DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 26 Jun 2013

SEKADAR BERTANYA... LAYAK KE LAGI MENJADI KPN SELEPAS MAHKAMAH PUTUSKAN BELIAU BERTANGGUNGJAWAP BEB ?

Gua TAK TUDUH beb yang kata Bekas Ketua Polis Selangor Tan Sri Khalid Abu Bakar yang sekarang ini adalah Ketua Polis Negara (KPN) adalah MAHKAMAH beb... jadi jangan lah lu orang kata gua buat FITNAH kepada KPN tu ok... cuma gua sekadar BERTANYA dalam SITUASI sekarang APAKAH LAYAK beliau MENJAWAT JAWATAN KPN... sebab JELAS dan TERANG dari apa yang DIPUTUSKAN oleh MAHKAMAH bahawa beliau sebagai Bekas Ketua Polis Selangor BETANGGUNGJAWAB terhadap KEMATIAN TAHANAN A.Kugan ketika itu.

BERTANGGUNJAWAB nya beliau bukan setakat CUAI dan LALAI terhadap Anggota beliau semasa MENYOAL SIASAT TAHANAN... tetapi seperti yang dikatakan oleh MAHKAMAH bahawa kalau tidak kerana Peguam N. Surendran yang MEMBAWA KES tersebut serta MEMBANTU bagi BEDAH SIASAT KEDUA dilakukan maka "PERKARA ITU TELAH DISAPU DIBAWAH KARPET"... apa makna nya beb... makna beliau bukan setakat TAK BERTANGGUNGJAWAB malah cuba pulak MENUTUPI KES tersebut bagi MELINDUNGI ANAK BUAH beliau... kah kah kah !.

Itu yang dikatakan oleh MAHKAMAH seperti yang dilaporkan oleh Malaysia Insider jadi kalau ada yang suruh KPN SAMAN gua baik suruh beliau SAMAN dulu Malaysia Insider tu beb... itu yang di LAPORKAN dan itu yang gua ULAS... kerana itu juga lah PERSOALAN apakah MASIH LAYAK KPN tersebut KEKAL pada JAWATAN beliau yang sedia ada sekarang ini... sebab nya kat Malaysia ada KEGANJILAN dan LAIN dari yang LAIN sikit... ialah SAMSENG MEMUKUL ORANG pun masih boleh menjadi Menteri beb... bukan setakat jadi Menteri malahan DIDAKWA pun tidak... kah kah kah !.

Yang gua BERTAMBAH PELIK kenapa KPN yang ada sekarang ini DILANTIK menjadi KPN sedangkan beliau DIKIRA MASIH DALAM KES... ya mungkin akan ada yang kata PROSES KEADILAN MASIH ADA... dimana beliau masih lagi boleh MERAYU akan apa yang DIPUTUSKAN oleh MAHKAMAH pada hari ini... memang betul PROSES KEADILAN MASIH ADA tetapi tidak ke JANGGAL bila seorang yang MENDUDUKI TAHAP TERTINGGI dalam Pasukan Polis DIPUTUSKAN BETANGGUNGJAWAB terhadap KEMATIAN TAHANAN.

Kalau ya pun HENDAK SANGAT beliau menjadi KPN biarlah KES yang berkaitan dengan beliau SELESAI dulu beb... tak kan BUNTU sangat FIKIRAN bagaimana untuk JAWATAN KPN tersebut DIDUDUKI oleh beliau beb... kenapa TAK TUNGGU sehingga KES berkaitan beliau SELESAI terlebih dahulu... sekarang siapa yang SUSAH dan MALU beb... gua tak tahu lah kalau yang TERLIBAT tak punya RASA MALU... seperti gua katakan tadi  kat Malaysia ni banyak sangat KEGANJILAN beb... TERUTAMA nya berkaitan MALU... kah kah kah !.


hemmmmm..... ini semua adalah kerja gila pemimpin umno beb... gua rasa lagi lama umno memerintah entah apa lagi lah kerja gila yang dia orang akan buat... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

6 ulasan:

  1. Salam Mat Indera

    Gua ni peminat blog lu. Cuma nak bagi tau tulisan dan warna latar belakang blog lu tak berapa nak kena. Susah nak baca. Boleh tak lu ambil tindakan. Maaf dan tenkiu....

    BalasPadam
  2. dah ada kes gini.. letak jawatan la dulu.. gantung tugas ke.. baru lah macam negara maju Jepun nu..

    BalasPadam
  3. Salam bro ISA...
    No hal punya ... nanti gua tukar... terima kasih dengan teguran lu... kah kah kah

    BalasPadam
  4. Hanya diMsia shj layak. Apa ada hal,ada sorang pembunuh tu jadi PM pulak. Dinegara lain belum pun sempat mahkamah jatuhkan hukuman siang2 letak jawatan sebab pandai jaga airmuka. Kat Msia ni pemimpin semuanya jenis muka mangkuk tandas yg tak kenal erti malu dan maruah..

    BalasPadam
  5. Kalau dah keturunan UMNOYAHUDI mana
    ada maruah yob.Burit dan Duit puak2
    celaka ini letak atas kepala. Maruah
    dan agama letak bawah kaki!Puak2 celaka ini kalau nak marah gua, tu
    lu punya hak. Tapi gua cakap berdasar
    kan kenyataan.Kebanyakan rakan2 yang
    pekat warna birunya semuanya sepesis
    yang gua nyatakan!

    BalasPadam
  6. HEI PENDEK BERHENTI AJE LE.KAMU TU DAH TAK BERGUNA LANGSUNG.PERGI JADI JAGA AJE

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....