DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 19 Januari 2013

KISAH PENYAMUN DAN PEROMPAK YANG BOLEH BUAT ROBIN HOOD KETAWA SAMPAI PUTUS URAT KENTUT BEB... KAH KAH KAH !

Lawak yang dibuat oleh Perompak dan Penyamun ni beb bukan CALANG-CALANG LAWAK tapi jenis lawak yang boleh MENANG MAHARAJA LAWAK... gua rasa lah kalau ROBIN HOOD masih HIDUP beliau pun akan KETAWA GULING-GULING sampai SENAK PERUT beb... kah kah kah... mana kan tidak nya beb... ROBIN HOOD sendiri pun tak lah sampai BEREBUT-BEREBUT dalam MENGAGIHKAN HASIL ROMPAKAN... walaupun ROBIN HOOD DIBURU dan BERTARUNG NYAWA setiap kali SELESAI melakukan ROMPAKAN... kerana yang DIROMPAK dan DISAMUN oleh beliau adalah ORANG-ORANG KAYA KEDEKUT dan TAMAK... yang sudah tentu mempunyai PENGAWAL KESELAMATAN yang mana HASIL ROMPAKAN pula diagihkan kepada RAKYAT MISKIN... jadi sebab itu gua katakan kalau ROBIN HOOD masih HIDUP beliau pun akan KETAWA GULING-GULING... kah kah kah !.

CERITA tersebut lain tak bukan ialah BERKISAH daripada PENGAGIHAN WANG BANTUAN PERSEKOLAHAN (BP) yang bukan HASIL ROMPAKAN dari ORANG-ORANG KAYA KEDEKUT dan TAMAK kat Malaysia ni... tapi ianya adalah HASIL dari HARTA RAKYAT itu sendiri... dengan BEREBUT-REBUT untuk MENGAGIHKAN kepada IBU-BAPA PELAJAR seolah-olah dibuat seperti ianya adalah HASIL dari HARTA MAK BAPAK UMNO/BN... kah kah kah... itu lah yang di laporkan oleh mk berkenaan Ketua Biro Pendidikan MCA Wilayah Persekutuan Eddie Heng yang MEMBIDAS Ketua Bahagian Umno Wangsa Maju Shafie Abdullah kerana didakwanya MEMONOPOLI peluang yang disediakan oleh Pejabat Pendidikan Daerah dalam menyampaikan Bantuan Persekolahan RM100 kepada Ibu Bapa di semua Sekolah di Daerah Keramat... kah kah kah !.

Sebab itu gua katakan yang Perompak dan Penyamun ni buat BP macam BATUAN dari HARTA MAK BAPAK UMNO/BN... kerana BP tersebut IBU BAPA telah TERPAKSA mendapat KESUKARAN untuk BEKERJA pada hari BP tersebut dibuat... yang mana IBU BAPA diminta HADIR bagi menerima BP dari KETUA UMNO atau PENGERUSI BN disesuatu kawasan... kalau dari HARTA MAK BAPAK UMNO/BN ok lah beb bila dia orang BEREBUT-BEREBUT nak MENGAGIHKAN sebab nak TUNJUK MUKA yang dia orang PERIHATIN kepada RAKYAT... tapi yang dia orang berebut-rebut nak AGIHKAN adalah HARTA RAKYAT sendiri... dah lah tu yang nak MENGAGIHKAN bukan nya ada jawatan dalam KERAJAAN atau dalam KEMENTERIAN PELAJARAN cuma sebagai KETUA BAHAGIAN UMNO atau PENGERUSI BN... tak ke LAWAK GILA namanya tu beb... kah kah kah !.

Ini yang dikatakan orang dimasa HIDUP MENYUSAHKAN RAKYAT DAH NAK MAMPOS PUN MENYUSAHKAN RAKYAT beb... kah kah kah... dah lah dimasa HIDUP nya kerja ASIK nak MEROMPAK dan MENYAMUN tak kira waktu baik SIANG mahu pun MALAM...  pulak tu ianya TAK IKUT SAIZ dari SEBESAR LEMBU hinggalah SEKECIL BENIH PADI... hendaknya biarlah dah nak MAMPOS ada MENYENANGKAN RAKYAT dengan KEIKHLASAN supaya dapat DIKENANG akan KEBAIKAN dihujung-hujung NYAWA... tapi nampak nya PEROMPAK dan PENYAMUN ni tak mahu meninggal KENANGAN yang boleh MENYENTUH HATI RAKYAT beb... yang mana  PEROMPAK dan PENYAMUN ni masih lagi cuba nak MENIPU RAKYAT dengan LAKONAN WAYANG PACAK ZAMAN PRA SEJARAH... apa BARANG lah lu orang ISI PERUT UMNO/BN... kah kah kah !.


hemmmmm..... ini lah salah satu contoh orang yang nak mati buang tebiat... yang mana kebiasaan nya perompak dan penyamun berebut-rebut nak merompak dan menyamun... tapi yang ini berebut nak mengagihkan bantuan... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betuk meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....