DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 19 Januari 2013

(VIDEO) CABARAN DEBAT... KITA TUNGGU SAMA ADA BELIAU PUNYA dot dot dot dot ATAU TIDAK... KAH KAH KAH !


Kalau pada BARUA UMNO yang LAKI-LAKI senang gua cakap dan gantikan perkataan dot dot dot dot tu dengan TELOR beb sebab masih SEDAP lagi didengar... tapi pada BARUA WANITA UMNO 1MALAYSIA (BWU1M) ni terpaksa lah gua gantikan dengan dot dot dot dot... kah kah kah... lu orang sendiri lah sebut perkataan tersebut masa membaca nya ya beb... tak lalu gua nak tulis demi MENGHORMATI KAUM HAWA yang membaca... apa-apa pun gua rasa berita ini memang buat beliau TAK TIDUR MALAM mengenangkan NASIB BADAN yang DICABAR oleh KUMPULAN MAHASISWA untuk BERDEBAT dengan Saudari KS BAWANI atas TAJUK "KEBEBASAN AKADEMIK DAN HAK ASASI MANUSIA"... yang mana KUMPULAN MAHASISWA tersebut KESAL dengan LAYANAN terhadap RAKAN mereka oleh BWU1M dalam satu FORUM di Universiti Utara Malaysia (UUM).


Memang WAJAR diadakan DEBAT dengan BWU1M ni beb bagi melihat sama ada beliau masih lagi KASAR... GANAS dan TAK PROFESIONAL seperti kata seorang lagi BARUA UMNO yang bertaraf Naib Cancelor Universiti Utara Malaysia (UUM) iaitu Profesor Datuk Dr Mohamed Mustafa Ishak dalam SH... kalau IKUT pada MAJORITI yang ada dalam Umno memang dah boleh gua katakan yang BWU1M ni TAK akan MENYAHUT CABARAN DEBAT tersebut beb... tapi itu kalau ikut KEBANYAKAN yang ada dalam Umno... sebab mungkin mengikut perangai ULUL AMRI nya yang SIBUK dengan SLOGAN yang BERBAGAI BAGAI... seperti DEMOKRASI TERBAIK lah... JANJI DITEPATI lah... entah apa lagi lah yang bla bla bla bla... tapi KESUDAHAN nya DEBAT BUKAN BUDAYA KITA... memang TAK SALAH kalau TIMBUL JENAMA ROTI NAJIB beb... kah kah kah !.


Kita TUNGGU aje lah beb akan JAWAPAN dari BWU1M yang dikatakan oleh KUMPULAN MAHASISWA bahawa jemputan kepada DEBAT  tersebut akan dihantar kepada beliau... gua HARAP betul beliau SUDI HADIR pada DEBAT tersebut... sebab gua pun bukan nya SUKA sangat nak panggil beliau TAK ADA dot dot dot dot beb... seperti yang gua panggil kat ISI PERUT UMNO yang LAKI-LAKI iaitu TAK ADA TELOR... kerana dalam PROSES DEMOKRASI TERBAIK kepada RAKYAT adalah TAK ELOK untuk MUSUH POLITIK dibiarkan BERMAHARAJA LELA dan BERBANGGA atas sebab hanya MUSUH POLITIK TAK BERTELOR... tetapi apa nak dikata kalau MUSUH POLITIK jenis MUKA TAK MALU TAHAP TAMPAL KULIT BABI 14 INCI beb... tapi masih nak mengaku PEJUANG walaupun JELAS LAGI BERSULUH yang TELOR memang TAK ADA... kah kah kah !. mk


Lagi satu lah beb gua rasalah yang Umno/Bn ni memang dah TAK ADA TUAH @SUWEY seperti SEBELUM-SEBELUM nya... atau ISI PERUT nya dah TAK BANYAK YANG CERDIK atau BEBAL BERTINGKAT seperti kata MANTAN PRESIDEN nya... kah kah kah... kalau masa BERTUAH iaitu dimasa ZAMAN DOLU-DOLU yang mana meletakan CALON TUNGGUL KAYU pun masih BOLEH MENANG beb... kemudian nya ditambah lagi KESILAPAN-KESILAPAN dalam STRATEGI oleh ISI PERUT yang HASIL dari BEBAL BERTINGKAT mereka sendiri... kalau lu orang lihat dalam ISU KS BAWANI ni sepatutnya boleh DITANGANI dengan KECERDIKAN tapi oleh kerana sebaliknya TAK PASAL-PASAL ISU PENDIDIKAN PERCUMA TIMBUL DENGAN KEPANASAN setelah agak SEJUK sebelum itu... mungkin TAK ADA TUAH... BEBAL BERTINGKAT ditambah lagi dengan KERISAUAN dan KETAKUTAN dalam MENGHADAPI KEKALAHAN pada PRU13 yang bakal tiba telah MENGHASILKAN perkara tersebut... kah kah kah !.


hemmmmm..... yang menguatkan lagi firasat gua yang bwu1m tak akan menyahut cabaran debat ialah tempat debat itu diadakan... seperti biasa lah beb isi perut umnohanya berani berkokok dalam kandang sendiri seperti di pwtc aje... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....