DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 31 Mei 2012

DENGAR AJE GURUH MULA LAH IBRAHIM AL-KATAK BERBUNYI, KAH KAH KAH !.



Umpama mendengar saja guruh dilangit maka akan berbunyi sikatak untuk memanggil hujan yang memang sudah menjadi kebiasaan... dan itu lah yang selalu dilakukan oleh Presiden Perkasam Datuk Ibrahim Ali yang hari ini menggesa Sultan Perak menarik balik gelaran Datuk Seri yang di anugerahkan kepada Bekas Menteri Besar Negeri Perak Darul Redzuan itu.

Menurut beliau "Nizar juga perlu membuat permohonan maaf secara terbuka bagi menarik balik kenyataannya itu... saya nak Nizar supaya mohon maaf bagi menarik balik secara terbuka pada Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor kerana buat tuduhan melulu dan tak berasas... saya mohon kepada Sultan Perak supaya tarik balik gelaran Datuk Seri yang dianugerah pada Nizar".

"Bukan sahaja mohon ampun tetapi pihak berkuasa juga perlu ambil tindakan sewajarnya kerana dia cuba nak merosakkan Institusi Raja... saya juga menyarankan Nizar supaya berubat kerana "tidak berapa sihat" sehingga membuat "tuduhan melulu" seperti itu... dia tak berapa sihat... minta dia pergi berubat ke... Sebelum ini, dia ada tuduh perdana menteri jumpa angkatan tentera".


Alasan Yb Datuk Ibrahim Ali Al-Kataki konon nya Datuk Seri Seri Mohammad nizar jamaluddin telah menghina Sultan Johor berhubung isu bidaan nombor pendaftaran kenderaan WWW 1 oleh Sultan Johor Darul Ta'zim... yang di menangi oleh Baginda dengan nilai bidaan RM520 ribu... namun Datuk Seri Nizar hari ini telah memohon maaf atas tulisan nya di twitter beliau... yang sekarang dalam siasatan pihak polis.

Alahai Yb Ibrahim Ali oiii... yang lu sebok pasal anugerah apahal... lu boleh sebok hal lain tapi hal tarik anugerah itu lu tak boleh sebok... lu bukan rakyat Negeri Perak nak minta Sultan Perak tarik anugerah yang diberi baginda.... lu rakyat Negeri Kelantan yang terbuang Yb... setahu gua pun anugerah Datuk yang dari Negeri Kelantan pun sudah ditarik kerana Yb biadap... kah kah kah !.

Yb boleh angkat cermin dan cermin muka Yb bila nak cakap soal Kesetiaan Kepada Sultan... kah kah kah... dengan Sultan Negeri Sendiri pun Yb tak Hormat... ni nak sebok suruh orang lain Hormat Sultan... lu sakit ke apa Yb... kah kah kah... oh lupa pulak ya... Yb sekarang ahli Umno... kalau ahli Umno lagi lah tak boleh suruh orang lain Hormat Sultan... sebab Umno lagi kurang ajar dan tak Hormat Sultan... kah kah kah !.


hemmmmm..... umngok mengajar orang tak faham bahasa melayu... sebab itu orang umno tak faham mana satu teguran mana satu mana satu mengampu... pasal itu juga umngok boleh melakukan apa saja asalkan yang membuat itu pemimpin umngok dan atas nama umngok... kah kah kah... umngok perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. er..ape cerita pasal anugerah ibrahim ali ari tuh?sape pelajar uitm yg dapat eh?hehehe...

    -anon-

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....