DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 20 Februari 2012

DEBAT SIARAN LANSUNG PUN THE STAR YANG DIMILIKI MCA SAHABAT UMNO, CUBA PUTAR BELITKAN KATA-KATA LGE, KAH KAH KAH !!!.

DALAM BAIK PUN  SEMPAT NAK MENIPU LAGI
Mungkin kerana menyedari yang Presiden MCA dikira kalah dan banyak mengeluar kan kata-kata berbau Perkauman walaupun tak secara langsung serta merasakan debat tersebut lebih dikuasai oleh Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng (LGE).

Maka akhbar yang dipunyai oleh MCA telah menerbitkan kata-kata yang langsung tak dikeluarkan oleh LGE berbunyi "Kami tidak bersetuju Perdana Menteri mesti sentiasa terdiri daripada orang Melayu kerana kami mahu rakyat yang membuat keputusan".

Dengan itu LGE telah menuntut akhbar harian berbahasa Inggeris The Star membuat permohonan maaf dan menarik balik petikan yang didakwanya salah semasa perdebatan  dengan Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek.

Walaupun beliau menerima hakikat bahawa akhbar tersebut condong memihak kepada kerajaan dan menerbitkan laporan berat sebelah mengenai perdebatan kerana ia dimiliki oleh MCA, namun beliau tidak boleh menerima petikan yang diada-adakan sedangkan kata-kata itu tidak pernah diucapkan.

Inilah permainan Media Arus Perdana yang dipunyai oleh parti kerajaan Barisan National (BN)... sedangkan diketahui bahawa debat tersebut disiarkan secara langsung dan bukan nya rakaman... namun itu mereka sanggup untuk menfitnah selepas dinilai bahawa LGE menguasai debat tersebut.

Memang wajar LGE diakui hebat... dengan bertandang ditempat MCA... juga tajuk perbahasan yang tak sama dengan tajuk semasa jemputan debat dibuat... dan provokasi yang yang dirancang menggunakan kakak tunda... namun LGE dapat menyelesaikan debat dengan jaya nya... Syabas LGE.

Keadaan ini yang membuat Pemimpin Umno/Bn tak keruan... bagai cacing kepanasan... mengharapkan LGE kecundang dengan jerat yang dirancang... bagi mengembalikan kepercayaan pengundi Kaum Cina kepada MCA.... tapi apakan daya... jerat makan tuan balik kah kah kah !!!.


hemmmmm..... yang pasti debat yang dirancang sebagai jerat telah menjerat datuk seri haji najib pula... apabila suara-suara yang tak disukai oleh umno telah mengatakan wajar diadakan debat antara beliau dan datuk seri anwar ibrahim... kah kah kah !!!. umno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....