DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 25 Oktober 2013

PRK Sungai Limau : Kenal Jugak Anak Mahathir Ni Dengan Perkataan Ikhlas Ya Beb !

Gua ingatkan Anak Tun Mahathir ni TAK KENAL dengan Perkataan IKHLAS beb... maklum aje le kalau sudah menjadi sebahagian dari ISI PERUT UMNO... lu orang sendiri tahu aje lah kan kalau dah nama nya Isi Perut Umno... menjadi Wakil Rakyat seolah-olah menjadikan RAJA di sesuatu Kawasan atau membuat seperti Kawasan tersebut adalah HAK PERSENDIRIAN... 

...menjadi Menteri pulak seolah-olah menjadikan sesebuah Kementerian seperti HARTA PUSAKA dia orang dan menjadi Perdana Menteri seolah-olah HARTA RAKYAT seperti HARTA MAK BAPAK UMNO... sebab itu selalu keluar kenyataan dari MULUT LONGKANG dia orang perkataan "RAKYAT PERLU BERTERIMA KASIH DENGAN UMNO"... kah kah kah !.

Kerana itu bila Persuruhjaya Pas Negeri Kedah Datuk Mahfuz Omar membuat Ziarah terhadap Ayah Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom beliau sudah mula TERTEKAN dengan mengatakan "Ini soal KEIKHLASAN... saya tertanya-tanya apa NIAT beliau apabila dia MELAWAT Ayahanda Datuk Seri Jamil Khir Baharom tetapi ambil gambar dan terus DIMUAT NAIK"...

..."jadi hari ini kita tertanya-tanya tujuannya... kalau kita nak cakap IKHLAS... malam sebelum Penamaan Calon (selepas pengumuman calon BN) saya dah bawa Calon kita buat KUNJUNGAN HORMAT ke rumah Puan Seri Faekah selama dua jam... saya perkenal Calon kita, maklumlah tempat ini tempat Almarhum Tan Sri Azizan... saya tak ada pula nampak gambar dari pertemuan itu DIMUAT NAIK... tak ada pula saya gunakan itu sebagai MODAL KEMPEN". mk

Cuba gak lu orang tanya kat beliau tu beb...  gambar beliau yang macam NELAYAN dari KERELA INDIA (tapi gua silap dalam entri gua dengan menggunakan perkataan KARBALA)... tu gambar apa pulak... apa pulak MOTIF gambar beliau seperti merenung NUN JAUH ke Negeri TANAH KELAHIRAN BAPAK beliau tu beb... kah kah kah !.

Apa ke gambar tersebut IKHLAS yang keluar semasa musim Kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) N20 Sungai Limau sekarang ni Mukhriz Mahathir... jangan cerita lah pasal Ikhlas beb kalau masih menjadi sebahagian dari ISI PERUT UMNO... kalau lu tak percaya lu pergi tanya dengan BAPAK lu tu yang menjadi WATAK UTAMA semasa UMNO MAMPOS pada Pemilihan Umno tahun 1987... itu akibat TERLALU IKHLAS lah nama nya... kah kah kah !.

Lagi satu apakah kalau Pemimpin Pas Memuat Naik kan gambar ketika melawat Mediang Chin Peng itu baru dikatakan Ikhlas ya Mukhriz... macam ni lah Mukhriz lu tanya lah BAPAK lu tu lagi... siapa yang punya kerja MENYEBARKAN Gambar MUSUH POLITIK beliau Tengku Razaligh Hamzah memakai TENGKOLOK yang dikatakan bergambar SALIB pada Kempen Pilihan Raya Umum Ke-8 (PRU8) tahun 1990 ok... kah kah kah !.


hemmmmm..... mungkin ada yang kata kenapa nak babitkan mukhriz dengan bapak beliau... lu orang tahu tak tanpa bapak beliau yang mengaku memberi rasuah setiap kali pemilihan umno siapa lah beliau beb... lu orang pun tak akan kenal kalau beliau bukan anak bapak... seperti ketua pemuda umno yang dipanggil anak menantu tu... lu orang pun tak akan kenal kalau beliau bukan anak menantu pak lah... kah kah kah... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....