DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 25 Mei 2015

Bila Penyakit Pemimpin Umno Berjangkit Kepada Pemimpin PAS Maka Lahirlah Ungkapan Debat Tak Syari'e


Apa lagi lah yang hendak dikatakan beb...jika sudah Penyakit Terkenal Pemimpin Umno Berjangkit kepada Pemimpin PAS, maka sudah pasti juga lah Penyakit Terkenal Penyokong Pemimpin Umno tersebut akan Berjangkit pulak kepada Penyokong Pemimpin PAS... bertambah Cantik nya lagi bila Pemimpin tersebut Berstatus dari Golongan Ulama' Pewaris Nabi... kah kah kah !.

Jika sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) Penyokong Pembangkang didalam Pakatan Rakyat (PR), termasauk juga lah si Walaun-Walaun yang ada sekarang ni, mahukan Debat diantara Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan Datuk seri Najib terjadi. Maka bermacam-macam lah Hujah dan Alasan yang keluar dari Mulut si Walaun-Walaun kenapa Debat perlu diadakan... kah kah kah !.

Tetapi sebaik sahaja terkena kepada Batang Hidung Pemimpin didalam PAS yang Berstastus Ulama' Perwaris Nabi maka Ungkapan "Debat Bukan Budaya Kita" tersebut bertambah lagi Sedap Didengar bagi Halua Telinga, iaitu "Debat Tidak Syarie", nasib baik lah Walaun-Walaun tersebut tak berkata "Berdiam Diri Adalah Lebih Syarie Dan Dituntut Didalam Islam"... kah kah kah !.

Ini lah yang Paling Ditakuti bila saja Penyakit Terkenal Pemimpin Umno berjangkit kepada Pemimpin PAS, baik dari apa jens Penyakit sekali pun jika sudah berjangkit kepada Pemimpin PAS maka jawapnya Payah Banyak beb. Ini kerana si Walaun kepada Pemimpin pun tidak kurang Cerdik nya dalam Pengetahuan Ilmu Agama walaupun tidak Berstatus Ulama'... kah kah kah !.

Maka akan disertakan lah Alasan-Alasan kenapa Debat Tidak Syarie berserta sekali dengan Nas-Nas dan Hadis-Hadis yang bersesuaian dengan Tekak dan Selera si Walaun, demi Menegakan Benang Basah si Walaun tersebut. Andai kata si Walaun kurang ARIF berkaitan Nas dan Hadis setidak-tidaknya Cerita Perlantikan Khalifah menjadi Modal si Walaun... kah kah kah !.

Tak kurang juga Alasan yang diberi ole si Walaun adalah berbentuk Maharaja Lawak Mega seperti Debat sesama Ahli PAS Tak Perlu... Debat akan membuat Menang Jadi Arang dan Kalah Jadi Abu... Debat bukan Penilaian kepada Pemilihan Pemimpin tetapi adalah Pretasi Kerja... Yang Pandai Berdebat Biasanya Tak Pandai Kerja... dan bla bla bla bla bla... kah kah kah !.

Itu lah sebab nya gua kata kan Payah Banyak jika Penyakit Terkenal Pemimpin Umno Berjangkit kepada Pemimpin PAS beb, kerana Penyokong Pemimpin PAS bukan nya seperti Penyokong Pemimpin Umno yang dikatakan oleh Bekas Presiden Umno iaitu Tun Madey Kutty @Lanun iaitu "Sudah Berpuluh Tahun Yang Cerdik Pandai Tak Masuk Umno'... kah kah kah !.

Sayang seribu kali Sayang... jika di Pihak Pemimpin Umno dapat Memperbodohkan Penyokong Umno atas sebab Penyokong Umno kebanyakan nya adalah Ber DNA Bodoh seperti yang juga selalu Walaun katakan, tetapi bila Penyokong PAS yang kebanyakan nya dikatakan Cerdik namun masih dapat Diperbodohkan oleh Pemimpin PAS ini yang gua rasa Pelik beb... kah kah kah !.

Sudah Terang lagi Bersuluh bahawa Yb Nik Muhmmad Abduh adalah Calon dikedudukan Mencabar Ketua Pemuda PAS Pusat dalam Pemilihan Ketua Pemuda PAS Pusat kali ini, jika sudah nama nya Mencabar tak kan masih Takut untuk Dicabar Berdebat dengan hanya Berdiam Diri beb. Tak ada ke Rasa Malu bila sudah Mencabar tetapi Takut pula bila di cabar kembali... kah kah kah !.

Apakah Pemimpin PAS bernama bernama Yb Nik Muhammad Abduh ni Tak punya Rasa Malu, atau Penyakit  yang juga Terkenal kepada kebanyakan Pemimpin Umno iaitu "Tak Malu Tampal Kulit Babi 14 Inci" pun Sudah Berjangkit kepada Pemimpin PAS. Agak-Agak lah jika mahu menjadi Pemimpin tetapi tidak punya Kemampuan yang sepatutnya... kah kah kah !.

Sekali lagi gua Seru kepada Penyokong-Penyokong Walaun Yb Nik Muhammad Abduh supaya menyuruh Yb Kesayangan lu orang tu Menyahut Cabaran Debat dari Ketua Pemuda PAS Pusat, yang mana Yb Kesayangan lu orang tu adalah Calon Mencabar dalam Pemilihan Ketua Pemuda PAS Pusat kali ini. Cakap dengan Yb tu Belajar-Belajar lah punya Perasaan Malu sikit... kah kah kah !.


hemmmmm..... selisih malaikat 44 jika pemuda pas pusat mendapat seorang ketua pemuda seperti bekas ketua pemuda umno yang bernama najib,zahid dan hisyammudin... kah kah kah !.

1 ulasan:

  1. Memalukan jer geng2 PH ni, dah jadi cam papagomo dah aku tgk, papagomo tu kaya kau tu dapat ape?

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....