DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 23 Disember 2011

KALAU DAH PENYAMUN JAGA AMANAH INILAH JADI NYA... TAK CUKUP DENGAN LEMBU WANG ZAKAT PUN NAK DI SELEWENGKAN... ISH ISH ISH !!!

Lapan golongan yang layak itu hanyalah fakir, miskin, Amil (mereka yang dilantik memungut zakat), Muallaf (Seseorang yang memeluk Islam, Riqab (orang yang tidak mempunyai kebebasan), Gharimin (penghutang muslim), Fisabillillah (pejuang Islam) dan Ibnus Sabil (musafir).

Tak nampak kat mana yang Menteri Umno ni nak diletakkan dalam salah satu lapan asnaf diatas, mungkin dalam taksiran Ulama Umno yang mengaku Ulama... ada tempat untuk Menteri Umno ni boleh diletakkan..... kah kah kah !!!.

Memang betul lah kata Tun Mahathir bahawa Umno sudah busuk sampai keusus ibarat barah yang boleh berjangkit kepada manusia, tapi seperti biasa puak-puak yang tak tahu malu ni memang dah siapkan jawapan untuk menipu rakyat dan pengikut nya yang tak menggunakan akal.

Patut lah sekolah tadika Islam yang berada dibawah  Jabatan Islam Wilayah Persekutuan pendaftaran masuk sekolah mencecah lebih RM200.00 bagi permulaan persekolahan, rupa nya Wang Zakat yang sepatutnya ada dalam lingkungan hasnaf tidak dikeluarkan oleh Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAWIP).

Oiii puak-puak Umno ini bukan cerita yang direka oleh Pakatan Rakyat tapi dari Lapuran yang dikeluarkan oleh Ketua Audit Negara hasil desakkan Ahli Parlimen yang kau orang gelarkan pakatan haram, memang pencacai Umno betul-betul terhasil dari pejuangan Bangsa yang menghasilkan Bangsat.


hemmmmm..... bila kita sebut perkatan lembu maka adalah pencaci yang kata tak patut lah... itulah ...inilah, tapi kau nilai sendiri pemimpin yang yang memegang Menteri Agama Islam dari puak-puak kau orang dan perangai pemimpin ni yang hanya tahu bersumpah.... betul-betul meloyakan heeeee....


1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....