DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 23 Mei 2012

(VIDEO) ANTARA POLITIK PERSEPSI DAN POLITICAL ANIMAL, GUA RASA TOK HIM NI DAH SAKIT OTAK BEB, KAH KAH KAH !.



Mungkin perkara ini tidak pernah terfikir oleh sebahagian orang terutama kepada Presiden Pertubuhan Pribumi Malaysia (Perkasam) Datuk Ibrahim Ali atau lebih popular kepada penchacai Umngok dengan panggilan Tok Him... apabila mendapat berita yang Bekas Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden akan menjadi Peguam Bela Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) dalam perbicaraan dakwaan mengikut Seksyen 4(2) (c) Akta Perhimpunan Aman kerana didakwa mengambil bahagian dalam  perhimpunan BERSIH 3.0.

Menurut Tok Him Al-Kataki "Anwar dia memang political animal... dia nampak kawan ini dah berhenti dan buka firma undang-undang... jadi dia upah kawan ini dan hendak beritahu orang ramai yang dia ini dahulu dakwa saya dan sekarang bela saya... ini akan jadi isu politik... tetapi kepada individu ini (Mohd Yusof) beliau hanya memberikan khidmatnya kerana beliau dibayar".

"Bagi saya tidak ada apa-apa yang menarik di sini. Dulu dia berkhidmat dengan kerajaan dan sekarang dia sudah bersara... sebagai seorang peguam jika ada orang menawarkan bayaran yang bagus pastinya mereka akan mempertahankan individu tersebut... Mohd Yusof menyedia khidmat guaman kepada Anwar itu kerana diupah untuk berbuat demikian" tapi nada beliau boleh disamakan macam katak yang sedang  melompat-lompat kepanasan... kah kah kah !.

Macam mana beliau dan lain-lain penchacai Umngok tak terkejut... orang yang pernah terlibat dalam pendakwaan Kes Liwat I dan mengetuai pendakwaan Kes Liwat II... tiba-tiba hari ini menjadi Peguam Bela kepada orang yang beliau pernah Dakwa... mungkin akan dikatakan ianya adalah sebagai memberi Perkhimatan kerana dibayar... tapi setidak-tidaknya pada persepsi sebahagian besar rakyat ia telah mengatakan yang DSAI tidak bersalah dalam Kes Liwat I dan Liwat II... kah kah kah !.

Cuma yang salah nya adalah apabila Tok Him Al-Kataki mengatakan DSAI sebagai Political Animal atau dalam bahasa melayu nya Politik Binatang... inilah dinamakan Katak Haramjadah yang tak tahu membezakan antara Politik Persepsi dengan Politik Binatang... kalau Tok Him nak tahu... Politik Persepsi tidak menyusahkan rakyat dan Politik Binatang adalah politik yang meyusahkan rakyat seperti apa yang dibuat oleh Perkasam dan Samseng-Samseng Umno ditambah lagi kalau Pemimpin yang tak mengunakan akal manusia tapi menggunakan Otak lembUmno macam Tok Him, kah kah kah !.

Lu orang dengar lah sendiri apa yang katak Haramjadah ni cakap... konon nya masyarakat bertamadun lah... kepala bapak dia bertamadun... perangai dah lah macam penyamun tak tahu malu... buat program sendiri tak tahu... tumpang program orang kemudian buat kacau... jenis ni sama lah dengan Datuk Haramjadah yang seorang lagi... berniaga tidak tiba-tiba cakap rugi... rugi kepala bapak dia... sampaikan nama pun tak mampu nak gunakan nama sendiri... mungkin disebabkan terlalu banyak mencekik barang haram sampaikan dah jadi otak lembUmno.



hemmmmm..... inilah hasil perjuangan bangsa yang menghasilkan bangsat.... dia orang ni memang jenis.... lu orang sambung lah sendiri... malas gua nak tulis... kah kah kah... umngok perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. memang macam pelik peguam pendakwaraya kes liwat jadi peguam anuar pulak..patut lah kes makan bertahun ini adalah fakta kalau anuar jadi pm lingkup dunia

    BalasPadam
  2. aku rasa kalu gani 4tail pencen nanti mesti dia pun keluar dari mangkuk umno gak...sementara nak pencen full....tahan ja dulu hasrat hati tu......

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....