DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 1 November 2013

PRK Sungai Limau : Ini Antara Orang Cina Yang Jadi Bodoh Bila Berkawan Dengan Umno

Gua ingatkan selepas saja selesai Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang lepas rasanya tak ada lagi Orang Cina yang BODOH beb... ialah POLA PENGUNDIAN menunjukan Umno/Barisan Nasional hanya mendapat KURANG dari 10 peratus Undi dari Orang Cina... jadi mungking ini akan Mempengaruhi 10 peratus tersebut dan tak akan lagi Mengundi Umno/BN... rupa-rupa nya anggapan gua salah sebab ada lagi Orang Cina yang BODOH duduk dalam BN dan BERKAWAN dengan Umno... kah kah kah !.

Macam mana lah gua tak katakan Bodoh beb... sudah lah Bersahabat dengan Umno satu hal... ya lah tak kan lu orang tak faham-faham kalau sudah bersahabat dengan Umno... kalau tidak tak kan ada PERPATAH BARU yang berbunyi BODOH MACAM UMNO bagi menggantikan PERPATAH LAMA iaitu BODOH MACAM LEMBU beb... ada ke di suruh nya Orang Cina di Sungai Limau Menonton FILEM TANDA PUTERA yang TAK LAKU tu... kah kah kah !.

Susah juga untuk berjumpa dengan Orang Cina Bodoh selepas PRU13... kerana yang selalu lu orang boleh jumpa BODOH kebiasaan nya tak Orang Melayu atau Orang India... ini dua Bangsa memang banyak lu orang akan dapat jumpa yang BODOH MELANTUN-LANTUN... kerana apa kebanyakan nya LEMAH MATEMATIK beb... contoh nya apabila Pemimpin Umno/BN mengatakan yang harga Minyak RM1.90 kepada RM2.10 adalah TAK BERUBAH maka dua Bangsa ni kebanyakan mengatakan YAAAAA BETULLLL... kah kah kah !.

Tapi bila ada Orang Cina seperti Orang Melayu dan Orang India yang Bodoh memang gua Pelik betul beb... oiiii LENG CHAI... lu apa pasat BODOH MACAM UMNO... lu tahu tak Leng chai itu PILEM TANDA PUTELA tatak laku punya PILEM lu tahu tak... itu Olang Melayu Spicies Umno yang seramai 3 juta lebih pun tatak mahu tengok itu Pilem... itu cebab itu PILEM sulah LUGI atau TATAK UNTUNG... dia punya nama Pilem pun sulah tukak kepada TANDA TANYA cebab TATAK BERMUTU lu tahu tak Leng Chai... kah kah kah !.

Apa macam lah lu punya Otak Leng Chai... itu pasal lah olang tatak kasi berkawan dengan Umno... kalau berkawan jugak jadi SELUPA macam lu lah Leng Chai... Pilem Olang Umno cendiri pun tatak mahu tengok lagi lu mau Panggil Olang Cina Sungai Limau kasi tengok... apa lah lu Leng Chai... butoi-butoi buat Malu Olang Cina aje... UNTUNG cama LUGI pun lu tatak tahu... gua ingat ada baik lu pegi belajar KIRA dekat itu Sekolah Cina cemula... seperti YAT YEE SAN SI ada butoi kah Leng Chai... kah kah kah !. mk  


hemmmmm..... bodoh betul ketua pemuda gerakan ni beb... maka gelap lah masa depan lu parti gerakan oiii... tak ada lagi yang cerdik pandai untuk jadi ketua pemuda beb... atau kata-kata tun madey pun boleh diguna pakai untuk parti gerakan ni... kah kah kah... A B U.

1 ulasan:

  1. cina adalah cina.........jadi yang berkawan dengan sapa pun dia adalah cina.......mereka sebenarnya ada agenda mereka sendiri.......berhati2 itu je

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....