DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 13 Mei 2014

Krisis Dun Terengganu : Najib Mari Dengar Apa Kata Ibrahim Ali


Sepatutnya sebelum berbuat sesuatu perkara lu Datuk Seri Haji Najib kena lah bertanya dengan Orang yang lebih Berpengalaman dalam Politik, walapun lu sebagai Perdana Menteri dan Ulul Amri Umno itu tak bermakna semua nya lu tahu beb. Lebih-Lebih lagi lu bukan nya Lahir sebagai Pemimpin dari Akar Umbi tetapi Lahir sebagai Pemimpin dari Dulang Emas.

Setidak-tidaknya lu bertanya lah dengan Orang yang dikatakan lebih Baik dan Layak untuk menjadi Perdana Menteri dari Pemimpin Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, ditambah lagi orang tersebut adalah Presiden Perkasam Datuk Ibrahim Ali iaitu satu NGO yang MESRA dengan Umno. Ini tidak lu Asik nak buat dengan Bodoh Sombong lu aje.

Tapi tak apa Najib gua Tolong lu bagi tahu apa yang dikatakan oleh Presiden Perkasam NGO Mesra Umno atau dalam kata lain Penchacai Angkat Najis Umno, tapi lu kena Janji lah dengan Mendengar apa yang yang Ibrahim Ali ni kata, jangan lu sibuk Asik nak dengar Apa Yang Pendik Kata ok. Mungkin Kata-kata dari Penchacai Umno lu akan jadi Cerdik sikit.

Mengikut kata Ibrahim Ali "Perdana Menteri sepatutnya "TIDAK GOPOH" dalam Mengarahkan Perletakan Jawatan Bekas Menteri Besar (MB) Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said. Datuk Seri Najib dari awal lagi sepatutnya Mempertimbang Permintaan Ahmad Said yang meminta Perletakan Jawatannya ditangguhkan sehingga Kenduri Kahwin Anaknya selesai".

"Difahamkan beliau ada Minta Tangguh selepas selesai Anaknya Kahwin dalam masa sebulan dua lagi... Najib katanya Tidak Setuju... Kalaulah betul itu yang diminta, Najib sepatutnya Timbang dan Tidak Gopoh Mengarahkan Perletakan Jawatan Ahmad. Kena Bijak buat Keputusan yang boleh gembirakan semua pihak. Sekarang Nasi Sudah Menjadi Bubur".

"Ahmad Said memaklum beliau tiada masalah untuk Melepaskan Jawatan MB, namun beliau memaklumkan kepada  Najib yang beliau mahu berbuat demikian selepas Kenduri Kahwin anaknya pada 17 Mei ini. Pak Lah pun dulu MALUKAN Saya... Saya dulu digugur oleh Tun Abdullah Badawi sebagai Ketua Umno Bahagian Pasir Mas tanpa sebab oleh Tun Abdullah".

"Saya bertanding dalam PRU11 sebagai Calon Bebas. PAS Selamat Menang Kelebihan dua kerusi sahaja untuk terus Memerintah Kelantan. Masa itu pun Datuk Seri Najib adalah Timbalan Presiden dan Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan. Najib sewajarnya Belajar daripada Sejarah PRU11 dahulu apabila Kelantan Kekal ditangan PAS". sumber

Apa yang lu MELALUT ni Brahim, siap Sejarah semua nya masuk... Tapi tak apa beb, biarkan Brahim Ali tu Melalut atas sebab beliau pun salah seorang Rakyat Malaysia, cuma Tak Pasti lah gua sama ada beliau ni adalah seorang Pembayar Cukai atau pun Membayar Cukai. Tapi yang pastinya beliau adalah salah seorang yang suka dengan nama nya GST... kah kah kah !.


hemmmmm..... kadang-kadang beb penchacai angkat najis umno ni ada masa nya lagi cerdik dari pemimpin umno itu sendiri, mungkin atas sebab dari pemimpin sampai ke penyokong otaK dia orang lebih kurang aje kot... kah kah kah... A B U.

1 ulasan:

  1. Mr. Ibrahim, lu ambil cermin cakap dengan cermin layakah i nasihat Mr. Najib. Kalau tak bercakap, maka biar i cakap, lu punya dirinya apa kurangnya dengan Najib ibarat kentut dengan tahi.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....