DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 29 Januari 2012

DATUK SERI NOH OMAR DAH MULA MENGGELABAH... NFCorp PUN HARUS BERTANGGUNGJAWAB ATAS KELEMAHAN NFC... KATANYA MACAM TAK PUAS HATI AJE !!!

Menurut Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar  "Pusat Fidlot Nasional (NFC) dan National Feedlot Corporation (NFCorp) terikat antara satu sama lain seperti yang dimeterai dalam perjanjian... NFCorp perlu bertanggungjawab atas kelemahan yang berlaku dalam NFC walaupun mereka merupakan entiti yang berlainan...

"ia perlukan komitmen kedua-duanya... bertanggungjawab atas kelemahan NFC... kedua-dua nya memerlukan antara satu sama lain untuk memberikan perkhidmatan yang baik dalam bidang pengeluaran daging lembu.... kedua-duanya mesti tolong antara satu sama lain".

"Ada dua perjanjian yang perlu ditandatangani, satu perjanjian pinjaman dan satu lagi perjanjian pelaksanaan dan perjanjian itu berjaya dicapai pada 2010"  ini jawapanya ketika ditanya  mengenai kenyataan dari NFCorp yang mengatakan Laporan Ketua Audit Negara mengakui wujudnya kelemahan dalam NFC... yang merupakan agensi kerajaan dan bukan nya NFCorp yang dimiliki keluarga Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil.

Mungkin Suruhanjaya Siasatan Diraja (SCI) adalah jalan penyelesaian terbaik dalam kemelut NFC... semakin hari ianya makin bercelaru dengan kenyataan-kenyataan dari pemimpin umno dan pengampu perkasam, perkara ini seolah-olah tak mahu di selesaikan dengan seggera... sedangkan ia adalah kepentingan dalam soal hasil permakanan Negara.

Kenapa harus takut atau tak mahu ditubuhkan SCI... kerana ia adalah untuk kepentingan rakyat dan bukan soal parti politik... walaupun tak secara langsung PR memang mendapat kredit keatas nya kalau NFC terbukti ada penyelewengan dan salah urus... tapi kalau seperti yang didakwa bahawa NFC berjaya dan tiada penyelewengan kenapa harus takut ?.


hemmmmm..... nampak dari cakap noh omar beliau secara tak langsung telah mengakui memang ada kelemahan dalam nfc dan nfcorp telah terlibat sama dalam kelemahan tersebut... walau pun belum mengatakan ada nya penyelewengan.... kah kah kah !!! umno-perkasam betul-betul meloyakan  heeeeee......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....