DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 17 Mei 2012

TUN MAHATHIR ADA DUA, KALAU TAK MENIPU BERMAKNA BELIAU LUPA, KAH KAH KAH !

Dengan selambanya Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir (Tun Madey) berkata puak ekstremis Cina dilihat memainkan peranan bagi menghalang sokongan kaum itu terhadap Barisan Nasional (BN)... sekalipun sokongan rakyat kini semakin berpihak kepada BN dalam menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13, sokongan kaum Cina masih dilihat sebagai penentu kepada kejayaan BN.

Sama ada Tun Madey beliau cuba menipu ahli Umno/Bn atau pun beliau sudah lupa akan sejarah perjalanan Pilihan Raya Umum (PRU) itu lu orang nilaikan sendiri.... tapi pada Gua beliau cuba menipu ahli Umno yang sudah mula berjinak-jinak dengan Pakatan Rakyat (PR)... kerana tak kan beliau mudah lupa kerana beliau lah yang selalu mengingatkan ahli Umno dengan ungkapan Melayu Mudah Lupa.... kah kah kah !.

Pelik juga apabila beliau mengatakan yang puak ekstremis Cina dilihat memainkan peranan bagi menghalang sokongan kaum itu terhadap BN... adakah beliau lupa yang selama ini kaum cina yang menjadi Penyelamat kepada Umno /Bn dalam sepanjang 12 PRU... yang paling menonjol ialah didalam PRU10... yang mana pada masa itu boleh dikatakan hampir 80 peratus undi orang melayu telah memihak kepada Barisan Alternatif (BA) sebelum PR diperkenalkan.

Dimana boleh dikatakan kalau tiada undi kaum cina sudah lama Umno/Bn Mampus... ini kenyataan yang tak boleh dinafikan oleh orang yang menggunakan Akal Fikiran... namun boleh disanggah oleh orang yang menggunakan Kepala Lutut dengan tidak mengambil kira keadaan Umno/Bn di Negeri orang melayu nya hampir 90 peratus... seperti di Negeri Kelantan... ini lah yang terjadi kalau pengundi cina bukan penentu kepada kemenangan... adakah Tun Madey lupa sejarah ini... kalau lupa bermakna beliau dah Nyanyuk... kesian... kah kah kah !.

Mungkin beliau cuba membangkitkan perasaan perkauman kepada orang melayu setelah mengambil kira yang undi kaum cina tidak akan dapat dimiliki oleh Umno/Bn seperti zaman pra-sejarah... dan mungkin juga dengan membangkitkan perasaan perkauman kepada orang melayu diharap undi orang melayu akan memihak kepada Umno/Bn... tapi strategi pecah perintah yang diwaris oleh Umno dari Bapa Inggeris Penjajah nya sudah tidak lagi sesuai dimasa kini yang mana maklumat di hujung jari... atau sudah ketinggalan zaman, kah kah kah !.

Untuk peringatan penchacai Umno dan yang sewaktu dengan nya... lu orang tak nampak ke yang pemimpin lu orang sekarang ni macam cacing kepanasan... yang terpaksa berak sana sini memberi rasuah kepada rakyat... memang bagus apabila rakyat mendapat hak mereka yang sepatutnya... tapi tidak ke lu orang perasan ini semacam orang yang berpenyakit kronik atau da nak mati tiba-tiba sobok hendak membeli Insuran Nyawa, kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... kepada penchacai umngok... tun madey ni umpama khalifah alaf baru pada sesuatu ketika dulu... sebab itu apabila tun madey ni mengulas tentang al-quran dan hadis... semua penchacai umngok akan melopong menganga mulut dan kemudian mengiakan apa yang tun madey ulas... walaupun ulasan tersebut terang-terangan bercanggah ataupun sesat... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. MELAYU INGAT SELAMANYA KELENTONGAN & PENYELEWENGAN MAMAK ISKANDAR KUTTY !

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....