DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 26 Jun 2013

JEREBU : APA PUNYA SENGAL LAH MENTERI PELAJARAN NI BEB... KAH KAH KAH !

Nanti bila cakap TAK ADA TELOR mula lah MERAJUK beb... sampaikan untuk buat KEPUTUSAN sama ada perlu untuk MENUTUP SEKOLAH akibat dari JEREBU yang semakin TERUK itu pun beliau TAK SANGGUP beb... kah kah kah... nanti adalah MACAI UPAHAN yang MEROYAN dan MENYOKONG apa yang dikatakan oleh Menteri Pelajaran yang juga Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin tu... ialah beb Pemilihan Agong Umno semakin dekat... kerusi yang DIUDUKI pun KIAN PANAS kerana banyak yang BERMINAT dengan KERUSI tersebut walapun PANAS...kah kah kah !.

Lu orang TAK PELIK ke sampaikan untuk MENUTUP SEKOLAH semasa JEREBU pun beliau TAK BERANI membuat KEPUTUSAN... yang LAWAK beliau boleh pulak meyerahkan kepada IBU BAPA sama ada untuk MENGHANTAR atau TIDAK MENGHANTAR anak-anak mereka ke sekolah... kah kah kah... pada hal nya perkara tersebut beliau sendiri pun telah mengetahui PUNCA dan SEBAB kenapa dibenarkan BOLEH atau TIDAK BOLEH untuk anak-anak tidak ke Sekolah... APA BARANG lah lu Muhyiddin oiii... macam mana lah lu ni nak jadi Presiden Umno dan Perdana Menteri beb... kah kah kah !.

Nasib baik lah Umur lu tu lagi TUA dari Presiden Umno yang ada sekarang ni... jadi untuk lu MENDUDUKI jawatan Presiden Umno dan Perdana Menteri AGAK SAMAR-SAMAR beb... kecuali lah JAWATAN yang ada kat atas lu tu KOSONG... sama ada KOSONG kerana DIKOSONGKAN atau pun KOSONG TERPAKSA KOSONG sebab PADAM... kah kah kah... selain dari itu gua TAK NAMPAK JALAN untuk lu MENDUDUKI JAWATAN di atas lu tu... melainkan hanya TAKDIR telah TERTULIS dan mengatakan yang lu tu akan menjadi Presiden Umno dan Perdana Menteri... kah kah kah !.

Berbalik kepada TAJUK diatas yang membuat gua PELIK ialah kenapa diserahkan kepada IBU BAPA untuk sama ada MENGHANTAR atau TIDAK anak-anak mereka ke sekolah... kenapa tidak dibuat KETETAPAN sama ada WAJIB ke sekolah atau TIDAK... apa beliau TIDAK YAKIN dengan Tindakan beliau sebagai Menteri Pelajaran beb... atau beliau ni nak KERJA SENANG dan tak mahu BERTANGGUNGJAWAB... ya lah kalau WAJIB kesekolah sudah semesti nya menjadi Tanggungjawab beliau memastikan  KESELAMATAN PELAJAR didalam keadaan CUACA yang BERJEREBU sekarang ini  beb.. . kah kah kah !.

Jadi untuk TIDAK MAHU BERTANGGUNJAWAP maka DISERAHKAN lah KUASA sama ada untuk MENGHANTAR atau TIDAK anak-anak mereka ke Sekolah kepada IBU BAPA... PANDAI lah lu Muhyiddin oiii... lu kira nak SENANG KERJA lu aje... kalau rasa TAK MAMPU untuk menjadi Menteri Pelajaran yang BERTANGGUNGJAWAB kepada PELAJAR dan WARGA PENDIDIK lebih baik lah lu LETAK JAWATAN beb... tapi mana mungkin lu mahu LETAK JAWATAN kan begitu Muhyiddin... sebab itu adalah PERANGAI TRADISI AHLI POLITIK terutama nya ISI PERUT UMNO macam lu... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... kalau macam ini lah perangai bakal perdana menteri jawap nya mampos lah rakyat beb... tak ada telor untuk buat keputusan dan yang paling cantik nya ialah kerja nak tahu senang aje... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....