DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 19 Januari 2012

SATU HELAH DARI MENTERI UMNO NI... " ISYTIHAR HARTA KEPADA RAKYAT BAHAYA ", KALAU TAKUT BAHAYA JANGAN JADI MENTERI... KAH KAH KAH !!!

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz berkata "Jika kita umumkan butirannya kepada orang ramai, ini akan membahayakan individu berkenaan, ini khususnya... jika ia juga membabitkan butiran peribadi mereka" pada sidang medianya di Putrajaya.

Menurut nya lagi... "mengisytiharkan harta dan aset milik menteri dan ahli keluarga terdekat mereka kepada orang ramai adalah sesuatu yang tidak patut dilakukan kerana boleh membahayakan mereka".

Apabila ditanya mengenai "bahaya" yang dimaksudkannya.... beliau berkata "pendedahan harta dan kekayaan seseorang kepada umum mungkin mengundang bahaya jika orang luar tahu mengenai tahap kekayaan dan aset yang dimiliki mereka", tanpa menghuraikan lebih lanjut lagi.

Minggu lalu, Ketua Menteri Lim Guan Eng dan ahli exco majlis kerajaan negeri Pulau Pinang telah mengisytiharkan harta mereka secara terbuka manakala Ketua Hakim Negara, Tan Sri Arifin Zakaria juga membayangkan semua hakim juga akan dikehendaki berbuat demikian.

Semalam, pengerusi lembaga penasihat panel SPRM Puan Sri Zaitun Zawiyah Puteh berkata ahli keluarga dan pasangan menteri kabinet tidak lama lagi akan diwajipkan mengisytiharkan harta dan aset mereka kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Ha ha ha ..... kan dah pecah tembelang..... senang aje... kalau takut bahaya jangan jadi Menteri.... kalau tak jadi nak jadi apa? jadi lah Pencacai kepada Menteri... kah kah kah !!!... jawapan orang yang cuba mencari helah...  jawapan seperti itu sepatutnya tak keluar dari seorang yang benama Menteri.... jawapan yang diberi oleh Hj Najib nampak pandai sikit dengan mengatakan "kita pada dasarnya bersetuju".. tapi tak tahu lah apa yang dia setuju... apa pun cakap beliau tak pernah yang betul dan boleh dipakai...

Itu lah risiko yang patut diambil oleh Menteri-Menteri bagi mengelakkan jadi bahan fitnah dan kesangsian rakyat.... kalau rasa tak boleh ... jangan jadi Menteri... rakyat tak mengata.... awak pun bila dah tua hati tak risau macam Tun Madey.... sepatutnya bila bersara boleh menghabiskan sisa hidup dengan tenang.... sekarang dah jadi tak keharuan... mana tak nya... andai kata Umno/Bn terkubur dalam PRU 13.... Orang yang pertama akan mati terkejut ... rasa-rasa nya adalah Tun Madey.... Wallahuallam.


hemmmmm..... selepas semua exco kerajaan negeri pulau pinang menisytiharkan harta-harta mereka termasuk ketua menteri lim guan eng... apa yang kata menteri-menteri umno... tak boleh kata apa.... dap yang di benci oleh umno hingga sampai keusus pun berani isytihar harta.... umno 54tahun memerintah ada berani kah?.... umno-perkasa betul-betul meloyakan heeeeee......

1 ulasan:

  1. KABAR BAIK!!!

    Nama saya Aris Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu untuk Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran dimuka, tetapi mereka adalah orang-orang iseng, karena mereka kemudian akan meminta untuk pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, sehingga hati-hati dari mereka penipuan Perusahaan Pinjaman.

    Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan digunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dan tingkat bunga hanya 2%.

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan, telah dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

    Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan menghubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan oleh kasih karunia Allah ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda menuruti perintahnya.

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan bercerita tentang Ibu Cynthia, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Cynthia, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: arissetymin@gmail.com sekarang, semua akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya bahwa saya kirim langsung ke rekening mereka bulanan.

    Sebuah kata yang cukup untuk bijaksana.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....