm..... mungkin lu orang rasa bahasa gua kasar... tapi apa bahasa yang patut diberi kepada mereka yang tak mahu menjalankan kerja-kerja dengan betul... seperti juga pemimpin umno yang sepatutnya menjaga amanah rakyat tapi dia orang buat amanah tersebut macam harta pusaka mak bapak dia orang... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. memang umno-apco parti sekutu apco hara jadah ! lama dah macam mamak kutty kata ,ABU !

    BalasPadam
  2. jgn bagi bonus dna duit raya. hahaha!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....