DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 15 Februari 2012

KM LGE PULAK AJAK MENTERI UMNO NI BERDEBAT... JANGAN PUAK-PUAK UMNO SURUH LGE BERSUMPAH LAKNAT SUDAH LAH... KIH KIH KIH !!!

"Dia seorang menteri, saya seorang Ketua Menteri... kami setara... mari kita berdebat demi kepentingan rakyat... Saya sedia berdebat isu ini "Mengapa tol perlu dihapuskan"... Ini untung maha besar... untung Maha Firaun atau kalau tak mahu topik pertama mari debat topik kedua "Adakah benar Malaysia akan menjadi bankrap jika tol dimansuhkan", cabar Ketua Menteri Pualau Pinang Lim Guan Eng.

Menurut nya lagi "Sebelum ini Tan Sri Nor Mohamed membuat kenyataan bahawa janji Pakatan Rakyat untuk menghapuskan tol jika mereka berkuasa di Putrajaya sebagai tidak masuk akal, Saya boleh berdebat di mana-mana sahaja selagi ada liputan televisyen, beliau berharap Nor Mohamed tidak takut untuk berdebat mengenai isu penting yang membabitkan ekonomi negara kerana  penghapusan tol akan meringankan beban rakyat dan mengurangkan kadar inflasi".

Kata nya lagi "Anak, cucu, cicit kita pun akan terus bayar tol, mengapa kita tak boleh hapuskan tol bila PLUS untung 308 peratus... mari debat mengikut isu dan fakta... bukan dengan emosi dan sentiment, beliau bersedia berdebat dengan Yan Sri Nor Mohamed, menteri yang bertanggungjawab menjaga Unit Perancang Ekonomi pada bila-bila masa dan mana-mana tempat berhubung dakwaan kerajaan mengapa beberapa tol yang sedia ada tidak boleh dihapuskan".

metramac toll booth 160106Ketua Menteri itu berkata... "Saya mencabar Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamad Yakcop untuk berdebat mengenai dakwaan BN bahawa tol di lebuhraya tidak boleh dihapuskan, antara yang paling tinggi keuntungannya ialah Lebuhraya Metramac yang mencatat keuntungan 877 peratus daripada kos asal pembinaan yang hanya berjumlah RM45 juta".

"Tambah mengejutkan lagi ialah kekayaan yang dikumpul melalui projek Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) yang mengaut keuntungan RM 18 bilion, setelah ditolak kos pembinaannya sebanyak RM 5 bilion; dengan tempoh konsesi selama 50 tahun sehingga tahun 2038, begitu juga dengan projek lebuh raya KL – Karak yang untung hampir RM1 bilion (202 peratus), diikuti Lebuhraya Damansara Puchong (LDP) dengan keuntungan RM1.6 bilion (149 peratus) berbanding kos pembinaan sekitar RM1 bilion".

Kenapa lah kamu wahai puak-puak Umno terlalu takut untuk berdebat... adakah kamu sedar dan tahu kamu tiada fakta atau alasan untuk menegakan kenyataan kamu.... kalau itu yang menyebabkan kamu takut.... alangkah malang Negara ini mempunyai pemimpin dari puak-puak kamu.... dan lebih malang lagi adalah pengikut-pengikut kamu yang mempercayai bahawa mereka mempunyai pemimpin yang terbaik... kah kah kah !!!.

Cuma hendak di ingatkan.... jangan pulak puak-puak Umno menyuruh Ketua Menteri Pulau Pinang ini Bersumpah Laknat... sebab puak Umno selalu nya suka sangat buat benda-benda pelik... nak contoh ke !!!... macam buat "kek taik"... bawa lembu duduk kat kondo... Isytihar harta Menteri Bahaya.... banyak lah lah yang pelik kalau nak tulis.... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... kita tunggu apa jawapan yang menteri umno nak bagi... kalau dulu ketua pemuda nya cakap sebok dengan program... mengalahkan dia menteri... yang presiden nya pulak kata nanti anwar boleh demam kalau berdebat dengan dia.... ada seorang menteri tu memang berani berdebat.... tapi tajuk tah kemana dan dia berbuih mulut hendak menjawap..... umno-perkasam betul-betul meloyakan  heeeeee.....

Tiada ulasan:

Catat Komen

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....