DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 11 Julai 2012

INI DIA MENTERI YANG BERCAKAP GUNA KEPALA LUTUT BEB... KAH KAH KAH !!!

Setiap kali mengeluarkan kenyataan tak pernah membayangkan yang beliau ni salah seorang Menteri Kanan dalam Kerajaan... kerana apa... kerana setiap kali bercakap yang digunakan adalah kepala lutut dan bukan nya kepala otak yang ada pada beliau... kononya tiada kompromi dalam soal keselamatan Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib (DSHN)... berikutan insiden lelaki dan wanita mengamuk di luar perkarangan Kompleks B Jabatan Perdana Menteri (JPM) di Putrajaya semalam...

Jadi bagaimana pula tentang keselamatan Rakyat yang lain... beliau kena ingat beb... keselamatan yang paling utama ialah Keselamatan Rakyat tak kira siapa sama ada orang tersebut Perdana Menteri atau pun Rakyat Biasa... sebab itu Gua cakap beliau ni hanya layak nya jadi Menteri Wanita dan Pembangunan Keluarga... tapi malangnya DSHN pun sebok gak nak jadi Menteri Wanita... ialah untuk memudahkan Datin Seri Hajah Rosmah (DSHR) mewakili beliau sebagai Menteri Wanita disesuatu Majlis Rasmi Kerajaan... kah kah kah !.

Itu pasal lah beliau sebok bagi arahan pada Taska Swasta supaya mengikuti Program Permata yang tak diketahui hujung pangkal program tersebut... yang mana sepanjang tiga tahun penubuhan Permata belum lagi menampakan hasil sedangkan peruntukan sebanyak RM100 juta pun tak tahu berapa yang tinggal beb... kah kah kah... berbalik kapada Menteri Kesalamatan Dalam Negeri (KDN)... itu pun ada yang kata jadi Menteri Wanita pun beliau tak layak beb... kah kah kah !.

Gua bukan saja nak pertikaikan kenyataan beliau tentang keselamatan Perdana Menteri kalau tentang masalah keselamatan Rakyat beliau juga ambil berat sama dengan keselamatan Perdana Menteri beb... tapi kalau berkenaan keselamatan Rakyat... berbagai alasan beliau gunakan untuk meremehkan keselamatan Rakyat... seperti indek jenayah menurun lah... menurun kepala lulut dia... hari-hari dilaporkan jenayah didada akhbar sehinggakan rumah orang suci dan menyucikan Tan Sri Rahim Thamby Chik pun dipecah masuk mengakibatkan senjata api (pistol) beliau dilari sipenjenayah... lagi nak kata jenayah turun... kah kah kah !.

Sebab itu bila jenayah samseng berleluasa di program Pakatan Rakyat (PR)... lu orang tengok apa kenyataan dan tindakan beliau... dan sampai sekarang tiada seorang pun samseng tersebut didakwa... sedangkan bukti bergambar dapat dilihat dimana mana-mana media sosial kalau mahu diambil tindakan... tapi apa tindakan beliau... hanya membiarkan sahaja samseng-samseng... umpama beliau merestui tindakan samseng atau kata bahasa sekarang "Macam Ada Share Aje"... kah kah kah... bila cakap macam tu nanti mula lah dia cakap tak betul dan pembohongan... kah kah kah !. [sumber klik sini]


hemmmmm..... inilah gambaran pemimpin melayu dimasa negara mula dijajah... memang ada menteri keselamatan... tapi menteri kesalamatan bukan keutamaan keselamatan kepada negara atau rakyat tapi keesselamatan kepada pemimpin... bangang... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

nota... tunggu ulasan berkenaan presiden cuepacs datuk omar osman yang seolah-olah sekarang ni menjadi pengampu kerajaan versi baru.

3 ulasan:

  1. memang jadah haram punya statement daa ;)

    BalasPadam
  2. menteri yang sangat familiar dengan ungkapan KITA TIDAK AKAN BERKOMPROMI...itulah sahaja yang paling hebat diungkapkannya.
    Menghabiskan duit rakyat jerrr bayar gaji kat dia ni

    BalasPadam
  3. nak buat mcm mana dah tahap pemikiran dia takat tu je..huhu

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....