DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 26 Julai 2012

VIDEO, ORANG YANG PERNAH MENYEBABKAN UMNO MAMPOS, TAPI MACAM BAGUS AJE... KAH KAH KAH !

Gua tak payah lah sebut nama malaon ni beb... kah kah kah... sebab lu orang dah memang kenal siapa beliau... bercakap seolah-olah beliau lah yang betul saja... pada hal nya beliau lah yang membuat dan penyumbang punca segala masalah dalam Malaysia... belum lagi soal kerugian hampir RM100 bilion selama 22 tahun menjadi Perdana Menteri... dan yang malangnya bagi penyokong Umno yang Bebal bin Bangang ialah masih lagi menggunakan beliau ni sebagai penyambung Nadi Nyawa-Nyawa Ikan Umno... sedangkan beliau juga lah watak Utama yang menyebabkan Umno mampos pada tahun 1987... kah kah kah !.

Mungkin bagi penyokong Umno yang Bebal bin Bangang boleh menerima apa saja yang beliau katakan... walau dari segi apa sekalipun termasuk bila beliau menafsir ayat suci Al-Quran... tapi bagi gua sepuluh kali Umno mampos pun cakap beliau langsung tak boleh diguna pakai beb... kah kah kah... konon nya sebagai pejuang Melayu tetapi sebenarnya menggunakan Melayu untuk mencapai cita-cita beliau dan keturunan beliau... lu orang boleh tengok sendiri video tersebut yang mana beliau seolah-olah bersedih dengan nasib melayu berdasar lagak lakon beliau yang seperti orang meminta Nyawa Belas Kasihan... kah kah kah !.

Cuma yang gua boleh betulkan apa beliau cakap ialah Melayu Mudah Lupa... Umno Busuknya Dah sampai Keusus dan Dah Berpuluh Tahun Yang Cerdik Pandai Tak Memasuki Umno... maka atas sebab itu kebanyakan ahli dan Penyokong Umno masih boleh menerima apa yang beliau katakan walaupun beliau pernah menjadi Watak Utama sehingga membuat Umno Mampos... kah kah kah... ok la beb... lu orang nilai lah sendiri apa yang beliau katakan dalam video dibawah... yang menyetuh soal membandingkan kemajuan Negara dengan kemajuan Negara-Negara yang sama Umur Kemerdekaan dengan Malaysia... 

...tapi beliau tak menyentuh langsung membandingkan kemajuan Malaysia dengan Negara jiran yang tak punya apa-apa... sehinggakan Air untuk minum pun terpaksa membeli dari kita namun Ekonomi Negara tersebut jauh meninggalkan kita yang mempunyai semua dan boleh dikata Macam-Macam Ada... kah kah kah... sudah lah Tun Madey... lagi lu bercakap lagi banyak orang akan menyumpah lu... nada lu pun dah menggambarkan betapa risau nya lu menghadapi saat-saat Kematian Umno dari menjadi Kerajaan... sepatutnya lu duduk diam-diam dan habiskan aje harta-harta yang lu dapat selama menjadi Perdana Menteri kan senang... kah kah kah !.



hemmmmm..... mungkin kemarahan beliau terhadap tun abdullah atau juga yang dikenali sebagai mr. clean masih berbuku... dan sebab itu juga disetiap ucapan beliau kecaman tak secara langsung terhadap tun abdullah tak pernah hilang beb... cuma yang bezanya beliau ada menyebut berkenaan pemimpin yang bakar jambatan... sendiri mahu ingat sudah lah beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. Teruskan perjuangan...mantapkan lagi.Selamat menjalankan ibadat puasa

    BalasPadam
  2. TAK ADA SELERA NAK TENGOK VIDEO NI. TAK PASAL-PASAL MUNTAH PULAK NANTI

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....