DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 25 Oktober 2013

Belanjawan 2014 : Tambahkan Manis Dalam Senyuman Harga Gula Akan Naik Pada 26 Oktober 2013


Kurangkan Manis Dalam Makanan Tambahkan Manis Dalam senyuman.... kah kah kah... itu lah hadiah buat Pengundi-Pengundi yang tidak Mengundi Umno/Bn pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) yang lalu... jangan lu orang MEMBANTAH dan MENGKRITIK beb... siapa yang suruh lu orang tak mengundi Umno/Bn dalam PRU13 yang lalu... sekarang siapa yang SUSAH beb... tak pasal-pasal lu orang Penyokong Pakatan Rakyat (PR) terpaksa membayar lebih Harga berbanding yang dibayar oleh Penyokong Umno/Bn... kah kah kah !.


hemmmmm..... kalau nak kan harga gula naik kan aje le... jangan lah nak naik kan harga tapi memberi alasan menipu... orang tahu lah yang harga gula sekarang tidak memberi keuntungan yang banyak kepada felda... berbanding keuntungan harga gula semasa ianya dipegang oleh cina satu masa dulu... kah kah kah !.

3 ulasan:

  1. 2015 diumumkan sebagai Tahun Festival. Banyak pameran, hiburan, dan segala yang bersifat keraikan. SEMUA ini perlukan DANA yang besar. Sedangkan festival 3 hari memakan kos beribu-ribu-ribu (malah juta), apatah lagi festival sepanjang tahun! Kononnya demi menarik pelancong asing datang ke Malaysia dan membeli belah di sini --> aliran masuk wang.

    Mampukah festival memberi pulangan ekonomi pada negara? Tolak kos festival?

    BalasPadam
  2. Belanjawan yang membebankan,Terima Kasih PM,tak sokong pun kena juga,malang sungguh nasibku Alhamdulillah

    BalasPadam
  3. Salam Mat Indera dan lain-lain pejuang tak kira kita berjuang atas landasan apa sekalipun asalkan ianya memberi kebaikan untuk semua !

    Mengenai isu gula juga nampaknya tidak habis-habis diperdebatkan oleh segenap lapisan masyarakat. Namun ramai yg hanya meluahkan kekesalan ataupun sokongan tanpa mengetahui apa yang berada di sebalik penarikan subsidi berjumlah 34 sen itu.

    Bagi si Tony Pua, setiausaha publisiti DAP begitu lantang dgn kenyataannya yg mengatakan kerajaan membeli gula di pasaran lebih mahal sedangkan gula begitu murah di pasaran dunia.

    Begitulah ramai yg tertipu dek manipilasi oleh Tony Pua. Ikutilah kupasan saya mengenai isu gula dalam,"Memahami kontrak niaga hadapan komoditi gula dan kesannya kepada harga gula tempatan".

    http://hisemudinkasim.blogspot.com/2013/11/memahami-kontrak-niaga-hadapan-komoditi.html

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....