DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 23 Ogos 2013

TANDA PUTERA : BABAK KENCING TIANG BENDERA UMNO ADALAH BENAR BEB !

Benar kalau mengikut kata Pengarah Filem TANDA PUTERA yang gua TAK PASTI dari mana beliau dapat SUMBER CERITA konon nya BABAK yang menunjukkan PEMUDA CINA sedang MENGENCINGKAN TIANG BENDERA UMNO adalah BENAR... kalau ya pun BENAR tak kan sampai boleh PEMUDA CINA yang dikatakan diketuai oleh Penasihat DAP iaitu Yb Lim Kit Siang dikala kejadian tersebut... mana pergi nya Pejuang-Pejuang dari Umno ketika itu sehingga sampai TIANG BENDERA UMNO boleh DIKENCINGKAN oleh Lim Kit Siang beb... kah kah kah !.

Mana lah perginya Pejuang-Pejuang Umno dikala itu yang juga dikatakan PEJUANG-PEJUANG KEMERDEKAAN ya beb... kerana kalau PEJUANG KEMERDEKAAN sudah tentu lah ianya PEJUANG-PEJUANG yang MENENTANG PENJAJAH sebelum itu sehingga TERCAPAINYA KEMERDEKAAN... baru PEMUDA CINA beberapa KERAT aje tapi sampai boleh MENGENCINGKAN TIANG BENDERA UMNO... sudah lah tu kejadian bukan nya terjadi di JALAN BUKIT BINTANG atau di CHINA TOWN tempat ramai nya ORANG CINA tapi terjadi di Kampong Baru tempat kediaman Menteri Besar Selangor ketika itu... kah kah kah !.

Buat MALU aje le lu orang PENCHACAI UMNO oiii... konon macam MENDEDAHKAN KEBURUKAN ORANG CINA khas nya dari DAP... tapi sebenarnya MEMBUKA PEKUNG DIDADA SENDIRI... jangka-jangka GENERASI BARU tidak tahu betapa TAK ADA TELOR nya ISI PERUT UMNO... tak PASAL-PASAL dia orang tahu beb... kah kah kah... mana tidak nya beb... ada masa nya ISI PERUT UMNO ni mengatakan yang dia adalah PEJUANG HINGGA KETITISAN DARAH TERAKHIR... namun dimasa yang lain dia orang sendiri MENGAKU yang dia sendiri TAK ADA TELOR... kah kah kah !.

Itu lah pasal beb... orang lain nak buat Filem lu orang PENCHACAI UMNO pun SIBUK nak buat Filem... orang buat Filem ikut FAKTA tapi lu orang buat Filem dengan AUTA... sudah-sudah lah HIDUP dan MEMBESAR dengan PERKAUMAN dan PENIPUAN... zaman FILEM AUTA VERSI JIN SHAMSUDIN sudah BERAKHIR beb... sekarang adalah Zaman GENERASI BERFIKIR bukan nya Zaman GENERASI UMNGOK APA SAJA... ditambah lagi kalau CERITA yang dikatakan BENAR oleh Pengarah Filem TANDA PUTERA hanya lah REKAAN dan HAYALAN beliau dan ISI PERUT UMNO... kah kah kah !. sumber


hemmmmm..... umno dengan fitnah dan penipuan seperti kembar semasa dilahirkan oleh bapak umno iaitu inggeris penjajah... jadi tak herannn lah dari lahir sampai lah umno nak mampos pun fitnah dan penipuan tak akan ditinggalkan... kah kah kah !.

6 ulasan:

  1. bila para balaci & pecacai totok parti pandi kutty ber'idea' habis ,ABU jangan lupa !

    BalasPadam
  2. tak habis2 pencacai tegar nak menegakkan benang yang basah..udah2 le tu..betul2,yang penting ABU dulu kini dan selamanyaaaa..

    BalasPadam
  3. Nak burukkan org tapi xkena gaya, nampak sangat kau org ni bodoh n bebal sampai kau boleh biar org kencing tiang bendera kau. Itu pun kalau betul.... kah..kah..kah.. Haprak sangat lah.....

    BalasPadam
  4. Patutlah Namewee marah sangat dengan kerajaan UMNO? Filem dia "Kampong Baru" dipermain-mainkan dengan alasan ada terlibatnya komunis. Yang cerita bohong ni pulak dibenarkan????
    Bila Namewee marah, nak lucut kewarganegaraan? Nak kata Melayu kita cerdik, kadang-kadang nampak bodoh atau memang bodoh dan bahlul (maksud aku yang duduk dalam lembaga penapisan filem tu termasuklah dengan bos-bos depa tu le).

    BalasPadam
  5. salah fakta..org mca yg kencing tiang bendera tu sekali2 dgn muka org umno pun diorg kencing..ak ada kt tmpat kejadian..mcm chua seks lek skang ni yg 'kencing' islam depan muka najib

    BalasPadam
  6. Lets play a NEW game it's called
    MIND UR OWN BUSINESS &
    leave me OUT of YOUR DRAMA

    bila nak dapat duit terpijak??

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....