DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 14 Februari 2012

MB KHALID IBRAHIM KATA MENTERI UMNO NI DUDUK DALAM KABINET TAPI TAK TAHU APA-APA SOAL PENDIDIKAN... KAH KAH KAH !

Mungkin kekecewaan didalam Kementerian Pertanian Dan Industri Asas Tani maka Datuk Seri Noh Omar telah memperkatakan soal pelajaran di Negeri Selangor, dimana beliau telah mengkritik keputusan Kerajaan Negeri Selangor kerana merobohkan Bangunan Asarama Yayasan Selangor yang bertempat di Kampong Pandan Kuala Lumpur.

Menurut kata beliau bahawa pembinaan Bangunan tersebut adalah untuk menempatkan pelajar-pelahjar luar bandar di Negeri Selangor bagi tujuan dijadikan asrama bagi murid-murid dari luar bandar supaya mereka dapat menghadiri sekolah-sekolah terkemuka di Kuala Lumpur seperti Victoria Institute dan SMK St John... ini menunjuk Kerajaan Negeri tidak perihatin akan taraf pendidikan pelajar luar bandar yang lemah.

Sementara itu Menteri Besar Selangor Tan Sri Abduk Khalid Ibrahim didalam sidang akhbar mengatakan Timbalan Ketua Umno Selangor Datuk Seri Noh Omar agar mendapat fakta yang sebenar mengenai taraf pendidikan di Selangor... sebelum membuat tuduhan yang tidak berasas dengan mengatakan pendidikan luar bandar di Negeri  Selagor adalah lemah.

Dan mengigatkan Datu Seri Noh Omar yang juga Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani... yang sektor pendidikan adalah tanggungjawab kerajaan pusat... Ini menunjukkan yang dalam Kabinet dia tak tahu perkembangan pendidikan dan berkata pendidikan luar bandar adalah lemah itu satu tamparan kepada Kementerian Pendidikan.

Bukan  Negeri Selangor tak ada peruntukan... tetapi kerana Selangor tidak ada belanjawan pendidikan kerana pendidikan adalah isu persekutuan... jadi kena berhati-hati bila menembak (bercakap)... kalau nak tembak pun tembak orang yang betul... kalau tidak nanti salah orang lah pulak.

Inilah taraf Menteri Umno yang kerja lain tak ada asek nak merapu tak tentu pasal... dah awak tu Menteri Pertanian... selesaikan lah masalah pertanian yang timbul sekarang ni... jangan nak sebok soal pelajaran... Kementerian Pelajaran ada untuk selesaikan masalah pelajaran...yang awak tu selesaikan masalah pertanian... selesaikan kemelut NFC... cari jalan macam mana supaya beras dan gula tidak di import dari luar bagi mengelakan pengaliran keluar wang Negara  kalau boleh dielakkan.

Jangan sebok nak jadi Menteri Besar... jaga Menteri Pertanian tu dulu.... kerana belum tentu dapat jadi Menteri Besar selagi belum menang salah kerusi dalam Parlimen Permatang... macam mana nak jadi Menteri Besar kalau masalah Penternakan Lembu pun tak dapat diuruskan dengan elok.... kemudian nak melalut soal pelajaran... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... apa nak buat... nak cakap soal kementerian yang diwakili nanti di tanya pula tentang nfc... tak bercakap pula nanti orang kata menteri tak buat kerja...  ialah cuti 3minggu yang diambil sharizat konon nya untuk memudahkan siasatan namun hasil siasatan macam tiada  penyelesaian... umno perkasam jati betul-betul meloyakan heeeee.....

1 ulasan:

  1. best punya kenyataan tepat kena kat muka noh omar,

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....