DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 25 Januari 2012

SATU JAWAPAN BAGI MENYELAMATKAN KETUA NYA DARI TERSUNGKUR MASA BERDEBAT, KATANYA DEBAT BUDAYA BARAT !!!

Selepas Merdeka Center Melalui Pengarah Eksuketif Ibrahim Suffian berkata kajian menunjukan bahawa Profesional Melayu mahukan Debat diadakan diantara Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib (DSHN) dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI), ini untuk kedua pemimpin membincangkan isu-isu besar berkenaan rakyat dan bukan nya berlegar didalam lingkungan isu-isu peribadi supaya rakyat dapat menilai.

Namum apa yang mengecewakan ialah jawapan dari Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan, kata nya "debat tak sesuai di adakan di negara ini kerana debat adalah budaya barat yang masyarakat nya lebih terbuka dan memadai lah dengan ceramah berasingan dimana rakyat boleh menilai apa yang dikatakan oleh pemimpin".

"Di sini masyarakat nya berbilang kaum dan juga DSAI masih menghadapi masalah peribadi... jadi ditakuti masalah peribadi dikaitkan semasa debat... kita masih ada Parlimen dimana pemimpin boleh menyoal diantara satu sama lain sama ada bertulis atau secara lisan... itu juga sudah bagaikan debat kecil", jelas beliau.

Satu jawapan bagi menyelamatkan Pemimpin dari tersungkur didalam debat... ini lah pemimpin yang terhasil dari Tranformasi DSHN... adakah ini yang dinamakan oleh DSHN sebagai Demokrasi Terbaik seperti yang dilaung-laungkan beliau.... atau ia hanya umpama ungkapan bagi menipu rakyat.

Rasa nak tergelak pun ada bila dengar jawapan nya yang mengatakan debat adalah budaya barat... inilah jawapan pemimpin Umno yang mengamalkan hidup cara timur... kah kah kah !!!... suruh pemimpin Umno ni ambil cermin tengok muka dan kalau boleh bawa lambang Umno yang keris telanjang tu sekali.

Tapi yang pasti ungkapan-ungkapan seperti Tranfomasi Dalam Kerajaan, KPI, Demokrasi Terbaik, Watasiyah hanya lah ucapan Bau-Bau Syurga yang tiada bertitik dan tiada hala tuju... selain bertujuan untuk menipu rakyat bagi meraih undi dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke13 nanti.


hemmmmm..... bila merdeka center satu ketika dulu semasa awal-awal dshn jadi perdana menteri menyatakan sokongan rakyat bertambah.... pemimpin ini lah juga yang kata tranformasi dshn diterima oleh rakyat... dasar muka pemimpin umno tak tahu malu.... umno-perkasam betul-betul meloyakan  heeeee....

4 ulasan:

  1. NAK DEBAT NGAN NUAR BRAHIM ? MINTAK SIMPANGLAH. DIA DAH TENTU PENIPU. DIA BOLEH CAKAP APA SAJA SEBAB BUKAN NAK KENA BERTANGGUNGJAWAB.

    AGUNG, RAJA BAHKAN TUHAN PUN DIA TIPU. BAYANGKAN TAK PERNAH BUAT HAJI KATA DAH BUAT?

    TOLONGLAH DS NAJIB...ELAKKANLAH BIAWAKNI..

    BalasPadam
  2. kahkahkah...ada PM pon takut bini..inikan pulak ajat debat...demam denggi terus..kehkehkeh

    BalasPadam
  3. assalammualaikum..
    kalau debat kompem kalah ler...

    mohon follow dan link ke blog saye.. thanks2...

    BalasPadam
  4. ooit mat indera...

    sedap2 je ngko panggil aku saudari kandis... ngko ingat aku mak nyah ke oii? KAH KAH KAH...

    sok pagi jenuh la aku kena gelak ngan member2 gerai3abdul oii!

    1st time org panggil aku saudari kat blog aku oii! KAH KAH KAH...

    nampak sgt ngko tak baca apa yg aku tulis... KAH KAH KAH...

    baik ngko mintak maap kat chat box aku balik... aku tunggu... KAH KAH KAH...

    parah la aku kena kutuk esok pagi... KAH KAH KAH....

    link yg ngko mintak... done

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....