DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 24 Februari 2012

HJ NAJIB BUAT MASYUARAT MB DAN KM MACAM MASYUARAT UMNO BAHAGIAN... KALAU TAK SAMA KEM TAK JEMPUT MASYUARAT... KAH KAH KAH !!!

SAMPAI BILA KAMU NAK DI TIPU OLEH DIA ?
Dari Tranformasi Politik... Kpi... 1 Malaysia... dan Watassiyah semua nya hanya Penipuan dari Perdana Menteri, Datuk Seri Hj Najib (DSHN) dan Umno keseluruhan nya... dengan tidak memanggil Menteri Besar dan Ketua Menteri dari Negeri-Negeri Pakatan Rakyat (PR) menghadiri Mesyuarat Menteri Besar dan Ketua Menteri ke-114 adalah tidak profesional dan beretika... patut lah tak mahu berdebat... Masyuarat MB/KM pun tak sanggup nak panggil... kah kah kah !!!.

Belum pernah terjadi dalam sejarah kejadian ini... dan DSHN telah mengukir Sejarah yang akan dikenang dalam Sejarah Negara... kerana Masyuarat Menteri Besar dan Ketua Menteri ke-114 adalah Perjumpaan Ketua-Ketua Negeri yang dianggap sebagai Simbolik Perpapaduan Gambungan Negeri-Negeri Dalam Negara Malaysia.... tak kira Parti mana yang Memerintah Negeri-Negeri tersebut.

WALAUPUN GAGAP TAPI TAK MENIPU MACAM NAJIB
Kalau mengikut kata Menteri Besar Selangor Darul Ehsan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim... Negeri-Negeri dibawah PR seperti Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan adalah  penyumbang lebih dari setengah hasil ekonomi Malaysia... untuk itu amat tidak profesional untuk Perdana Menteri mengetepikan peranan Menteri Besar dan Ketua Menteri dari PR dalam satu mesyuarat yang membincangkan kebajikan rakyat.

Namun bagi aku... Pemimpin Umno peduli apa dengan etika... bagi mereka Negara ini umpama harta pusaka bapa yang melahirkan Umno iaitu Inggeris Penjajah yang tidak diketahui siapa ibunya... mereka cuba membawa budaya Umno dalam mengendalikan Masyuarat Bahagian Umno... apabila tidak sehaluan walaupaun satu bendera... akan dibuat berbagai cara supaya pihak yang tidak dalam satu kem tidak akan hadir di Masyuarat Bahagian tersebut.

Sebab itu sampaikan Umno boleh diharamkan oleh Mahkamah... kerana Perangai Pecah dan Perintah yang diwarisi dari Bapa Umno Inggeris Penjajah telah menjadi barah yang tak dapat diselamatkan lagi... dan terpaksa ditamatkan riwayatnya pada tahun 1988 semasa Umno dibawah Pemimpin Maha-Masalah Negara Tun Madey... yang akhirnya menjadikan pengawetan Zaman Firaun Purba digunakan bagi mengawet Umno menjadi Mumia hingga sekarang... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... untuk pembaca yang masih tak tahu siapa yang hendak dipilih ... banyakkan membaca sejarah yang bukan ditulis oleh pemimpin umno... kemudian bandingkan dengan apa yang ditulis oleh pemimpin umno... dan telik kelakuan mereka ini semasa itu... pasti kamu boleh memilih apa yang terbaik... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....