DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 20 Januari 2013

ISU PROJEK IC... MADEY DAH MULA BOLEH PAKAI PAMPERS TAMBAHAN !

Siapa TAK KENAL dengan TUN MADEY yang mempunyai KREKTOR BERBELIT macam ULAR beb... selepas mengakui memberi STATUS KEWARGANEGARAAN kepada lebih 200 ribu kepada PENDATANG ASING di NEGERI SABAH selepas NEGARA MERDEKA yang DIPERSOALKAN KESAHIHIAN PEMBERIAN tersebut... hari ini beliau MENCADANGKAN pula agar ditubuhkan sebuah Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) bagi menyiasat isu pemberian TARAF KERAKYATAN kepada sejuta PENDATANG ASING di Persekutuan Tanah Melayu sebelum Malaysia mencapai KEMERDEKAAN... ini lah CAKAP orang yang dah TERSEPIT akibat DOSA LAMPAU yang beliau lakukan... gua rasa kalau lah diadakan RCI tersebut jawapanya KEPUTUSAN yang PASTI beliau pun belum tentu KERAKYATAN nya pun SAH beb... lu orang sendiri tahu SIAPA beliau dan KETURUNAN beliau... kah kah kah !.

Ini semua tidak lain hanyalah MENGGAMBARKAN KREKTOR ULAR yang ada pada beliau beb... mungkin atas FAKTOR USIA yang mungkin dah NYANYUK atau pun PERANGAI yang menjadi HAK CIPTA ISI PERUT UMNO ni dari DULU KINI dan mungkin SELAMANYA... seperti juga lah apabila dikatakan KERUGIAN yang berjumlah hampir 100 billion yang berlaku semasa beliau menjadi PERDANA MENTERI... maka beliau juga berkata agar RCI juga dijalan terhadap KERUGIAN yang berlaku terhadap PERDANA MENTERI lain selepas beliau... kah kah  kah... yang PELIK dan AJAIB masih ada lagi MANUSIA yang kebanyakan nya ISI PERUT UMNO boleh PERCAYA dan MENERIMA PANDANGAN beliau yang entah berapa HELAI dalam satu hari PAMPERS beliau gunakan... sebab itu kalau dah UMNO maka jawapnya BEBAL TAK BERKESUDAHAN lah beb... kah kah kah !. mk

Cadangan yang beliau buat betul-betul seperti cerita KARTON TRANFORMER yang cuba diterap dalam Pentadbiran Datuk Seri Hj Najib WASSATIYAH (DSHNW) berkenaan TRANFORMASI KERAJAAN... yang mana berbagai SLOGAN KARTON telah di UJUDKAN oleh DSHNW yang semuanya BERTENTANGAN dengan SLOGAN... seperti DEMOKRASI TERBAIK tetapi DEBAT BUKAN BUDAYA KITA... kemudian ditambah lagi dengan SAMSENG BERLELUASA BAGAI CENDAWAN SELEPAS HUJAN... KPI yang mengukur keberkesan tahap KEJAYAAN SESUATU KEMENTERIAN tetapi hanya INDAH DARI RUPA dengan LEMBU DUDUK DIKONDO manakala RAKYAT masih tercari-cari RUMAH mana yang hendak DIBELI dengan PENDAPATAN yang TERHAD... cuma kalau ada pun hanya satu sahaja yang berjaya dari berbagai SLOGAN yang beliau buat iaitu NKRA... NAJIB KERJA ROSMAH ARAH... kah kah kah !.


hemmmmm..... dalam waktu yang dikatakan penghujung usia atau rumah kata pergi kubur kata mari beliau terpaksa menjawap berbagai isu yang sepatutnya sudah boleh beliau lupakan setelah bersara... tapi apa kan daya kalau dah busuk nya sampai keusus maka bau nya pasti terkeluar walaupun ianya didalam perut beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. HARI NI PLAK DIA KATA BRITISH BENARKAN PAS MENAPAK DI TANAH MELAYU UNTUK MEMECAHBELAHKAN ORANG MELAYU...HUUUMMM

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....