DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 21 Februari 2012

PRESIDEN PERKASAM, CABAR LGE BERDEBAT TAPI SYARAT TANPA PENONTON... LAWAK GILA PERKASAM NI, KAH KAH KAH !

Dengan mengatakan trend debat sudah bermula... maka Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasam (Perkasam) Datuk Ibrahim Ali telah mencabar Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng (LGE) untuk berdebat dengan beliau atas tajuk " Who is more racist, DAP or Perkasam... kah kah kah !!!.

Ini menurut beliau bagi membuktikan siapa yang lebih perkauman sama ada DAP atau Perkasam... dan juga siapa yang pencetus huru-hara... DAP atau Perkasam... biarkan rakyat yang menghakiminya...  beliau  juga mencadangkan agar debat tersebut diadakan tanpa hadirin tetapi perlu disiarkan secara langsung di stesen TV dan dipengerusikan oleh moderator yang adil... kah kah kah !!!.

Namun begitu Perkasam juga menurut beliau sedang menimbang cadangan untuk mengambil tindakan undang-undang kepada LGE kerana mendakwa setiausha agung DAP itu menuduh Perkasam  sebagai pertubuhan rasis dan membuat huru hara... dengan mengatakan LGE membuat tuduhan memfitnah terhadap Perkasam dan tuduhan tersebut diulang dalam debat MCA-DAP baru baru ini.

Mengulas desakan berbagai pihak supaya debat antara Datuk Seri Hj Najib (DSHN) dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) di adakan... beliau berkata "tiada keperluan untuk DSHN dan DSAI berdebat kerana semua dah kenal siapa DSAI... jadi tidak relevan dan tidak ada pendirian moral untuk DSAI berdebat dengan Perdana Menteri... tetapi kalau saya debat dengan Lim Guan Eng memang ada keperluan... nak tahu siapa yang rasis... dan ini yang menarik"... kah kah kah !!!.

Mungkin dalam dunia ni beliau seorang saja yang hendak debat tapi jangan ada orang... kah kah kah... tak tahu apa nak kata dengan Presiden Perkasam ni... nak kata budak-budak dah tua... tapi perangai macam budak sekolah rendah.... kah kah kah !!!... tapi mungkin ini lah salah satu tambahan sebab jalan kepada Umno  nak terlingkup dalam PRU 13... kah kah kah !!!.

Tapi yang pelik nya Negarawan Unggul mazhab Umno iaitu Tun Madey pun turut sama membenarkan Presiden Perkasam ni...kah kah kah !!!... nampak sangat yang Tun Madey dah nyanyok dan tak tahu nak bezakan antara sokongan untuk tegak dengan sokongan membawa rebah... kah kah kah !!!... tapi ya lah siapa muka tak malu yang boleh diharap untuk membenarkan perkara yang tak betul... hanya beliau aje yang sanggup menjadi lawyer buruk bagi segala permasalahan Umno... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... masa jadi lawyer nfc... beliau sanggup mengatakan jualan hari mencecah rm150 ribu sehari... sedang menurut menteri pertanian noh omar... dalam masa tiga tahun (1095 hari) baru sembelih 5742 ekor (sehari +- 5.3 ekor) jadi macam mana boleh jualan mencecah rm150 ribu dengan sembelihan 5.3 ekor... berapa harga se-ekor lembu nfc?... kah kah kah !!!... tapi muka kalau dah tak malu... dia buat selamba aje... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Komen

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....