DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 30 Jun 2012

MENTERI WANITA DAN PEMBANGUNAN KELUARGA NI MACAM DATANG BULAN TAK BERHENTI AJE BEB... KAH KAH KAH !


Bila dikatakan bahawa Datuk Seri Haji Najib (DSHN) adalah Perdana Menteri yang paling kluk klik dalam sejarah Negara... maka ramai lah penchacai yang meroyan gila babi beb... kerana tak sanggup mendengar Pemimpin Wasstiyah kesayangan mereka diberi gelaran tersebut... kah kah kah... sama ada mereka sendiri pun sedar atau buat-buat tak sedar, itu gua tak tahu lah beb... yang pasti gelaran Perdana Menteri Wassatiyah Kluk Klik memang bersesuaian dan bertepatan dengan beliau... apabila cakap beliau tak pernah yang betul... mula dari KPI, ditengahnya NKRA dan dihujungnya Wassatiyah... yang betul hanya NKRA (najib kerja rosmah arah)... kah kah kah !.

Lagi satu gua nak cakap kat lu orang yang perangai beliau ni bersesuaian dengan Kementerian yang beliau pegang sekarang ni beb... iaitu Kementerian Wanita dan Pembangunan Keluarga... yang mana perangai sebegitu selalu terjadi apabila wanita-wanita menerima kedatangan tamu mereka iaitu Haid atau dalam bahasa simbolik nya Datang Bulan... dimasa itu dikatakan wanita-wanita akan berubah perwatakan mereka sehinggalah tempoh haidnya selesai... dan perwatakan mereka akan kembali kepada keadaan sediakala... tapi nampak nya DSHN ni seolah haidnya tak mahu habis-habis beb... kah kah kah !.

Semalam beliau kata kerajaan BN sekarang berhasrat untuk menggunakan sepenuhnya mandat lima tahun untuk berkhidmat kepada rakyat selepas memenangi pilihan raya tahun 2008... sebelum itu di masa Sambutan Hari Jadi Penipu Umno beliau berkata macam esok nak jumpa Agong... last-last beliau pergi jugak jumpa... tapi bukan Agong Malaysia tapi Agong Keturunan Umno Inggeris Penjajah di London... dan semasa heboh diperkatakan Pilihanan Raya Umum ke-13 (PRU13) kemungkinan diadakan pada Musim Haji... dengan macam bagus aje beliau kata Perlembagaan membenarkan Budi Bicara Perdana Menteri dan kalau nak ubah itu bermakna kena ubah Perlembagaan...


Dan bila disuruh pula pinda Perlembagaan... maka dijawap melalui Menteri Lawyer Buruknya Datuk Seri Nazri Aziz mengatakan "pindaan Perlembagaan memerlukan 2/3 sokongan anggota Dewan Rakyat... dan kalau Kerajaan mengusulkan di Parlimen tapi tak berjaya diluluskan kerana ditolak oleh Pembangkang... nanti orang kampong kata Kerajaan Kalah kerana orang Kampong kan tahu apa".... kah kah kah... jelas Perdana Menteri dan Jemaah Menteri sama Bodoh sama Bangang... lu orang ingat rakyat khas orang kampong sama bodoh dan sama bangang macam penyokong Umno/Bn lu orang ke... sebelum pinda lu orang pergi lah kepelusuk kampong... buat lah penerangan seperti mana lu orang buat semasa Pindaan Perlembagaan Imuniti Raja-Raja dahulu.... kah kah kah !.

Umno oh Umno... lagi hampir Umno nak mampos lagi banyak Buang Tebiat yang dibuat oleh pemimpin dan penyokong nya... konon kata DSHN "Bila kita dipilih rakyat, kita dipilih untuk tempoh lima tahun... jadi dalam masa lima tahun itu amat penting bagi kita untuk memperlihatkan kemampuan kita untuk mentadbir negara kita dan membawa kemajuan kepada negara kita dan membela untung nasib rakyat... kalau kita buat pilihan raya terlalu awal bererti kita memendekkan tempoh yang rakyat berikan kepada kita... oleh itu tidak timbul soal BN kurang yakin menghadapi pilihan raya umum akan datang berikutan dakwaan pembangkang yang beliau sengaja melambatkan tarikh pilihan raya itu" kenyataan dari Pemimpin Wassatiyah Kluk Klik... kah kah kah !. [sumber baca sini]


hemmmmm..... tapi pada gua cakap beliau ni langsung tak boleh dipercayai atau tak boleh pakai... dan tak boleh dijadikan panduan untuk menentukan bila PRU13 akan diadakan... sebab perangai datang bulan beliau ni semacam tak ada kesudahanya beb... tahu-tahu nanti dah monopose aje... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.



1 ulasan:

  1. amat padah bila monyet dihadiah cincin ! atau bunga ;) ABU !

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....