DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 30 Mei 2015

Bila Barua Merangkap Broker Umno Dalam PAS Bersuara


Tak salah apa yang dikatakan oleh BARAU MERANGKAP BROKER Umno yang menjadi Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS Dr.Mohd Zuhdi Marzuki ni beb, jika gua duduk ditempat beliau pun gua juga akan berkata seperti apa yang keluar dari Mulut longkang Barua dan Broker Umni ni... kah kah kah !.

Mestilah gua akan berkata seperti apa yang dikatakan oleh beliau jika tidak bukan lah namanya Barua dan Broker Umno beb, tak kan pulak sebagai Barua dan Broker Umno dalam PAS gua akan berkata Pilihlah selain dari Tuang Guru Haji Hadi (TGHH) sebagai Presiden PAS... kah kah kah !.

Sebagai Barua dan Broker Umno di dalam PAS adalah menjadi Kewajipan beliau bagi Memastikan segala Matlamat dan Perancangan dalam Menjayakan Kerajaan PERPADUANG tercapai. Untuk itu tiada jalan selain dari Mengekalkan Kepimpinan TGHH yang lebih MESRA Umno.. kah kah kah !.

Ini bukan bererti yang TGHH Terlalu Suka kepada Umno namun TGHH mungkin dirasakan oleh Barua dan Broker Umno sebagai agak mudah untuk diuruskan berbanding Pemimpin lain selain TGHH, atas sebab itu beliau sedaya upaya mahukan Kepimpinan TGHH dikekalkan... kah kah kah !.

Oleh itu dengan cara Mengatakan yang Kepimpinan lain selain TGHH akan menjadi Budak Suruhan DAP dalam Pakatan Rakyat (PR) adalah jalan Terbaik bagi Kempen untuk Mengekalkan TGHH sebagai Presiden PAS. Maka itu lah yang dilakukan oleh Barua dan Umno ini beb... kah kah kah !.

Andai kata Kepimpinan PAS bertukar dengan membawa kepada Kekalahan TGHH dan Penyokong-Penyokong beliau, maka Harapan dan Matlamat bagi Kerajaan Perpaduang amat lah TIPIS dan Mungking juga boleh dikata BERKECAI sama sekali seperti apa yang Dirancang oleh Barua dan Broker... kah kah kah !.

Mungkin akan ada Wala'un-Wala'un mengatakan ini adalah Fitnah Terkini dari gua... ya ke Fitnah... jika ini adalah Fitnah dari gua bagaimana pula dengan Dakwaan Barua dan Broker Umno tersebut... apakah itu tidak dikatakan sebagai Fitnah dengan Menuduh Pemimpin lain akan menjadi Budak Suruhan DAP... kah kah kah !.

Jika beliau boleh mengatakan Pihak lain selain dari Kepimpinan TGHH akan menjadi Budak Suruhan DAP atas Anggapan dan Penelitian beliau, kenapa pulak gua tidak boleh mengatakan yang beliau adalah sebagai Barua dan Broker Umno didalam PAS juga atas Anggapan dan Penelitian gua beb... kah kah kah !.

Apakah kerana beliau Menyokong Kepimpinan TGHH maka beliau boleh Melontarkan Tuduhan sesuka Hati Mak Bapak beliau, dan oleh kerana gua tidak Menyokong Kepimpinan TGHH maka di HARAMKAN dan ianya adalah BERDOSA untuk menuduh dan mendakwa sesutu kepada beliau... kah kah kah !.

Perrggghhhh... banyak cantik muka lu orang Wala'un-Wala'un, bila datang sesuatu dari pihak lu orang maka ianya adalah HALAL dan BERPAHALA, tapi bila ianya datang dari Pihak selain dari Wala'un-Wala'un maka ianya adalah FITNAH dan BERDOSA... cermin sikit lah Muka lu orang tu Wala'un-Wala'un... kah kah kah !.

Ketololan Terlampau di Pihak Wala'un-Wala'un amat lah Ketara dan boleh dikatakan sebagai KRITIKAL, bila mana tidak dapat Membezakan antara Mengkritk Cara Kepimpinan Ulama' dengan Mengkritik Ilmu yang ada pada Ulama'. Maka dengan itu harapan bagi PAS GANTI UMNO amat lah Cerah beb... kah kah kah !. 

Mungkin ianya lagi DASHYAT dan MERBAHAYA atas sebab Ahli PAS bertaraf Wala'un ini kebanyakan nya Berilmu Agama walaupun tidak mencapai Taraf Ulama' mahu pun Tuang Guru, sebab itu setiap Hujah dan Alasan akan disertakan bersama  Nas Al-Quran dan Hadis yang bersesuaian dengan Tekak dia orang... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... buat wala'un bernama nordin ali... jika ada telor komen lah dengan menyertakan nama lu sebenar sekali... jangan hanya menyalak dikandang tko tempat kebanyakan wala'un berkumpul... kah kah kah !.

4 ulasan:

  1. Malang..

    Amat malang skali apb DAP-rasis-ASOBIYAH-picisan mnjd point-FAKTA sbg hujjah..

    Sewajib2nya kita bercakap isu FUNDAMENTAL-DASAR-univrsal yg berpaksikan kpd sbnr7KBNARAN sbnr7KEADILAN sbnr7KEJUJURAN utk mnghapuskan helah-onar-TIPU-FITNAH-belit-rasuah yg trlalu & trsgt2PARAH..

    Sayang sekali

    Alangkah sampoi simple dan mesra skiranya Ahmad Awang & Hadi Awang dpt duduk bersama2 berWACANA berkongsi VISI-hujjah-pendapat demi sbnr7KBNARAN sbnr7CAHAYA-TERANG yg bnar7DAPAT "diRASAkan" sbg solusi serta PILIHAN yg terBAIK skali utk mmimpin majoriti ummah..

    RAKYAT bnar7DAHAGAkan sbnr7CAHAYA-ygTERANG utk mnyuloh kdlm "SYSTEM" berNEGARA dgn sgl system'KEHAKIMAN system'PENDIDIKAN system'KEEWANGAN systemKESELAMATAN dan sluruh system2 yg berkaitan diurus dgn sbnr7 setggi7NILAI..yg bnar7PASRAH-telus kpd NILAI2-UNIVRSAL-hakiki dbwah ini..

    +++sjujur7HAKIKAT kjujuran

    +++seikhlas7HAKIKAT keikhlasan

    +++sesuci7HAKIKAT kesucian/TRANSPERENCY-audit-dr-DASAR-hati

    +++skudus7HAKIKAT amanah/INTEGRITY yg tiada sklumit pon ASOBIYAH-rasis pentingDIRI

    +++seadil7HAKIKAT keadilan UNIVRSAL-azali kpd semua mahluk2 dilangit & dbumi

    +++sedlm7HAKIKAT cintaKASEHsayang demi SATU-rumpun yg berasal dr Adam as..


    +++smutlak7HAKIKAT KBNARAN-stotal7nya langsung tiada pntingDIRI slain keagongan'TUHAN!


    Inilah sbnr7CAHAYA..

    CAHAYA yg maha7TERANG yg telah disuloh oleh semua nabi2 ddlm "SYSTEM" kehidupan..hatta CAHAYA yg maha7TERANG ini dpt tembus keDASAR-HATI yg paling2 dlm skali..
    "..takutilah FIRASAT sbnr7Org yg berIman.."???

    CAHAYA itulah yg sgt2 ditakuti oleh Firaun Namrudz Haman Qarun Kaisar Kisra raja2 Abu Jahal Abu Lahab dan sluruh pemimpin2 yg zalim-menipu-mmFITNAH-mnindas disepanjang zaman..

    Inilah WACANA..

    WACANA-diskusi-HUJAH-debat..yg bnar7DAPAT mngubah MINDA ygGELAP mnuju hala tuju CAHAYA yg TERANG benderang kdlm sluruh "SYSTEM" khidupan demi sbnr7ERTI kjayaan serta keREDHAan TUHAN..

    BalasPadam
  2. Guna DAP untuk takutkan jamaah PAS sama macam UMNO guna DAP untuk takutkan melayu. Memang sah mangkok ni barua UMNO.

    BalasPadam
  3. Dia bukan sahaj mangkok tapi mangkok berayun .patutnya hayun je atas kepalanya,baru dia seadr diri.

    BalasPadam
  4. Mana mungkin PAS di bawah kepimpinan Ahmad Awang yang liberal/Profesional (yang bijak dan pintar berpolitik serta kuat prinsip perjuangannya) akan menjadi budak suruhan DAP?

    Yang mungkin terjadi adalah sekiranya PAS di bawah ulama belacan Hadi Awang akan ditipu dan dipijak habis-habisan oleh UMNO sekiranya parti itu bergabung dengan UMNO dan meninggalkan Pakatan Rakyat.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....