DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 21 Februari 2012

SAHABAT KEPADA UMNO MELAKA, MCA MELAKA, BELUM LAGI PILIHAN RAYA DAH TAHU KALAH... KIH KIH KIH !!!.

DUN N20 Kota Laksamana  yang biasa nya ditandingan oleh MCA/BN tapi bagi PRU 13 kerusi tersebut akan diserahkan kepada Parti Progresif Penduduk (PPP) untuk bertanding bagi mewakili BN, demikian menurut Presiden PPP Datuk M. Kayveas.

Menurut beliau lagi Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam dan Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek telah bersetuju untuk menyerahkan kerusi tersebut kepada Parti PPP...  yang sebelum ini diwakili Parti MCA sebagai mewakili BN.

Pada pilihan raya umum 2008, kerusi DUN N20 Kota Laksamana dimenangi oleh DAP di mana dengan calonnya  Puan Betty Chew menewaskan calon BN En' Lim Eng Teck dengan majoriti 3,642 undi... Puan Betty Chew adalah isteri kepada setiausaha agung DAP Lim Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang.

Kerusi tersebut belum pernah dimenangi oleh MCA/BN sejak ia dipertandingkan... dan langkah menyerahkan kerusi tersebut kepada Parti PPP oleh Parti MCA menunjukkan Parti MCA sudah tahu ia akan kalah... dan memberi kerusi kepada Parti PPP yang dianggap Parti Paling Lemah di Negeri Melaka atau di Malaysia adalah hanya untuk tidak memberi kemenangan Tanpa Bertanding kepada DAP/PR.

Namun Presiden PPP Datuk M. Kayveas menganggap keputusan memberikan kerusi N20 Kota Laksamana yang dianggap kerusi maut kepada PPP itu melambangkan perpaduan di antara parti-parti komponen BN...kah kah kah... nampak sangat PPP gila nak bertanding di Negeri Hang Tuah  tak ujud (menurut Sejarahwan Negara kebanggaan Umno Prof ' Khoo Kay Kim yang sebelum itu mengatakan Negara tak pernah dijajah), kah kah kah !!!.


hemmmmm.....mungkin ini juga akan memberi kesan kepada umno yang selama ini mengharapkan undi kaum cina bagi memenangi kerusi yang nisbah pengundinya 60% melayu 30% cina dan 10% india serta lain-lain kaum... dengan mca sendiri sudah tiada keyakinan untuk menang dikawasan mejoriti cina... mungkin sejarah politik dibumi hang tuah tak ujud  akan berubah, kah kah kah !!!... umno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee.....

2 ulasan:

  1. ee bodonyer owner blog ni

    ulasan paling bangang pernah ku baca

    BalasPadam
  2. PPP bukan nak tanding, PPP cuma nak dapat political fund, wang untuk bertanding. Orang kata wang bertanding BN kasi 2.5juta. Kalah tak apa asal dapat 2.5 juta. Guna 200 ribu, masuk poket 2.3juta.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....