DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 1 Julai 2015

No Plat PATRIOT... Merompak Harta Rakyat Secara Halal Wal Toyibah Atas Nama Yayasan




Bijak Bijak... dikatakan Hasil dari Lelongan No Plat PATRIOT tersebut boleh mencecah sehingga antara RM10 Juta ke RM15 Juta namun yang diperolehi oleh JPJ adalah dalam sekitar RM1 Juta Untung Kasar... yang selebih nya adalah Kepunyaan pihak Yayasan Patriot Negara (YPN). Bayangkan beb berapa banyak Kepunyaan Rakyat Hilang dengan secara Nampak atau secara Halal Wal Toyibah, itu yang nampak... manakala yang Tak Nampak pulak tak tahu lah berapa banyak.

Selepas Isu IMDB... Isu Tabung Haji... Isu Majlis Amanah Rakyat (MARA) kini timbul pula Isu No Plat PATRIOT yang mana YPN adalah sebagai Pihak MELELONG yang mewakili Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ)... ini lah namanya Merompak Harta Secara Halal WaL Toyibah beb... tubuhkan Yayasan kemudian Mohon sesuatu yang boleh Mendatangkan Keuntungan dengan Cepat, tiada Unsur Rasuah... tiada Unsur Penyelewengan... tiada Unsur Penipuan dan Unsur-Unsur yang Meragukan.

Apa nak buat beb... bukan nya salah Pemimpin sahaja tetapi juga Salah Tangan yang Memilih Pemimpin tersebut... sebab itu dikatakan "Pemimpin terhasil dari tangan Pengundi yang memilih Pemimpin", bermakna jika Pemimpin yang dipilih adalah Perompak dan Penyamun maka tentu lah Pengundi yang mengundi Pemimpin tersebut terdiri dari Pengundi yang Tolol. Tak mungkin Pengundi yang Cerdik akan Mengundi Perompak dan Penyamun sebagai Pemimpin dia orang... kecuali Gila.

Oleh itu Memang betul lah apa yang dikatakan oleh Penyokong-Penyokong Tuang Presideng PAS bahawa Tuang Guru Haji Hadi seorang Ulama' yang cukup Bijak dalam Berpolitik, bila Menyokong Perdana Menteri (PM) Paling Jujur Dalam Dunia Datuk Seri Haji Najib terus menjadi PM sehingga habis Penggal Parlimen. Kerana jika Najib terus menjadi PM maka Rakyat akan Bertambah Marah dengan UMNO, oleh itu Mudah lah PAS Menumbangkan UMNO dalam Pilihan Raya Umum KE-14 (PRU14).

Soal berapa banyak lagi Harta Rakyat yang akan Hilang itu tak menjadi masalah kerana yang pasti UMNO dapat ditumbangkan, soal Rakyat akan Menderita dan Sengsara selama dalam jangka masa 3 Tahun sebelum habis Penggal Parlimen ianya adalah JIHAD dan PENGORBANAN Rakyat. Untuk menumbangkan Regim UMNO maka Rakyat perlu lah Istiqamah Hingga Kemenangan... jangan Pertikaikan apa yang Tuang Presideng katakan... bukan ke beliau adalah Ulama' Tersohor Dunia.

Jika sudah Dunia Mengiktiraf Tuang Presideng PAS Tuang Guru Haji Hadi Awang sebagai Pemimpin Islam serta Ulama' Tersohor Dunia... tak kan Ahli PAS tidak boleh membenarkan apa sahaja yang dilakukan serta apa saja yang diucapkan oleh Tuang Presideng seperti Broker Barua Tolol Anjing dan Serigala, bukan kah itu menggambarkan betapa Tinggi nya Ilmu Sastera yang dimiliki oleh Tuang Presideng PAS... yang mana ianya mungkin tidak dimiliki oleh lain-lain Pemimpin dalam PAS.

Untuk itu sesiapa yang mengatakan bahawa Tuang Presideng PAS sebagai Tolol Berpolitik sebenarnya dia lah yang Tolol... siapa yang menuduh Tuang Presideng PAS sebagai cakap Berbelit-belit seperti Belitan Serban yang ada kat Kepala Tuang Presideng sebenarnya dia lah yang cakap Berbelit-belit seperti Serban yang ada kat Kepala Tuang Presideng... sesiapa yang mengatakan bahawa Tuang Presideng adalah Kaki Fitnah Pil Kuda sebenarnya dia lah yang membuat Ftnah tersebut.

Begini lah beb... jika Yakin dengan apa yang dikatakan oleh Tuang Presideng PAS tu, apakata suruh Tuang Presideng PAS tu bertanding di Negeri Pantai Barat jangan hanya duduk dalam Kandang Sendiri kat Rusila tu. Sifat Ulama' adalah Mengembangkan Dakwah. Tunjukan dan Buktikan bahawa Ucapan beliau yang mahukan Najib terus menjadi PM sampai habis Penggal adalah Benar dan bukan seperti yang dikatakan bahawa beliau sudah Termakan Budi dengan Najib.

Minta maaf lah beb kerana lambat Kemas Kini blog... al maklum aje le sekarang ni kan ke Cukup Bulan... jadi sebagai yang Makan Upah melalui Penulisan maka hari ni adalah hari untuk Menuai Hasil beb..biasalah bila sudah membuat kerja seperti yang diarahkan maka semestinya Cukup Bulan dapat lah Gaji... rasa lu orang Gaji gua ni Halal Wal Toyibah ke atau Haram Wal Jadah beb... bukan apa bak kata orang Tua-Tua jika Tidak Tahu Bertanya... gua tak nak lah jadi seperti Tolol Berlagak Sombong.


hemmmmm..... ada tiga tahun lagi untuk parlimen dibubarkan... sokongan terhadap najib semakin hari semakin bertambah... ialah ahli pas aje 1 juta lebih... yang mana dikatakan 80% wala'un pada presideng... jika presideng kata najib kekal maka ahli pas pun kata najib kekal... kah kah kah !.

5 ulasan:

  1. Ambo dok se kecek banyok, Hadi merupoke presideng pah hok paling tok guno, ptuih!!!

    BalasPadam
  2. jange maroh kat dio,mace kata tuang blog ning kena maroh akt ore ye memangkah semasa pru13 dan maso muktabak pas ari kat kuala selangoq.ye guno cai tu.tok gitu gu? ka guano?jenih pres mabuk pil kuda da 1 teligo de banyok lidoh!

    BalasPadam
  3. Eloklah Umno di Jpj

    Pas di perangsang Selangor

    Perangi pas dan bn di pru14

    BalasPadam
  4. Ya Allah jika ada antara sembahyangku yang Kau terima, Kau tukarkanlah dengan sedikit kelegaan hidup di dunia ini, Kau Maha Mengetahui kezaliman para menteri yang ada hari ini dengan para penyokongnya. Apakah balasann-Mu kepada segala kezaliman yang dilakukannya. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Hapuskanlah mereka. Ya Allah ampunkanlah aku sekiranya permintaan ini berlebihan. Amiin amiin ya Rabb al-alamiin.

    BalasPadam
  5. Nyahkan PAS cepat!!!! Psl pas la hudud nk d bentang.. psl pas la konsert charlesbeg kna haram kt serdang.. hrp ada parti islam yg x sebut hudud n mesra dap!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....