DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 27 Julai 2012

PERGGHHH... MAQASID SYARIAH BEB... BANYAK BETUL SLOGAN DALAM BULAN PUASA DARI HJ NAJIB... KAH KAH KAH !

Gua sampai dah tak ingat lagi slogan-slogan yang diutarakan oleh Pemimpin Wassatiyah Datuk Seri Haji Najib ni beb... disetiap beliau mengadakan jamuan berbuka puasa ada sahaja lah slogan baru berbau Islam demi untuk menipu Penyokong-Penyokong Umno... sebab apa Gua kata Penyokong-Penyokong Umno kerana hanya Penyokong-Penyokong Umno sahaja yang sekarang boleh beliau tipu... nak tipu rakyat keseluruhan memang dah taka ada harapan beb... kah kah kah !.

Yang terbaru beliau berkata perjuangan Barisan Nasional (BN) berada di landasan yang betul walaupun perikatan itu tidak menggunakan label Islam... segala program transformasi yang dilaksanakan oleh kerajaan Umno/Bn untuk rakyat adalah berlandaskan 'Maqasid Syariah'... kah kah kah... walaupun sampai meletakan lembu duduk di kondominium... dan membatalkan tender yang sudah diberi walapun harganya melebihi dari harga yang telah diluluskan... kah kah kah !.

Menurut beliau "Apa yang kita lakukan adalah berpandukan kepada kehendak Islam seperti yang tertera dalam Maqasid Syariah... Maqasid syariah itulah panduan induk kita... kerajaan BN menunjukkan komitmen yang berterusan dalam menjaga kesucian Islam... Agama kita pegang... keamanan kita pegang... ini adalah perjuangan kita bersama... apabila kepentingan politik melebihi kepentingan Islam, apa sahaja program yang dilaksanakan oleh kerajaan dilihat sebagai tidak betul... sebagai contoh ada pihak yang cuba menghalang penyenaraian Felda Global Ventures Holdings walaupun tindakan yang dilakukan oleh kerajaan itu untuk kepentingan rakyat".

Mungkin kalau beliau bercakap dihadapan penyokong-penyokong Umno/Bn akan dipercayai... itu pun mungkin ada yang didalam hati menidakan kata-kata beliau... tapi dah dasarnya penyokong Umngok terpaksa juga lah Umngok apa yang beliau katakan... kah kah kah... tapi yang malang nya ialah ada penyokong yang bertaraf Ulama Muda boleh mengiyakan kata-kata beliau tersebut... dan yang lebih malang lagi apabila Ulama tersebut takutkan Politik Persepsi dari Politik Fitnah... kah kah kah... mana lah beliau belajar sampai boleh takutkan persepsi dari fitnah... atau beliau tak faham bahasa antara Persepsi dan Fitnah kot... kah kah kah !.

Kalau dah bertaraf Ulama Muda boleh mengiyakan apa yang beliau katakan... apa lagi lah yang tak bertaraf Ulama... tapi macam Ulama beb... yang banyaknya ialah penchacai-penchacai Upahan yang menulis fitnah kemudian diselang seli dengan ayat Suci Al-Quran dan Hadis Nabi SAW... letak gambar lucah dalam blog kemudian suruh orang bertaubat... kah kah kah.... sampai begitu punya punya bangsat yang terhasil dari perjuangan bangsa oleh Umno beb... kah kah kah... demi untuk menggekalkan kuasa yang semakin hari semakin ternampak malaikat maut akan mencabut nyawa Umno... memang sesuai kalau dipanggil dengan United Munafik National Organisations (UMNO)... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... bulan-bulan puasa ni rasanya malas menulis lebih-lebih... bukan apa takut lu orang loya berpanjangan sampai ke siang hari... dan tak pasal lu orang beb... nanti batal pulak pusa lu orang... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. Bio byk slogan sampai pembangkang naik pening meroyam. Itu pasai samapi BILLBOARD pkr dah tukar dari "turun minyak" jadi "naik minyak" lepas nie jadi "taik minyak". 1 MALAYSIA JANJI DITEPATI.1 Malaysia x janji dapat setengah bulan gaji.

    BalasPadam
  2. Buat slogan dan bermacam acronym yang rakyat tak faham. Bahkan dia sendiripun tak faham.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....