DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 28 Oktober 2013

Pusat Zakat Negeri Selangor : Jangan Sampai Gereja Yang Memberi Sumbangan Baru Lu Orang Menyibuk !

Selalu yang terjadi ialah MENYIBUK selepas ada pihak lain yang Memberi Bantuan dan Sumbangan kepada Orang Islam terutama nya Pihak Gereja... masa itu timbul lah Cerita yang Gereja hendak MENGKRISTIANKAN Orang Islam dengan Memberi Bantuan dan Sumbangan... dah nama nya pun Pihak Gereja beb tak kan dia orang nak membuat KERJA BODOH BIN BAHLUL dengan MENGISLAMKAN Orang... cuba gak gunakan KEPALA OTAK lu orang tu boleh tak beb... ini tidak tak sudah-sudah yang lu orang gunakan ialah KEPALA LUTUT lu orang... kah kah kah !.

Gua ada terbaca satu berita dari blog sahabat yang mengatakan menerima SMS dari seorang Sahabat beliau yang berbunyi :-

klik sumber Isa

Benar atau Palsu apa yang diberitakan belum dapat dipastikan namun bukan sesuatu yang GANJIL bila mendapat Berita seperti diatas dalam Negara Malaysia Kita ni beb... namun sepanjang gua mengenali beliau melalui Tulisan beliau di Alam Maya beliau bukan lah seorang yang MENGAMPU TELOR PEMIMPIN... disini Pemimpin bermaksud Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) atas sebab beliau memanggil Umno dengan panggilan UMNO LAKNATULLAH serta Mempromosikan Perpatah Baru yang berbunyi BODOH MACAM UMNO bagi menggantikan BODOH MACAM LEMBU... kah kah kah !.

Cerita Orang Islam HIDUP BERGANDANGAN TANPA TEMPAT TINGGAL bukan cerita REKAAN tapi KENYATAAN beb... lu orang TAK PELIK ke dalam Negara yang dikatakan Negara Islam Contoh bukan setakat menjadi Contoh kepada Negara-Negara Islam di Asia Tenggara atau pun di Asia keseluruhan nya... malahan ianya dikatakan Negara Islam Contoh di Dunia tetapi masih ada Orang Islam yang MEREMPAT dalam Negara Islam sendiri... siapalah AGAK-AGAK lu orang yang mengatakan Malaysia adalah Negara Islam Contoh ya beb... atas Alasan apa AGAK nya STATUS tersebut diberikan... kah kah kah !.

Berita yang dikhabarkan oleh blog Sahabat tersebut bukan lah Berita Rakyat Hidup Tanpa Tempat Tinggal tetapi Berita Rakyat yang Kehabisan Makanan ASASI dalam Negara... mungkin ada yang TAK PERCAYA dengan Berita tersebut... ok lah beb biar gua ingatkan semula pada lu orang cerita berkenaan Orang Islam yang DIJAMU oleh Pihak Gereja di Petaling Jaya satu ketika dulu... tak kan lu orang dah LUPA kot dengan cerita tersebut... cerita tersebut adalah Cerita Top Ranking ketika itu beb... kalau lu orang Lupa gak lu orang boleh Bertanyakan cerita tersebut dengan Pejuang Aqidah Tulen iaitu Datuk Hasan Ali JATI... kah kah kah !.

Ini yang menjadi TANDA TANYA dimana pergi nya Kakitangan Pusat Zakat Negeri Selangor ???... apa yang dia orang buat... apa dia orang hanya MENGGOYANG TELOR dalam Pejabat ke... dia orang SEMESTI NYA Keluar dari Pejabat dan CARI dimana ada nya Orang Islam yang MISKIN bukan nya mengharapkan Orang Islam yang MISKIN datang Meminta HAK dia orang... jangan beri ALASAN yang Kakitangan Tidak Mencukupi... kalau Kakitangan Tidak Mencukupi semesti nya DITAMBAH Kakitangan... harus dia orang ingat yang menjaga WANG ZAKAT bukan lah seperti menjaga WANG HARTA PUSAKA MAK BAPAK dia orang beb... kah kah kah !.

Kalau dia orang TAK MAMPU untuk buat Kerja tersebut lebih baik dia orang LETAK JAWATAN dan cari kerja lain beb... jangan dia orang ikut Perangai seperti Ahli-Ahli Politik HARAMJADAH yang Kebanyakan nya ada di pihak Umno/Bn... ini bukan bermakna di pihak PR tak ada beb... ada cuma bilangan jauh berkurangan bilangan nya yang ada di pihak Umno/Bn... mungkin atas sebab sudah TERLALU LAMA MEMERINTAH atau pun lahir nya Umno itu sendiri bukan atas dasar DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT tetapi DARI RAKYAT UNTUK PEMIMPIN... sebab itu lu orang tengok Negara dibuat seperti Kepunyaan Mak Bapak dia orang beb... kah kah kah !.

Jika BENAR lah seperti apa yang di Beritakan ianya adalah sesuatu yang cukup HINA bagi Orang Islam di Negara Islam Contoh... kerana Badan yang menjadi Harapan kepada Orang Islam baik yang KAYA mahu pun yang MISKIN tetapi GAGAL menjalankan Tanggungjawab... kerana yang KAYA sudah tentu mengharapkan apa yang telah DIZAKATKAN sampai kepada ASNAF... manakala pada yang MISKIN pula Mengharapkan apa yang telah DIZAKATKAN oleh Orang Kaya sampai kepada dia orang... cukup MALANG bila HARAPAN yang MEMBERI dan yang MENERIMA tidak TERTUNAI kerana KEBODOHAN serta KEBEBALAN Pihak yang Menguruskan WANG ZAKAT... kah kah kah !.


hemmmmm..... jangan cerita pasal amanah kalau wang zakat setiap Tahun dalam akaun zakat makin bertambah... kerana wang zakat mesti diagihkan kepada asnaf nya... ianya bukan seperti menyimpan harta pusaka mak bapak lu orang beb... ada faham ka... kah kah kah... A B U.

3 ulasan:

  1. Pencerahan, dapatkan maklumat sebenar di baitulkasih.org.my / Hubungi Ustaz Zahari untuk keterangan lanjut.

    BalasPadam
  2. canang duit zakat bertmbah tiap2 tahun..org miskin pun mkin bertmbah

    BalasPadam
  3. Salam

    Gua pun fed up dengan kerenah birokrasi jab. agama Islam/ jab zzzZakat, baitul Mal ni.

    Kalau duit zakat diagihkan kpd asnaf secara efektif masalah asasi asnaf akan dapat diatasi.

    Kendian, sekian sekian tempoh mereka perlu dibantu, disokong kewangan + diberi motivasi + kemudahan latihan kemahiran/ peluang perniagaan mereka pasti akan mampu berdikari sendiri + membantu asnaf/ golongan seperti "aku yang dulu".

    Kalau setakat 1 off cash yang tak seberapa, tapi ianya tak lepas sesak si asanaf pun (asas keperluan) pastu pegawai, staff Jab agama eksen macam depa dah tolong betui-2? haha...Go to hell, lah.. bila pun tak selesai masalah/isu kemiskinan asnaf... Don't blame orang lain tolong orang kita, lah...kalau orang kita sendiri tak tolong who in need.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....