DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 5 Mac 2012

APABILA KETUA PENYAMUN MINTA MAAF DAN MINTA DIBERI AMANAH LAGI SERTA KATA ORANG LAIN PUN PENYAMUN MACAM DIA, KAH KAH KAH !!!.


Walaupun beliau memohan maaf atas konon nya ada kesilapan yang dilakukan oleh Umno/Bn sebelum ini... namun Pemimpin Wassatiyah ini tidak pula menyatakan apakah kesalahan yang telah dilakukan... kalau beliau boleh mengatakan konon nya jasa yang telah dibuat satu persatu... kenapa tidak menyatakan kesalahan yang dilakukan satu persatu... sedangkan telah melakukan dan mengakui ada kesalahan.

Mungkin Pencacai dan Pengampu mengatakan ini adalah rasa rendah diri... mungkin itu agak betul bagi pencacai dan pengampu... namun tak salah juga pihak yang pernah dikhianati mengatakan ini hanya lakonan drama Datuk Seri Hj Najib (DSHN) yang terdesak untuk mendapatkan undi dalam Pilihan Raya Umum ke13 (PRU13) yang bakal tiba.


Mengaku kesilapan dan kasalahan adalah sesuatu yang baik dalam Agama Islam... namun ia nya mesti dinyatakan apakah kesalahan yang telah dilakukan oleh pihak yang mengakui kasalahan... dan rasanya tak salah mengatakan apakah kesalahan yang telah dilakukan oleh Umno/Bn sehingga DSHN terpaksa memohon maaf.

Juga dimasa yang sama masih sempat mengatakan pihak lain tidak Amanah walaupun baru empat tahun menjaga Amanah dan belum dibuktikan penyelewengan oleh SPRM badan di ujudkan oleh Umno/Bn bagi membenteras Amalan Rasuah... yang lagi menghairankan masih berminat nak jaga Amanah yang sebelum ini pernah dikhianati... kah kah kah !!!.


Dan yang terbaru menggelarkan Parti yang sekarang menjaga Amanah dengan panggilan PAS (Parti Asik Serabut) PKR (Parti Kalut Ribut) dan DAP (Depa Ambil Peluang)... sedangkan inilah Parti yang Menjaga Amanah Rakyat selepas Umno/Bn yang selama 50 tahun mengkhianati Amanah tersebut... dan Parti-Parti tersebut dimasa sekarang telah membuktikan berjaya menjaga Amanah tersebut walaupun diganggu gugat oleh Parti Umno (Untuk Melayu No Otak)... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... harus berhati-hati apabila pihak yang berulang kali mengkhianati amanah dan selama 54 tahun diberi amanah baru sekarang mengakui hanya setelah menyedari yang rakyat telah sedar bahawa mereka adalah kaki pecah amanah atau perompak yang dijadikan pengawal keselamatan bank... kah kah kah !!!... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan... heeeee.....

1 ulasan:

  1. Betul!!!Jangan percaya cakap Najib ni.Dia nak main drama sebab keadaan UMNO sudah parah dan nazak.Kalau UMNO/BN menang lagi depa akan buat kerja melanun,menzalim dan menipu lagi.Penjual koyok ditepi jalan,akan sentiasa berbohong sebab hari-hari kerja depa berbohong.Depa sudah tidak tau,yang mana bohong dan yang mana betul.50 tahun lebih sudah cukup.Bak kata Inggeris:Enough is enough.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....