DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 9 Jun 2012

MANA MUNGKIN "CAH KETING" DIHAPUSKAN DALAM UMNO KERANA IA UMPAMA KEMBAR KEPADA UMNO SEJAK AZALI... KAH KAH KAH !.

Mungkin Pemimpin yang seorang ni masih lagi dibuai oleh Kenangan Mengusik Jiwa oleh kemenangan Umno di Zaman Pra-Sejarah... yang mana dikala itu kalau Umno/Bn meletakan calon Taik Lembu ataupun Katak mahupun Tunggul Kayu sekalipun Umno/Bn pasti menang... bukan kerana pada masa itu tiadanya 'Cah Keting' dikalangan Ahli Umno tetapi kerana Rakyat Ramai masih tak mengenali siapa Pemimpin Umno.

Sebenarnya kekalahan Umno/Bn di Negeri Kelantan bukan hanya disebabkan 'Cah Keting' sahaja tetapi diiringi juga dengan 'haram jadah'... kerana 'Cah Keting' dan 'haram jadah' memang sudah ada ataupun umpama Kembar Umno sejak dari azali dan lahir bersama serta hidup dalam Umno dari Dulu, Kini dan Selamanya... sebab itu bukan setakat 'Cah Keting' semasa Pilihan Raya Umum (PRU) bahkan dalam Masyuarat Umno pun 'Cah Keting' Ujud... kah kah kah !... lu orang tak percaya baca disini

Menurut kata Veteran Umno tan Sri Tengku Ahmad Rithauddeen Tengku Ismail "Ahli-ahli Umno di Kelantan diingatkan supaya  jangan mensabotaj calon yang dipilih bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan datang jika mahu melihat Barisan Nasional (BN) merampas Kelantan daripada Pas... amalan 'cah keting' atau sabotaj perlu dihapuskan di kalangan pemimpin dan anggota Umno di semua peringkat".

"Pengalaman budaya 'cah keting' di dalam parti menjadi penghalang utama Umno atau Barisan Nasional (BN) mengambil alih tampuk pemerintahan negeri Kelantan daripada Pas sejak 20 tahun lepas... senario politik di Kelantan sekarang sudah berubah di mana rakyat mula sedar dan mahu perubahan untuk menukar kerajaan... apa yang penting anggota dan pemimpin Umno dan BN juga harus berubah daripada berfikiran lama bersikap dendam kepada sikap positif".

"Ada kalangan pemimpin yang sanggup mensabotaj parti kerana tidak terpilih menjadi calon... mereka harus bersatu padu dalam parti dan mengetepikan isu remeh temeh yang boleh menggugat kekuatan parti... Pas sebenarnya bukan parti yang kuat tetapi perpaduan yang tidak mantap dalam Umno menyebabkan Umno lemah... justeru Saya tidak menolak kemungkinan Umno dapat menawan semula negeri ini dalam PRU13 akan datang," katanya.

Rupanya masih ujud Mat Jenin Moden di zaman ini... kah kah kah... kalau dulu sebelum PRU12 dikatakan rakyat Negeri Kelantan tak mahu mengikut cita rasa pengundi di Negeri-Negeri Maju dalam Malaysia seperti Selangor Pulau Pinang dan Perak dengan memilih Umno/Bn sebagai Kerajaan... namun selepas PRU12 bukan pengundi Negeri Kelantan yang mengikut pengundi Negeri yang dikata Maju tetapi pengundi Negeri Maju mengikut selera pengundi Negeri yang dikatakan Mundur dengan menolak Umno/Bn... kah kah kah !. [sumber kilik sini]


hemmmmm..... cah keting dan haram jadah umno bukan setakat sesama ahli sahaja... tetapi cah keting dan haram jadah tersebut telah membunuh parti umno itu sendiri pada tahun 1987 akibat dari pemilihan jawatan umno peringkat pusat antara tun madey dangan ku li... itu sejarah dan tak mungkin sejarah itu tidak diketahui rakyat dizaman maklumat dihujung jari seperti sekarang... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. selagimana perjuangan hanya semata2 menegakkan bangsa semata2...masalah ini tidak akan selesai...pendokong2 perjuangan Islam juga perlu awas dengan skap ini..tidak mungkin ianya berlaku di pihak kita sekiranya proses tarbiyah tidak ditekankan...wallahua'lam

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....