DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 28 September 2013

APA LAGI MAHATHIR MAHU... APA MUSLIHAT MEMPERTIKAIKAN BAYARAN RM20 JUTA KEPADA PERUNDING LUAR ?

Nak kata kan beliau ni suka kepada BERJIMAT CERMAT semasa menjadi Perdana Menteri (PM) lu orang PIKIR LA SENDIRI... nak kata juga beliau antara yang CEMERLANG dalam mengujudkan SISTEM PEMBELAJARAN NEGARA itu pun lu orang kena PIKIR LAH SENDIRI beb... kerana semasa beliau menjadi PM selama 22 Tahun... dikatakan Malaysia telah mengalami KERUGIAN hampir mencecah sebanyak RM100 Billion... mana kala didalam Sistem Pendidikan Negara pula telah diujudkan pada 19 Julai 2002 Sistem yang dinamakan Pengajaran dan Pembelajaran Sains Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) setelah hampir 20 Tahun DASAR PANDANG KE TIMUR dibuat bermula pada 08 Februari 1982.

Mungkin ada yang akan berkata bahawa Dasar Pendidikan PPSMI dan Dasar Pandang Ketimur adalah DUA DASAR yang BERBEZA... yang mana satu nya dikatakan dasar untuk MENGUKUHKAN EKONOMI mana kala dasar PPSMI adalah untuk MENEROKAI BIDANG ILMU SAINS DAN MATEMATIK dalam Bahasa Inggeris... sebelum lu orang nak katakan BETUL apa yang dilakukan oleh Tun Mahathir tersebut baik lu orang kaji dulu Sejarah Negara Jepun sebelum menjadi Negara KUASA EKONOMI DUNIA dikala itu... seperti biasa apabila sesuatu Negara atau Bangsa ingin MAJU maka ILMU diperlukan untuk ke arah tersebut.

Tanpa ILMU tidak mungkin Negara Jepun mampu untuk sampai ke TAHAP tersebut ditambah lagi dua BANDAR BESAR Negara Jepun iaitu HIROSHIMA dan NAGASAKI pernah MUSNAH dengan LEDAKAN BOMB ATOM dalam Perang Dunia Ke-2... jadi sudah semesti nya Negara Jepun BANGKIT dari KEMUSNAHAN berasaskan ILMU yang mereka PELAJARI... oleh itu KENAPA selama 20 tahun Dasar Pandang Ke Timur dijalankan ia nya tidak DIPELAJARI dari Negara Jepun... sedangkan Negara Jepun TERBUKTI mempunyai Sistem Pendidikan yang BAGUS sehingga membawa kepada menjadi KUASA EKONOMI DUNIA... disini yang membuat gua TERPANGGIL untuk mengulas kenyataan Tun Madey. sumber mk

Gua bukan nya bermaksud apa yang dibuat oleh Kerajaan melalui Kementerian Pendidikan dengan MEMBELANJAKAN sebanyak RM20 juta WANG RAKYAT sebagai YURAN PERUNDINGAN bagi PELAN INDUK PEMBANGUNAN PENDIDIKAN adalah BETUL beb... lebih-lebih lagi ianya adalah diberi kepada PERUNDING LUAR NEGARA... ditambah lagi bila MANGKUK AYUN Menteri Pendidikan merangkap Timbalan Ulul Amri Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin mengatakan ia nya adalah BERPATUTAN... seperti WANG RAKYAT tersebut adalah WANG HARTA PUSAKA MAK BAPAK UMNO... cuma LAYAK ke MANGKUK AYUN yang seorang lagi tu MENGKRITIK sesama MANGKUK AYUN beb... kah kah kah !.

Lebih-lebih lagi bila beliau mengatakan yang beliau pun BOLEH MELAKUKAN beb... kah kah kah... adoiii lah hai beb... 20 Tahun DASAR PANDANG KE TIMUR berjalan tapi TIADA PELAJARAN yang beliau AMBIL... cuma yang dilakukan hanya BERJAYA mengujud KILANG PROTON yang sampai sekarang TAK UNTUNG-UNTUNG... macam mana nak UNTUNG beb... biasa nya bila KILANG KERETA UJUD di sesebuah Negara maka HARGA KERETA di Negara tersebut akan menjadi MURAH... namun kat Malaysia ni ianya adalah GANJIL dan TERBALIK sikit... sebab itu HARGA PROTON lagi MAHAL DIJUAL di Malaysia dari dijual di LONDON... kah kah kah !.

Sebab nya apa beb... sebab nya adalah DASAR PANDANG KE TIMUR yang dijalankan selama 20 Tahun BUKAN untuk MENGUKUHKAN EKONOMI NEGARA tapi untuk MENGUKUHKAN EKONOMI KRONI... sebab itu yang KAYA bukan Negara tapi yang KAYA adalah KRONI... sedangkan apa yang boleh didapati dari DASAR PANDANG KE TIMUR sepatut nya adalah PELAJARAN yang boleh membawa kepada PENGUKUHAN EKONOMI... kerana Negara Jepun boleh MAJU tanpa pun PPSMI tetapi dengan BAHASA IBUNDA dia orang... jadi jangan TEMBERANG lah Tun Madey oiiii konon nya lu MAMPU... apa yang lu mampu selain MELINGKUKAN... kah kah kah !.

Cuma pada ISI PERUT UMNO lu ni pernah dikatakan seperti KHALIFAH ALAF BARU... tak salah juga lah bila ISI PERUT UMNO tu mengatakan yang lu seperti KHALIFAH ALAF BARU... kerana BAK kata lu sendiri "SUDAH BERPULUH TAHUN YANG CERDIK PANDAI TAK MASUK UMNO"... kerana itu jugak lah lu dapat jadi Presiden Umno selama BERPULUH TAHUN... sudah lah Tun Madey kalau sudah BERSARA BERSARA AJE LE beb... APA LAGI LU MAHU ???... apa lu takut yang ANAK BAPAK lu tu KALAH dalam Pertandingan Naib Presiden Umno nanti... gua cuma ingatkan aje Tun Madey oiiii... jangan nanti lu tu pun seperti BEKAS Presiden Umno yang lain... sampaikan GELARAN BAPA KEMERDEKAAN pun hendak DILUCUTKAN oleh ISI PERUT UMNO sendiri... kah kah kah !. Mat Indera Sipejuang


hemmmmm..... kempen pertandingan jawatan dalam pemilihan umno sekarang ni semakin panasssss... gua harap betul biar suasana panassss tu sampai umno terbakorrrrr beb... tak mustahil perpecahan akan membuat umno sekali lagi mampos seperti tahun 1986... kerana kalau kali ini umno mampos jangan harap ianya boleh dirawat dan dijadikan mummy seperti sekarang... awas beb awas... kah kah kah... A B U.

4 ulasan:

  1. salam brader mat indera...

    lama tak kontek ngko... aku baru bukak blog terbaru.... projek utk pru14...

    blog2 aku sblom2 nih dah terlampau hardcore politik... jadi aku pilih genre yg slow sikit utk blog terbaru aku... lagi pun kita ada tempoh 4-5 tahun sblom pru akan datang...

    blog tu baru je start hari nih... jadi kalo ngko buleh tolong support sikit dgn bagi tumpang bloglink kat sini...

    aku amat berterima kasih & hargainya...

    nih alamat blog terbaru aku: anjungrakyat.blogspot.com

    tq & salam...

    -kandis-

    BalasPadam
  2. Macam yang aku selalu perkatakan.
    Hanya Melayu sahaja yang dok permainkan Melayu. Hanya Melayu yang memperlekehkan Bahasa Melayu dan Memperkasakan Bahasa Inggeris. Hanya Melayu yang menjualkan tanah simpanan Melayu. Hanya Melayu yang percaya akan kata-kata "Melayu" ni.
    Kadang-kadang terfikir juga akan kata-kata iaitu orang mukmin tidak akan masuk ke lobang yang serupa buat kali kedua. Ini bukan kali kedua tapi berkali-kali. Mukiminkah kita ni??????
    Lupakan saja Mahathir ni. Seorang pemimpin yang aku kagum waktu persekolahan dan kagum tu hilang bila aku meningkat dewasa. La ni tarafnya balik ke asal.

    BalasPadam
  3. mamak kuat putar & kelentong@pengkhianat pada qaum melayu ! itu saja yang 'real' nampak! tapi melayu bukan spesis felda & NFC tak lupa sampai mati ! ABU jangan lupa

    BalasPadam
  4. Pendapat aku, apa yg terjadi pada Malaysia hari ini tersirat petunjuk yang jelas tentang perpaduan. Semakin kita menghampiri perpecahan semakin itu segalanya amat rumit utk diselesaikan. Melayu Umno kehilangan cerdik pandai utk mentransformasikan wadah perjuangan baru manakala melayu PR kehilangan fokus dalam kesepakatan menuju era politik baru. Ingatlah, tuduhan melayu bodoh & bebal kepada UMNO dilaung2kan oleh orang melayu sendiri, ianya tidak lain & tidak bukan terkena di atas batang hidung kita juga kerana ada di kalangan ayah, ibu, adik beradik, sepupu sepapat, mertua menjadi penyokong UMNO. Ulama ibarat ayah kepada sesebuah keluarga. Apa akan terjadi sekiranya si ayah meninggalkan keluarganya setelah gagal mendidik anak2 utk melakukan perkara yg betul? Apakah wajar si ayah berkahwin lain dengan harapan akan lahir zuriat yg lebih baik atau terus menerus menasihati si anak agar berubah? Apa pula tindakan si ayah bila perkahwinan baru melahirkan zuriat yg serupa? Sebodoh2 melayu yg diperkatakan mereka itu masih bersatu di bawah UMNO, bagaimana pula secerdik2 melayu di PR boleh terbahagi 3? Sekiranya ketiga2 melayu di PR kembali ke UMNO & buang semua pemimpin korupsi, tidakkah kita akan bersatu? Tidakkah semua matlamat yg kita inginkan utk sebuah Negara Islam yg makmur itu akan terlaksana? Kita tidak boleh menekan antara satu sama lain dalam menegakkan kebenaran sebaliknya kita mesti bergandingan antara satu sama lain utk menegakkannya. Hanya melayu memahami melayu lebih dari yang lain. Mereka mencipta perbezaan pendapat agar kita berbalah hingga kiamat, kita alpa kpd apa yg sepatutnya kita lakukan. Masih belum terlambat utk kita melakukan perubahan. Perubahan yg memacu arah di akhir zaman..

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....