DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 21 Mei 2015

Perggghhhh... Majlis Syura Ulama' (MSU) Pulak Cuba Memperbodohkan Perwakilan PAS


Apa Barang lah... Majilis Syura Ulama' (MSU) PAS ni beb, agak-agaklah kalau ya pun nak Meraih Undi dari Perwakilan PAS dalam Pemilihan PAS yang tidak berapa lama lagi, bila mana Mengatakan adalah FITNAH bahawa MSU Pernah Bersetuju dalam Isu Unity Gorvernment (UG).

Kalau sudah dikatakan Fitnah oleh Setiausha MSU Datuk Dr. Nik Muhammad Zawawi kenapa Tidak Menyaman sahaja Pihak yang Menfitnah MSU tersebut, atau Projek UG adalah Projek TERBENGKALAI yang cuba DIPULIHKAN. Namun Permulihan Projek UG perlu dilakukan secara DIBELAKANG TABIR.

Apakah MSU masih BERKHAYAL dengan PIL KUDA Ciptaan Tuang Presideng sampaikan apa yang pernah dikatakan oleh Presiden PAS pun dia orang Tidak Mendengar, atau MSU cuba untuk Memperbodohkan Ahli PAS terutamanya Para Perwakilan yang akan Memilih Presiden PAS bagi Penggal 2015-2017.





Seandainya MSU mengatakan bahawa Isu UG adalah satu Isu yang sudah DITOLAK oleh MSU dalam Mesyuarat MSU satu ketika dulu, walaupun Isu UG adalah cadangan dari Tuang Presiden PAS Tuan Guru Haji Hadi namun Mesyuarat MSU Memutuskan tetap Menolak Usul UG tersebut.

Seterus nya MSU mengatakan sepatutnya Isu UG tidak lagi Berbangkit kerana ianya satu Isu yang sudah Ditolak oleh MSU, oleh itu Isu UG SELESAI. Kalau kenyataan seperti diatas boleh lah juga diterima beb, atas sebab sebagai Manusia memang tidak Lepas dari melakukan Kesilapan.

Tetapi apa yang dinyatakan oleh MSU adalah MSU MENAFIKAN TERUS akan Kewujudan Isu UG, sedangkan Isu UG adalah Isu yang sudah Diketahui Umum akan Kewujudan nya. Jadi Kenapa perlu MSU MENIPU dan TEMBERANG dengan mengatakan UG Tidak pernah Wujud.





Sedangkan Presiden PAS Tuan Guru Haji Hadi merangkap Bakal Ketua Ulama' Sedunia andai kata Kerajaan Mesir berjaya Melaksana Hukuman Mati keatas Ketua Ulama' Sedunia yang ada sekarang iaitu Dr. Syeikh Yusuf Al-Qaradawi, pun Mengakui ada Mengusulkan UG.

Kebiasaan nya bila ada Percubaan untuk Memperbodohkan Ahli-Ahli Parti ianya selalu datang dari Pemimpin-Pemimpin Parti yang Bernama Umno beb, dan pada Kebiasaan nya juga Percubaan Memperbodohkan Ahli Umno oleh Pemimpin Umno Berjaya dengan Cemerlang nya.

Antara sebab kenapa Pemimpin Umno Berjaya Memperbodohkan Ahli Umno adalah berdasarkan kata-kata Bekas Presiden Umno Tun Mahathir Kutty @LANUN, bahawa "Sudah Berpuluh Tahun Yang Cerdik Pandai Tak Masuk Umno". Bukan dalam masa Singkat tetapi sudah Berpuluh Tahun.





Maka dapat lah dilihat yang Banyak Masuk Umno adalah seperti Ahmad Masalan... Hasan Malek... Ahmad Sabery Cheek... dan yang sewaktu dengan nya, walaupun Ahmad Maslan GST MEMBANTAH dengan mengatakan yang beliau Bukan Lah Bodoh Sangat kerana beliau mendapat 3.85 pointer... kah kah kah !.

Oleh itu jika Ahli Umno berjaya Diperbodohkan oleh Pemimpin Umno ianya adalah Wajar dan Tidak Menghairankan sama sekali, jika tidak Tak Kan Ahli Umno boleh berkata ketika Kenaikan Harga Gula dengan kata-kata "Harga Gula Tak Naik Tetapi Subsidi Dikurangkan"... kah kah kah !.

Begitu jugalah bila Kebodohan Ahli Umno yang boleh dikatakan sebagai Tahap Terlampau, maka Terhasil lah KEWALA'KAN Terlampau kepada Pemimpin Umno. Sampaikan apa yang dikatakan dan dilakukan oleh Pemimpin Umno Semua nya Benar dan Tiada Yang Tidak Benar Melainkan Benar Belaka.





Apakah Pemimpin PAS berstatus Ulama' Perwaris Nabi ini LUPA bahawa Ahl-Ahli PAS Kebanyakan bukan nya seperti Ahli-Ahli Umno yang WALA' Melampau kepada Pemimpin-Pemimpin dengan Membabi Buta. Apakah Pemimpin PAS Berstatus Ulama' mahu Ahli PAS seperti Ahli Umno.

Mungkinkah ini yang cuba Dilakukan oleh Sebahagian Pemimpin-Pemimpin PAS berstatus Ulama' Pewaris Nabi, yang mahukan Ahli-Ahli PAS WALA' Membabi Buta seperti mana Ahli Umno Wala' kepada Pemimpin Umno dengan Alasan beliau Presiden Umno... kah kah kah !.

Walaupun Presiden Umno membuat Harta Rakyat seperti Harta Pusaka Mak Bapak beliau yang punya, tetapi Ahli-Ahli PAS bukan lah seperti Ahli-Ahli Umno. Namun tetap Diakui bahawa Ahli PAS Ramai juga Mempunyai Akal seperti Ahli Umno iaitu Wala' Tak Tentu Pasal...kah kah kah !. sumber HD


hemmmmm.... kalau dah perangai ulama' pun seperti perangai yang bukan ulama maka sendiri mahu ingat lah beb... kah kah kah !.

1 ulasan:

  1. FITNAH FITNAH mnambah FITNAH
    FITNAH pilkuda FITNAH merapu
    PONTENG sudah U-turn pon sudah
    AUTA belit KLENTONG selalu

    Ular bukan sebarang ular
    UlarrrMak FITNAH belit mmanjang
    Asyik berBELIT berPUTAR2
    Semakin jls TOLOL dan bangang

    DASAR bukan sbarang DASAR
    Dasar FITNAH krn RASUAH
    Dasar RASUAH berbuat ONAR
    Yg "TOLOL-keluar" itulah pmFITNAH

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....