DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 1 Julai 2012

OTAK MENTERI NI LEBIH KURANG SAMA DENGAN VETERAN PERANG PUNKUQ... KAH KAH KAH !



Kalau Veteran perang punkuq yang mengeluarkan kenyataan tersebut mungkin kita faham sebab beliau hanya seorang prebet apabila bersara dari Angkatan Tentera Malaysia (ATM)... tapi bila yang mengeluarkan kenyataan tersebut adalah seorang Menteri yang berbunyi "Negeri Kelantan hanya menyumbang RM300 juta dalam masa 2 tahun sejak tahun 2010 berbanding RM5.3 bilion yang diterima daripada Kerajaan Persekutuan"... nampak sangat pemikiran beliau Low Class tahap Veteran Perang Punkoq... kah kah kah !.

Menurutnya "Kerajaan negeri Kelantan menerima bantuan berjumlah RM5.3 bilion daripada kerajaan persekutuan dalam tempoh dua tahun sejak Rancangan Malaysia ke-10 dilancarkan pada tahun 2010... dalam tempoh sama kerajaan negeri Kelantan hanya menyumbang hasil pendapatan berjumlah RM300 juta kepada kerajaan persekutuan... bantuan tersebut disalurkan melalui Jabatan Pembangunan Persekutuan Negeri dan agensi-agensi kerajaan bagi melaksanakan pelbagai projek pembangunan dan bantuan kepada rakyat miskin di Kelantan".

Tambah nya lagi "Betul pelbagai bantuan yang diberi kepada rakyat yang layak adalah duit rakyat hasil pelbagai cukai yang dipungut... Kerajaan juga boleh bangkrap dengan bantuan-bantuan tersebut... jika kerajaan tidak cekap menguruskan kewangan negara tentu rakyat tidak akan menikmatinya... Kita kena bersyukur... alasan tidak mahu berterima kasih kepada kerajaan yang memerintah kerana duit itu adalah 'hak' kita semata-mata bertentangan dengan fitrah manusia," jelasnya selepas merasmikan persidangan perwakilan Umno Kulim/Bandar Baharu di Kulim kedah.


Kenapa lu tak cakap berapa yang Negeri Selangor dan Negeri Pulau Pinang sumbangkan kepada Kerajaan Persekutuan dalam tempoh yang sama... ataupun setidaknya lu cakap lah berapa yang Negeri Perlis sumbangkan kepada Kerajaan Persekutuan... dan lu cakap sama berapa pula Kerajaan Persekutuan sumbangkan balik kepada Negeri-Negeri tersebut... jangan lah buat kenyataan bodoh... kalau ya pun bodoh sorok-sorok lah sikit... sebab lu tu adalah Menteri Pertahanan merangkap Naib Presiden Umno... tak kan lu nak betulkan apa yang Tun Madey kata... kah kah kah !.

Tak payah lah gua tulis apa yang Tun Madey pernah kata tu... kah kah kah... memang nampak sangat pemikiran lu dengan Presiden Veteran Angkatan Tentera Malaysia (VATM) tu seiringan dan sehaluan iaitu sama Bodoh dan sama Bangang... kah kah kah... konon nya lu kata Pembangkang sekarang dikategorikan sebagai 'saudagar janji' kerana banyak membuat janji yang tidak pernah mereka tunaikan... lu nak tahu tunaikan atau tidak senang aje... lu bagi aje Pakatan Rakyat (PR) menang dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti... dan lu boleh tengok sendiri sama ada PR tunaikan ke atau tidak... kan senang beb... kah kah kah !.


hemmmmm..... patut lah veteran perang punkuq marah sangat dengan beliau beb... rupanya mereka berebutkan pemikiran siapa yang paling low class... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. Bro, dah berulang kali gua katakan..., Menteri2 di Malaysia nih termasuklah Perdana Menterinya... mana pernah CERDIK beb...!!!!

    Semuanya BODOH2 Belaka....!!!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....