DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 25 Mei 2015

Artikel Menghasut : Apakah Pemuda PAS Rela Berketuakan Seorang YB Yang Takut Berdebat ?


Ok beb untuk Artikel kali ini gua nak Serius sikit dan tak nak ketawa kah kah kah boleh tak... ini kerana tajuk artikel diatas ada perkataan MENGHASUT, jadi kalau sudah menghasut mestilah serius sikt beb. Kalau tidak nanti nampak macam bukan Menghasut pulak jadi nya... jangan ketawa jangan ketawa.

Bermacam-macam Alasan yang diberikan oleh Penyokong kepada Ahli Parlimen Pasir Mas Nik Muhammad Abduh bagi Mempertahankan Pemimpin IDOLA mereka, diatas Ketidak Sanggupan Yb Nik Abduh untuk Berdebat dengan seorang lagi Calon Ketua Pemuda PAS iaitu Saudara Suhaizan Kaiat.

Ada yang mengatakan Dedat bukanlah sesuatu yang dianjurkan didalam Islam, maka seperti biasa Golongan ini akan mencari lah Nas dan Hadis yang bersesuaian dengan Tekak dan Selera mereka, hanya kerana hendak Mempertahankan seorang Pemimpin berstatus YB yang Takut Berdebat.

Ketua Pemuda boleh lah dianggap sebagai Pemimpin Palapis yang akan Mewarisi Kepimpinan sesuatu Pertubuhan atau pun Parti Politik dimasa akan datang, untuk itu Calon yang Layak menjadi Ketua Pemuda mestilah mempunyai Sifat Kecerdikan dan Keberanian sesuai dengan Jawatan sebagai Ketua Pemuda.

Apa tah lagi jika mahu menjadi sebagai Ketua Pemuda PAS Pusat, yang bermakna Kecerdikan dan Keberanian adalah Pra-Syarat Utama yang mesti ada kepada Ketua Pemuda PAS Pusat. Untuk itu bagaimana boleh untuk menjadi Ketua Pemuda PAS jika hanya untuk Berdebat sesama Ahli PAS pun masih Takut.

Apa lah harapan jika Pemimpin tersebut suatu hari nanti menjadi Pemimpin Tertnggi didalam Parti PAS, hanya kerana Keberadaan beliau disitu diatas Sokongan Ahli. Jika itu yang terjadi maka Tiada lah Beza nya antara Parti PAS dengan Parti Umno didalam perihal memilih Pemimpin Parti.

Bagaimana jika di suatu masa nanti Musuh Politik PAS mencabar beliau untuk Berdebat, apakah dikala itu masih lagi boleh Mengatakan yang beliau mengambil Pendirian Berdiam Diri. Apakah Pemuda PAS tidak Merasa Malu bila Ketua Pemuda yang dicabar hanya mampu Mendiamkan Diri.

Seseorang yang mahu menjadi Ketua Pemuda, jika hanya ada Kecerdikan tanpa Keberanian maka ianya akan menjadi seperti Bekas Ketua Pemuda Umno yang bernama Datuk Seri Haji Najib. Yang mana lu orang Perwakilan Pemuda  PAS boleh melihat seperti apa yang ada sekarang.

Keberanian tanpa Kecerdikan juga akan menjadi seperti seorang lagi Bekas Ketua Pemuda Umno yang bernama Datuk Seri Zahid Hamidi, bertambah Malang lagi jika Tanpa Kecerdikan dan Tanpa Keberanian maka terhasil lah seperti seorang lagi Bekas Ketua Pemuda Umno yang bernama Datuk Seri Hisyammuddin.

Apakah Pemuda PAS Sanggup melalui saat-saat seperti apa yang dilalui oleh Ahli Umno bila mempunyai Pemimpin yang Kebanyakan nya Takut Berdebat, jika Ahli Umno boleh melalui saat-saat sebegitu ia nya adalah Wajar atas sebab Pemikiran mereka seperti apa yang dikatakan oleh Tun Madey @Lanun.

Tak mungkin Pewakilan Pemuda PAS yang akan memilih Ketua Pemuda sanggup menghadapi Situasi yang seperti yang Ahli Umno hadapi, kerana dikatakan bahawa adanya Jurang Perbezaan yang Jauh diantara Ahli Umno dan Ahli PAS. Tak kira sama ada Ahli PAS itu Muda atau pun Ahli PAS itu Tua.

Bukan nya hendak mengatakan bahawa Yb Nik Abduh hanya layak Mengajar di Pondok atau pun di Madrasah sahaja, namun didalam Politik tidak cukup hanya berpengetahuan Ilmu Agama tanpa memperlajari Ilmu-Ilmu berkaitan Politik. Ditambah lagi bila Politik adalah berkaitan dengan Hal Kenegaraan.

Untuk itu Para Perwakilan Pemuda juga perlu kan Kecerdikan dan Keberanian dalam Memilih Ketua Pemuda PAS, perlu di ingat bahawa Pemimpin boleh datang dan pergi namum apakah Perwakilan Pemuda PAS mahu Pemimpin yang datang tersebut adalah pemimpin seperti Ahmad Maslan. 

Timbul Suara-Suara yang Mendakwa bahawa Kepimpinan Pemuda PAS dibawah Saudara Suhaizan Kaiat adalah LESU, oleh kerana itu Kepimpinan Pemuda PAS harus ditukar. Baik lah gua tak mahu Menyanggah Dakwaan tersebut, mungkin Dakwaan tersebut ada Kebenaran nya.

Namun begitu jika mahu Kepimpinan Pemuda di tukar kenapa mesti Yb Nik Abduh sebagai Calon nya, apa tiada lagi kah Pemimpin Pemuda yang berkebolehan selain dari Yb Nik Abduh. Apakah ada Jaminan Kepimpinan Pemuda dibawah Nik Abduh Tidak Bertambah Lesu.

Jika Kepimpinan Pemuda di bawah Suhaizan dikatakan Lesu atas sebab tiada nya sesuatu Kejayaan yang beliau Hasilkan semasa menjadi Ketua Pemuda PAS Pusat, tetapi apakah pula Kejayaan yang dihasilkan oleh Yb Nik Abduh selama beliau menjadi seorang Ahli Parlimen Pasir Mas.

Ok lah beb... gua rasa cukup dulu gua Membebel buat masa ini... kepada Penyokong-Penyokong Yb Nik Abduh beri lah Nasihat supaya beliau Menyahut Cabaran Berdebat dari Suhaizan, setidak-tidak ianya boleh juga Melatih Yb Nik Abduh berucap di Parlimen... gua tak boleh tahan ni beb... bagi gua ketawa sikit ya... kah kah kah !.


hemmmmm..... teringat di masa datuk seri anwar ibrahim mencabar datuk seri najib berdebat... dimasa itu golongan walaun-walaun ni pun suruh najib berdebat beb... kah kah kah !.

6 ulasan:

  1. Kalau nak berdebat sy tidak bersetuju kerana ianya hanya menyerlahkan sikap ingin berebut jawatan.. bukankah korang jgk yg tuduh TGHH x mahu letak jawatan.. sedangkan dia serahkan pada akar umbi samada masih nak pilih dia atau nyahkan dia.. tiba2 korang nak syorkan geng pasma berdebat dgn geng ulamak.. korang berebut jawatan x pe.. yg geng ulamak relaks jer dah korang nak ajak berebut jawatan mcm korang.. pigirah. Cakap x serupa bikin..

    BalasPadam
  2. ye ke yang geng ulama' relek aje... pandai jugak lu ni buat lawak ya bro... kah kah kah

    BalasPadam
  3. kalau debat pertahan hudud kt kapir dan jebon2 ok gak....baru ada gaya pemuda pas......ini xnak...bila presiden kene hina xleh nak defend...pigi dahhhhh....berkepit dgn betina pkr ok plak....

    BalasPadam
  4. klu juak2 korg menang senang nanti:
    1. sape2 nk pakai nama allah...pakailah...
    2. nak besar kandang babi pun xper
    3. lelaki nk pakai baju pompuan...phewwwittt
    4. nak sentuh anjing....go ahead
    5. pesta beer...bagus tu...menjana ekonomi
    6. sekejap ek...nk buang kopiah...xkan nk rasmi majlis separa bogel pakai kopiah....say cheese
    7. biarlah mereka nak murtad...hati mereka pun dah xde kt islam
    8.klu dh tuan guru lks sepatutnya ketua pembangkang...eloklah dia terus jadi PM
    klu ulamak menang...susah lorrr

    BalasPadam
  5. satu lagi...hampir lupa:
    9. komunis pejuang tulen tanah melayu...

    BalasPadam
  6. gua rasa ada yang tertinggal satu lagi iaitu

    10. boleh fitnah orang jual pil kuda

    kah kah kah

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....