DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 29 Disember 2011

KENAPA TAK ADA DEMO DARI PUAK-PUAK PERKAKAS NI...MACAM DEMO PADA FELDA... TAK ADA PERUNTUKAN KE ???

Pertubuhan Peribumi Perkasa (Perkasa) hari ini menuntut kerajaan mengambil tindakan terhadap pihak yang mempersoalkan Perkara 153 Perlembagaan di bawah Akta Hasutan bagi mengelakan generasi muda memandang serong terhadap kaum bumiputera.

 

Ini adala susulan kenyatan ketua gereja semasa sambutan Krismas baru-baru ini, Rev Dr Eu Hong Seng yang persoalkan Perkara 153 Perlembagaan  sebagai akta yg membuli lain-lain kaum, menurut Peresiden Perkasa Yb Datuk Ibrahim Ali lagi bahawa sarang tembuan jangan dijolok nanti buruk padah nya... kah kah kah !!!.

 

Jangan bermain sendiwara lah Yb Oiiiii... rakyat kenal siapa Yb dan siapa Perkasa... kenapa tak buat demo macam demo yang diadakan di Ibu Pejabat Felda tempohari.... yang hanya untuk mempertahankan individu yang tidak disukai oleh Peneroka Felda sendiri.

 

Adakah kerana tak ada perutukkan kain rentang yang turun dari atas yang memerlukan peruntukkan yang banyak seperti demo hari itu.... memang lah Peresiden Perkasa ni buat lawak 1Malaysia.... kah kah kah, selepas kalah dalam PRU-13 nanti boleh lah masuk Raja Lawak ketogeri KATAK... kah kah kah !!!.

 

hemmmmm..... dok tunggn hujan tapi hujan tak turun juga... kesian katak-katak kekeringan kah kah kah !!! betul-betul meloyakan heeeeee......

1 ulasan:

  1. ingat pesan pakcik ni :

    kalau nak cari pemimpin, carilah yg hensem macho sikit dan reject yg perut buncit.

    dan pastikan pemimpin itu punyai dna manusia sepenuhnya...jgn cari yg ada dna katak walau sedikit pun.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....