DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 26 Jun 2013

JEREBU : G.PALANIVEL LU JANGAN GATAL LAH NAK PERGI INDONESIA PADAM API... KAH KAH KAH !

Ada baik nya WANG yang lu HABISKAN bagi PERBELANJAAN lu untuk ke Indonesia tersebut digunakan MEMBELI TOPENG kegunaan RAKYAT... yang sudah tentu nya lu akan DUDUK di HOTEL bertaraf 5 BINTANG dan Penerbangan KELAS PERTAMA beb... tak ada makna nya lu pergi ke Indonesia lu tahu tak... bukan nya lu boleh PADAMKAN KEBAKARAN HUTAN kat Indonesia tu... lagi Orang Indonesia tu MENYAMPAH dengan lu adalah kerana MENYIBUK... lebih baik lu BUAT KERJA kat Malaysia ni ada juga FAEDAH... banyak KERJA yang boleh lu buat sebagai Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar lu tahu tak... kah kah kah !.

Kalau lu pergi ke Indonesia tersebut atas JEMPUTAN Kerajaan Indonesia seperti yang selalu dibuat oleh Isteri Perdana Menteri iaitu Datin Seri Hajjah Rosmah Mansor (DSHRM) itu gua tak boleh kata apa lah beb... kan ke selalu DSHRM dapat JEMPUTAN dari Negara TUMUR TENGAH untuk MENYAMPAIKAN UCAPAN dalam sesuatu FORUM... kah kah kah... ini tidak lu pergi ke Indonesia saja GATAL-GATAL konon nya nak MEMADAMKAN API.... apa API yang pernah lu PADAMKAN cuba cerita sikit... sedangkan Orang Indonesia tersebut lagi BERPENGALAMAN dalam hal HUTAN TERBAKOR... sebab hampir tiap-tiap tahun akan ada saja HUTAN yang TERBAKOR... kah kah kah !.

Sepatutnya Kementerian lu BERHUBUNG dengan Kementerian Kesihatan... Kementerian Pelajaran dan Pelancungan bagaimana untuk MENGAGIHKAN TOPENG untuk RAKYAT dengan lebih MUDAH... itu yang patut lu buat bukan nya pergi ke Indonesia dan MENGHABISKAN WANG RAKYAT... lu nak pergi ke Indonesia untuk APA beb... gua tak nampak FAEDAH nya selain dari WANG RAKYAT akan LEBUR... mana lu punya TAMBANG KELAS PERTAMA... HOTEL 5 BINTANG... lu punya MAKAN MINUM lagi... mana lu punya ELAUN PERJALANAN... itu semua WANG RAKYAT lu tahu tak... bukan nya WANG tersebut dari HARTA PUSAKA MAK BAPAK Barisan Nasional (BN)... kah kah kah !.

Sudah lah DS G.Palanivel jangan buat KERJA BODOH lah... lebih baik lu HUBUNGI Kementerian yang BERKAITAN supaya MENGAGIHKAN TOPENG kepada RAKYAT... buat macam mana Kementerian Kesihatan satu ketika dulu pernah MENGAGIHKAN KONDOM bagi MENGHALANG PENYAKIT AIDS dan JARUM SUNTIKAN bagi PENAGIH DADAH... kalau dengan PENYAKIT AIDS dan PENAGIH DADAH boleh dilakukan sebegitu kenapa dengan JEREBU yang MELANDA sekarang ini tidak boleh dilakukan... TERUTAMA nya kepada PELAJAR-PELAJAR SEKOLAH dengan MEMBUKA KAUNTER PENGAGIHAN TOPENG di sekolah dan TEMPAT AWAM.

Atau FIKIRAN lu BUNTU dan tak dapat MEMIKIRKAN sampai ketahap tersebut DEMI RAKYAT... kalau begitu baik aje lah lu LETAK JAWATAN G.Palanivel... gua pun TAK MENGATA lu dan lu pun tak MAKAN GAJI BUTA lu tahu tak... sudah lah RAKYAT SUSAH lu lagi nak HABISKAN WANG RAKYAT... tak boleh ke lu FIKIRKAN sesuatu yang boleh MEMBERI MANAFAAT kepada RAKYAT... atau FIKIRAN sama saja dengan PEMIKIRAN Pemimpin Umno yang hanya TERFIKIR untuk RAKYAT hanya bila TERASA yang UMNO/BN NAK MAMPOS... kalau tidak kerana itu walau SEPULUH KALI UMNO MAMPOS pun seperti Tahun 1987 tak kan TERFIKIR untuk RAKYAT... kah kah kah !. sumber SH


hemmmmm..... lagi satu beb bila dikatakan supaya membuat pendakwaan terhadap syarikat malaysia cepat-cepat kata tak boleh sebab ianya dilakukan dinegara luar... tetapi ada kes yang rakyat didakwa walaupun melakukan kesalahan di negara syiria... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....