DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 14 Mei 2014

Sah lah Yang Ahmad Said Sudah Kena Kencing Dengan Adun Bukit Besi


Ini betul-betul KES NAYA kepada Bekas Menteri Besar Terengganu Dato' Seri Ahmad Said tu beb, memang SAH dan SAHIH Ahmad Said dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Ajil Ghazali Taib sudah DIKENCINGKAN oleh Adun Bukit Besi Roslee Daud. Belum pun sampai satu hari atau 24 Jam selepas Mengistiharkan Keluar Umno tut tut beliau buat U-Turn 360 Darjah... kah kah kah !.

Macam mana ni Ahmad Said... lu kata akan ada lagi Adun yang akan Mengikuti Jejak Langkah lu, ini usahkan untuk Mengikut Jejak Langkah lu tapi yang sudah keluar pun buat U-Turn balik macam mana ni Ahmad Said. Sah lah lu sudah kena Kencing dengan Adun Bukit Besi tu,  Kalau ini macam gua rasa jika lu tak buat U-Turn jawapnya lu mungkin tinggal seorang-seorang beb... kah kah kah !.

Yang seorang lagi Adun Ajil tu pun entah lah Ahmad Said oiiii, tunggu masa aje bila akan terdengar berita yang beliau pulak buat U-Turn 360 Darjah. Akhirnya lu jugak yang Keseorangan Ahmad Said, tapi kan Ahmad Said Andai Kata Adun Ajil Ghazali Taib tu masih SETIA dengan lu lah kan... apa kata lu pulak Kencingkan Pemimpin Umno Terengganu dengan Pemimpin Umno Pusat sekali... kah kah kah.

Alang-Alang Menyeluk Perkasam Biar Sampai Ke Pangkal Lengan Ahmad Said, itu pun jika lu berani lah kan atau disamping itu lu tak ada BUAT TAIK semasa lu menjadi Menteri Besar Terengganu dulu. Bukan apa gua takut FAIL-FAIL lama lu akan menjadi FAIL-FAIL baru kalau lu Ikut apa yang gua cadangkan, lu sendiri mahu ingat lah sebab gua hanya bagi Cadangan... kah kah kah !.

Cadangan gua ni bukan hanya kerana gua ni Penyokong Pakatan Rakyat (PR), tetapi lebih pada itu atas sebab SIMPATI kerana lu DI INIAYA serta Jasa dan Bakti lu kepada Umno Langsung Tidak Dihargai oleh Pemimpin lu serta Penyokong lu. Bayangkan lah Kenduri Perkahwinan Anak lu yang tidak beberapa hari lagi berlansung tapi lu sudah disuruh Meletakan Jawatan sebagai Menteri Besar.


Sebagai Manusia yang punya Perasaan Malu bagaimana lah nanti lu hendak berhadapan dengan Tetamu-Tetamu yang Hadir pada Majlis Perkahwinan Anak lu, atau Najib menganggap yang lu pun punya Muka Tak Malu Tampal Kulit Babi 14 Inci seperti dia. Tak kan lu nak biarkan Diri lu DIHINA sedemikian rupa Ahmad Said, Seolah-olah lu Bukan nya antara Pemimpin Umno yang pernah BERJASA kepada Umno.

Berbalik kepada apa yang  hendak gua Cadangankan kepada lu ialah... daripada hanya lu saja yang mendapat Malu lebih baik Malu yang lu dapat tersebut lu Kongsikan sama dengan Pemimpin Umno Terengganu dan Pemimpin Umno Pusat, dengan lu dan Adun Ajil Ghazali Taib memberi Sokongan kepada PAS dan PR membentuk Kerajaan Negeri yang Baru... kah kah kah !.

Apa macam Ahmad Said... lu tak payah masuk PAS pun tak apa... jika lu masih beranggapan yang PAS adalah Parti Ajaran Sesat, lu cuma beri Sokongan aje didalam Dewan Undangan Negeri itu sudah cukup lu Memulangkan Semula Malu yang telah diberikan kepada lu oleh Najib serta Pemimpin Umno Terengganu termasuk lah Penyokong lu yang Berpaling Tadah... kah kah kah !.

Lu jangan lah pulak menjadi seperti seorang Bekas Menteri yang mengatakan telah Membakar Jambatan supaya tak dapat balik semula ke seberang... tetapi kesudahan nya beliau tetap balik ke seberang walaupun terpaksa berenang... ini cerita kalau lu nak lebih Terang dan Jelas lu kena calling calling dengan Tan Sri Rais Yatim ya Ahamd Said...  kah kah kah !.

Ok lah Ahmad Said... lu Fikir dan Timbangkan lah apa yang telah gua cadangkan, lu tak nak pun gua No Hal beb, sebab yang telah Mendapat Malu bukan nya gua tapi lu Ahmad Said. Setidak-tidak nya nama lu akan TERPAHAT dalam Sejarah Politik Malaysia sebagai seorang Bekas Menteri Besar yang di Singkirkan dari Kerajaan tetapi Berjaya Menyinkirkan pulak Kerajaan... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... kalau lah ahmad said ikut apa yang gua cadangkan mahu najib dan pemimpin umno terkencing-kencing beb... tak paercaya ke... kalau tak percaya lu orang pujuklah ahmad said ikut cadangan gua tu... kah kah kah... A B U.

4 ulasan:

  1. Silap haribulan Mad Said pun konar lipat 360.

    Macam ni lah dok ada dalam umno. Semua Adun dh pakat jadi hampeh. Semua berhati ketayap. Tak tahan ujian.

    Sudah tidak bermaruah. Semua pun dah pakat tua bangka takkan lupa zaman mak bapak susah bertarung membesarkan anak2.

    Kesenangan yang dibina tanpa usaha membuahkan anak2 yang macamana.

    Tak malu kat Allah pun malu pada diri sendiri.

    BalasPadam
  2. apa dikesahnya kak oi...esok lusa, melayu lupa le

    -penyuMUDA-

    BalasPadam
  3. hmmm,bapee juta tabur duit udin oooii..ke mjanjikn pangkt pengarah kt glc

    BalasPadam
  4. Kerana harta dan jawatan khianat kawan baik pun tak apa beb janji duit masuk. Tapi jangan menyesal nanti harta lu makan itu akan khianat lu nanti di hari akhirat kelak, mr. Roslee.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....