DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 28 Julai 2012

LU KALAU TAK TAHU LEBIH BAIK DIAM AJE, JANGAN TUNJUKAN KEBODOHAN LU TU, KAH KAH KAH !

Macam mana lah beliau boleh terpilih menjadi Ahli Majlis Tertinggi Umno pun tak dapat nak  dipastikan dengan jelas beb... namun mungkin ia ada berkait rapat dengan apa yang pernah di katakan oleh Tun Madey "sudah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak memasuki Umno"...  dan mungkin atas dasar itu beliau boleh terpilih sebagai Ahli Majlis Tertinggi Umno kot... yang mana jawatan Ahli Majlis Tertinggi dibuat atas undian Perwakilan Umno dari seluruh Negara... kah kah kah !.

Kebodohan itu jelas terpancar dari apa yang beliau mengatakan mengenai cadangan Pakatan Rakyat (PR) yang mahu merombak Dasar Automotif Negara sekaligus mahu menurunkan harga kereta jika dapat menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) akan datang dilihat sebagai Tidak Rasional... apakah beliau lupa dizaman sekarang sukar mengatakan sesuatu sebagai Tidak Rasional... dimana lembu pun sudah menduduki kondominium beb... kah kah kah !.

Beliau adalah ahli Parlimen Pasir Salak Yb Datuk Tajuddin Abdul Rahman yang juga Pengerusi Lembaga Penyatuan dan Pemulihan Tanah Persekutuan (FELCRA)... yang semasa seisi Persidangan yang Gua tak pasti bila masa yang tepat... pernah mengatakan kemiskinana di Negeri Kelantan membuat rakyat Negeri tersebut berhijrah ke Negeri lain untuk berniaga Tom Yam... yang mana ia digambarkan oleh Ahli Parlimen dari PR seolah menghina rakyat Kelantan yang berniaga Tom yam... maka kelam kabut lah beliau menafikan perkara terebut... kah kah kah !. baca sini

Menurut beliau "Pembangkang ni, saya tengok, dengan mudahnya nak turunkan harga itu dan ini, sampai rugi... sedangkan syarikat-syarikat kereta inilah yang membayar cukai kepada kerajaan... yang sekaligus kembali semula kepada rakyat dalam bentuk pelbagai faedah untuk rakyat... jika syarikat ini bayar cukai yang sedikit, pendapatan kerajaan berkurangan dan dengan itu macam mana kerajaan akan mampu membiayai agenda pembangunan seperti membina hospital dan jalan raya untuk faedah rakyat".

"Tanpa prasarana yang baik, tidak wujud persekitaran yang kondusif untuk pelaburan, mengakibatkan syarikat rugi dan pelabur lari... akhirnya rakyat jadi mangsa apabila dibuang kerja dan menganggur... pembangkang perlu juga melihat kesan sebarang cadangan mereka terhadap rakyat, bajet negara, agenda pembangunan dan juga pendapatan kerajaan... berkenaan bonus dari awal lagi tuduh apa yang kerajaan buat semuanya sebagai memancing undi... namun akhirnya mereka nampak usaha itu baik dan terpaksa turut melakukannya demi mengekalkan kuasa mereka di negeri-negeri itu," katanya.

Lu kalau dah tak terfikir kearah bagaimana supaya rakyat mendapat nikmat seperti Negera-Negara lain yang menjadi Pengeluar Automotif... lu lebih baik diam aje beb... lagi banyak lu bercakap lagi banyak menampakan kebodohan lu yang tak boleh berfikir... lu sepatutnya mencari akal fikiran macam mana supaya rakyat boleh merasai nikmat sebagai Negara Pengeluar Automotif... yang mana di Negera tersebut gaji pekerjanya Tinggi dan harga kereta nyaMurah... tapi masih boleh memegang status sebagai Negara Maju... ini nama saja Negara pengeluar Automotif... nikmatnya tak dirasai oleh rakyat kebanyakan.

Bila ada rakyat mengatakan pandangan sedemikian nanti mula lah lu akan cakap tak petriotik lah... tak berbangga dengan keluaran jenama Negara lah... dan entah apa lagi lah yang bla bla bla bla... konon nya hanya  lu orang aje lah yang petriotik dan orang lain semua nya tidak... tapi sebenarnya petriotik lu orang hanya untuk menipu segala harta kepunyaan Negara... tak kira atas nama apa asalkan ada peluang semuanya lu orang nak tipu... memang sesuai lah status parti lu orang yang dipanggil United Munafik Nasional Organisations (UMNO)... yang pernah mampos atas kerja-kerja lu orang sendiri tapi masih mengaku macam bagus aje... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... seperti air percuma yang diberi 20 meter padu kepada rakyat selangor selepas pru12... kalau cadangan tersebut dibuat sebelum pru... maka lu orang tetap akan kata tak rasional... kerana apa... kerana ianya tak menguntungkan lu orang secara langsung... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan A B U.

13 ulasan:

  1. Mangkuk ni cuma layak jadi ayahanda porkida je. Cuba tengok muka dia betul-betul... ada tokoh kan?

    BalasPadam
  2. Memangpun dia tak cerdik tapi para menteri yang miliki PhD lagi bengap. Yang mengaji kat Oxfordpun berfikir baik sikit dari ox. Sebab itulah Madey kata tak ada orang cerdik dalam UMNO.

    BalasPadam
  3. BUDAKBOY

    Mangkuk hayun tu patut dok rumah je.. makan pencen ahli parlimen...

    Soriii tuan tanah.. gua sudah rembat cerita ni.. kasi masuk blog kapcai gua..

    TQVM

    BalasPadam
  4. Jika cukai diturunkan dan harga kereta murah, belum tentu syarikat kereta nasional akan bungkus dan pekerja akan hilang pekerjaan. Syarikat-syarikat ini cuma perlu ubah pengurusan strategiknya sahaja... mereka mungkin bukan pengeluar kereta nasional tetapi masih tetap boleh menjadi pembuat dan pemasangan kenderaan yang berstandard antarabangsa... hasil dari lebih baik dari keadaan kita yang memakai kereta nasional yang amat daif dari sudut kualitinya untuk nilai mahal yang tidak setimpal dengan wang yang dikeluarkan oleh kita.

    Apabila kereta murah, kuasa membeli rakyat akan tinggi, malah di masa inilah rakyat akan menggantikan kenderaan lama mereka yang mungkin ada yang sewajarnya telah dikitar semula namun tidak mampu dilakukan akibat bahana cukai yang dikenakan oleh cukai BN yang disayangi sangat oleh rakyat Malaysia satu ketika dahulu. Jika ada masalahpun mungkin dari sudut tempat parking kereta di rumah sebagaimana pernah dicoretkan oleh seorang blogger sebelum ini.

    BalasPadam
  5. Tolong jangan malah sama ini olang. Dia memang sulah boloo. Dia lagi ala down syndrom, dyxlexia lagi ade itu sawan babi punya. Aiyaaa...lu olang jangan malah sama dia lah haa! Dia memang bolooo!!!
    Umnoo punya olang memang bolooooo...

    BalasPadam
  6. Salam,
    Hehehe. Memang bodoh piang! Yong tau sangat saper dia ni. Tapi Yong taknak aibkan orang jer.

    BalasPadam
  7. Syarikat automotif tidak membuka fasiliti pengeluaran mereka di Malaysia kerana pasaran. Toyota buka kilang di AS walaupun gaji operator pengeluaran di sana lebih dari RM12,000 sebulan. Faktor utama ialah kos penghantaran. Jika Toyota Corolla dibina di Malaysia, kos penghantaran ke pantai timur AS sahaja sudah lebih dari RM10,000 untuk sebuah kereta. Harga sebuah Toyota Corolla di AS sekitar RM49,000 sebuah. Jika Toyota Corolla untuk pasaran AS dibuat di Malaysia, harganya meningkat sehingga melebihi RM59,000 sebuah. Harga Toyota Corolla yang lebih mahal menyukarkan pembeli kereta membuat pilihan. Untuk keselesaan pembeli, Toyota membuka kilang mereka di AS. Model Corolla dibuat di Missisipi. Manakala model Camry dibuat di Kentucky.

    BalasPadam
  8. Dia ni memang penyamun duit orang kampung yang tanah mereka diusahakan oleh FELCRA. Cuba fikirkan satu ekar tanah yang ditanam kelapa sawit oleh FELCRA menghasilkan kurang RM200 SETAHUN untuk peserta! Tanya mangkuk ni berapa gaji dia sebagai pengerusi FELCRA?

    BalasPadam
  9. Ini yang aku musykil, anon 2900 kata kos pengangkutan mahal, tapi harga kereta proton di Arab Saudi boleh murah pulak berbanding proton di Malaysia.

    Ini mesti ada malaun mana-mana yang buat kos pengangkutan di Malaysia tinggi.

    BalasPadam
  10. dia ni mmg terlabih pandai...aku nak bg tahu aku pernah pakai proton low kualiti dia sendiri pun x pakai khak ptuih nk bagi rakyat pakai try tanya sape2 pun akan kata proton mmg kurang kualiti hanya aircond je yg sejuk...yg lain semua buat hati panas...

    BalasPadam
  11. skrg globalisasi open jelah pasaran keta bersaing ni nak harap perlindungan je....mangkuk ni mmg semua segi bodoh pemikiran tahapjamban..

    BalasPadam
  12. Anon 5:54:00 PM, cuba banding harga Toyota Corolla di AS dengan Toyota Altis di Malaysia, kenapa harga Toyota Corolla di AS jauh lebih murah tetapi Toyota membuka kilang mereka di AS. Model Corolla dibuat di Missisipi. Manakala model Camry dibuat di Kentucky.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....