DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 21 Disember 2011

BILA MENTERI MEROYAN ...INILAH JADI NYA.. KEH KEH KEH !!! PENGUNDI PARLIMEN TANJUNG KARANG SEHARUS NYA MENOLAK PEMIMPIN SEBEGINI.

Hari ke hari sebelum menjelang Pru13 bila dengar pemimpin puak-puak umno bercakap dah macam bunyi cakap orang tak sekolah atau macam orang buang tebiat, salah satunya ialah Menteri  Pertanian dan Industri Asas tani Datuk Sri Noh Omar yang menyatakan bahawa peruntukkan Kerajaan Pusat lebih banyak dari Kerajaan Negaeri kepada Pembangunan Negeri Selangor,

Dah nama pun Kerajaan Pusat mesti duit lagi banyak dari Kerajaan Negeri, budak sekolah rendah pun tahu tapi persoalanya sekarang dapatkah peruntukan yang bunyi nya banyak dirasai oleh rakyat ramai atau hanya pemimpin umno dan puak-puak umno tetpilih sahaja yang dapat.

Selalu nya Rakyat mendapat nikmat apabila umno dah tewas atau umno dah macam nyawa-nyawa ikan, dimasa itu baru lah rakyat dapat habuan... itu pun bukan kerana keikhlasan tapi semata-mata untuk menipu bagi mengekalkan kuasa,  bila dah berjaya menipu akan terkeluar segala tanduk puak-puak umno.

Untuk pengetahuan Penduduk Parlimen Tanjung Karang... Datuk Sri Noh Omar ni bukan pandai pun... bercakap selalu tak betul.... bila petani bising barulah peruntukan yang dah lama lulus diberi kepada petani, kalau tidak senyap... mungkin dia pun tak tahu ada nya peruntukkan !!! kalau macam tu berhenti aje jadi Menteri... kah kah kah !!!.

Dengar khabar dari Penduduk kawasan Parlimen Tanjung Karang untuk beliau mengekalkan kerusi tersebut amat lah tipis kerana ada calon dari pakatan rakyat yang lebih beribawa dari beliau seperti calon yang pernah menentang bekas menteri besar satu ketike dulu, kata mereka calon ini akan mengikuti kemana saja  Datuk Sri Noh Omar bertanding.


hemmmmm... macam cacing kepanasan lah menteri umno ni, umno-umno betul-betul meloyakan heeeeee,.....

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....