DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 22 Februari 2012

SUNGGUH MEMALUKAN, TEMPAT MENTERI KESELAMATAN DALAM NEGERI DARI UMNO INI, TAPI SAMSENG LAGI TERUK DARI TEMPAT BUKAN MENTERI !!!


Apabila bercakap soal keselamatan beliau lah orang yang konon nya mengutamakan  soal keselamatan Negara dan Rakyat... namun itu semua hanya lakonan penipuan dari Menteri Keselamatan Dalam Negeri (KDN) Datu Seri Hishammuddin Hussien (DSHH) yang juga sepupu kepada Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib (DSHN).

Sembrong Johor DT adalah tempat dimana DSHH menjadi Ahli Parlimen dan juga Ketua Umno Bahagian tersebut... namun keselamatan dikawasan tersebut umpama pekan koboi yang tiada undang-undang... hanya kerana ceramah yang dianjurkan oleh PKR Cabang Sembrong yang turut menampilkan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI).


Didalam siri gangguan samseng diceramah Pakatan Rakyat ini adalah yang paling dasyat dan paling tak bermoral... ceramah yang mendapat permit polis namun samseng masih boleh mengganggu ceramah dan mencederakan hadirin yang datang... tak malukah beliau ?... kawasan yang beliau  wakili di Parlimen dan beliau juga adalah Menteri keselamata Dalam Negeri... namun undang dan keselamatan umpama hukum rimba.

Mungkinkah ini adalah rancang bagi mengucah kacirkan keselamatan Negara dan bagi menggagalkan Pilihan Raya Umum(PRU) ke13 yang dijangka tak lama lagi... cukup menghairan apabila samseng boleh berbuat sesuka hati menggaggu ceramah walaupun peserta ceramah yang dianggarkan 4000 orang... sedangkan samseng hanya lebih kurang 100 orang... namun keberanian mereka umpama mendapat lesen besar dari Umno... dan Pihak Polis tidak berbuat yang sepatutnya.


Namun ucapan tahniah kepada Pihak Penganjur dan hadirin ceramah yang mempunyai tahap kesabaran yang tinggi dan tak terikut akan provokasi samseng taik lembu Umno... bagi menggagalkan ceramah pada malam itu yang turut disertai oleh Ahli Parlimen Kapar S. Manikavasagam dan  ADUN Mengkibul Ng Lam Wah. 

Adakah ini yang dimaksudkan oleh DSHN dalam ucapan beliau diperjumpaan bekas-bekas anggot Polis bahawa tugas polis sekarang makin mencabar dan tak boleh menangkap sesuka hati ?... adakah kata-kata ini umpama insuran bagi samseng-samseng Umno untk mengganggu setiap ceramah yang di adakan oleh PR ?.


Dan andai kata jawapan yang DSHH beri beliau tak tahu atau tiada kena mengena dengan Umno... ada lebih baik beliau letak jawatan sebagai Menteri Kesalamatan Dalam Negeri... kerana tiada guna beliau duduk di kerusi Menteri KDN kalau keselamatan dikawasan beliau pun tak mampu tangani... ini kan pula nak jaga Keselamatan Negara. 


hemmmmm..... mungkin mendengarkan yb salahuddin ayop akan bertanding disitu membuat beliau tak senang duduk... dan mungkin juga hajat untuk berpindah ke parlimen kota tinggi mendapat tentangan dari pemimpin umno disana...  memang lah bodoh kalau ada pemimpin umno bahagian umno lain hendak menerima beliau yang sudah dipastikan gagal dalam menjadi apa-apa menteri pun... tapi kebodohan dalam umno umpama lembu dengan rumput yang tak dapat dipisahkan, umno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee.....

3 ulasan:

  1. Salam. Terima kasih kerana sudi menjenguk Mimpi Senja.

    BalasPadam
  2. nama kawasan pun sembrong,entah ulu mana entah patut la perangai macam sakai tak bolih tengok orang..kaw orang makan orang tak????sapa wakil rakyat dia?patut lah semua jadi samseng sebab wakil rakyat pun rau2 dan no telok dan memang suka pencacai2nya berkelakuan tak senonoh,silap2 semua dah mabok beer macam wakil rakyat dia tak...nasib kau lah pencacai yang bodoh demi tuan kamu yang kaya dengan harta rakyat tinggal senag lenang dikl...kamu semua duduk 'ulu semberong'!!!!

    BalasPadam
  3. bak kata director ahamd nisfu.." mcm seytann.."

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....