DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 30 Mei 2012

(VIDEO) PENGERUSI UMNO P.PINANG BAGI REPORT CARD PADA LGE, KAH KAH KAH !.



Menurut Pegerusi Badan Perhubungan Umno Pualau Pinang Datuk Zainal Abidin Osman, fasa pembangunan terhadap Kampung-Kampung menumpang iaitu kampung dari generasi ke generasi yang dijalankan oleh Kerajaan Umno/Bn telah terhenti sejak empat lepas bersamaan masa kalah nya Umno/bn sebagai Kerajaan di Negeri Pulau Pinang... fasa tersebut telah dijalankan sejak 55 tahun lepas... kah kah kah !.

Konon nya selama 55 tahun Kerajaan Umno/Bn telah melakukan pembangunan di 50 kampung menumpang dari lebih kurang 100 kampung menumpang yang ada... rupa nya masalah penduduk tiada bertanah dan menumpang sudah berlaku sejak 55 tahun dahulu dimasa Umno/Bn memerintah Negeri Pulau Pinang dulu lagi beb... jadi bukan lah kejadian rakyat tak bertanah ini perkara baru atau dimasa Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) menjadi Kerajaan... kah kah kah !.

Yang lawak nya lagi dengan kenyataan beliau ialah siap boleh bagi report card pada Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng (LGE) tu beb gua cakap lu... kah kah kah... dalam report card tersebut jelas membayangkan unsur-unsur perkauman yang kuat dengan mengatakan 8/10 bagi LGE untuk kaum Cina kepada LGE dan 2/10 bagi LGE untuk kaum Melayu... konon nya lagi 8/10 kaum melayu mungkin kepada umngok agaknya... kalau itu lah perkiraan beliau, bermakna Pulau Pinang kekal dibawah PR... kah kah kah !.

Itu pasal lah Gua suruh beliau cermin muka dulu apabila hendak menempelak Kerajaan Negeri yang ada... masalah yang ada bukan benda baru... sepatutnya rakyat yang tak bertanah diselesaikan sejak dulu bukan lagi... ini tidak masa menjadi Kerajaan kerja lu orang asek nak kira macam mana nak rompak harta rakyat... balik rumah goyang telor dan esoknya buat lagi kerja yang sama... selama hampir 55 tahun... lu orang tak puas-puas lagi ke... kah kah kah !.

                                                                     VIDEO


hemmmmm..... lebih baik lu orang tumpukan aje pada kerusi yang dimenangi sekarang daripada berangan nak menjadi kerajaan di pulau pinang... silap-silap kerusi yang lu orang menang dalam pru 12 pun boleh terlepas kepada pr... sebab dari 11 kerusi yang lu orang menang... 6 dari nya majoriti dibawah 700 undi beb... kah kah kah... umngok perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....