DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 28 Mei 2013

TANAH DIPIJAK MILIK ORANG... HARI INI DIJANGKA OPERASI MEROBOH AKAN DIJALANKAN !

Kalau mengikut pada NOTIS yang dikeluarkan oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam kepada PENDUDUK yang MENEROKAI tanah tersebut sejak Tahun 1986 ialah 28hb Mei 2013... ini bagi PENDUDUK kena MENGOSONGKAN TANAH yang dia orang telah DUDUKI selama hampir 27 Tahun... kalau mengikut perkiraan selama 22 Tahun dibawah Kerajaan Umno/Bn dan 5 Tahun dibawah Kerajaan Pakatan Rakyat (PR)... yang mana Tanah tersebut dia orang TEROKAI dimasa ianya belum lagi ada PEMILIK atau dalam kata lain ianya adalah HAK KERAJAAN Negeri Selangor pada masa itu... yang boleh DIBERIKAN kepada RAKYAT yang MENEROKA.

Namun ianya telah DIJUAL oleh Kerajaan Negeri Selangor kepada TM Facilities diwaktu Kerajaan Negeri Selangor dibawah Umno/Bn... yang BERKETUAKAN Datuk Seri Khir TOYO pada Tahun 2004 iaitu dimasa Umno/Bn MENANG dengan BERGAYA dibawah ULUL AMRI UMNO Tun Abdulah Ahmad Badawi... kah kah kah... jadi lu orang boleh PIKIR dan AMATI akan LAGU "ANAK KECIL MAIN API TANAH DIJAK MILIK ORANG"... bukan gua nak MEMAKI HAMUN SESUKA HATI... tapi lu orang tengok lah betapa punya SIAL nya PERANGAI Pemimpin Umno kalau dah MENANG BESAR beb... kah kah kah !.

Sebelum itu mari kita tengok dimana LETAK nya Tanah yang DITEROKAI oleh Penduduk tersebut... ianya adalah dibawah Parlimen Kuala Selangor dan didalam Dewan Undangan Negeri (DUN) N.12 JERAM... kalau lu orang nak tahu DUN N.12 JERAM ni adalah antara DUN yang dikatakan Kawasan UMNO TOTOK... yang sudah tentu MAJORITI Penduduk nya adalah ORANG MELAYU... belum pernah dalam SEJARAH yang DUN N.12 JERAM ini DIMENANGI oleh PEMBANGKANG sejak Pilihan Raya Umum PERTAMA (PRU1)... walaupun DUA DUN yang turut ada di dalam Parlimen Kuala Selangor tersebut pernah DIMENANGI oleh Pembangkang iaitu N.10 BUKIT MELAWATI dan N.11 IJOK.





Jadi BETUL lah apa yang dikatakan DIMANA UMNO KUAT DISITU LAH ORANG MELAYU MEREMPAT... kah kah kah... SEDIH apabila ORANG MELAYU yang dikatakan mempunyai PARTI KERAMAT yang nama nya UMNO namun TAK MAMPU untuk MEMBELA NASIB ORANG MELAYU... yang BERTAMBAH SEDIH nya ialah bukan setakat TAK MAMPU malahan ISI PERUT nya juga adalah PENGKHIANAT kepada ORANG MELAYU itu sendiri... dan yang LAWAK nya pulak bila ISI PERUT nya boleh pulak mengatakan yang Parti DAP adalah punca ORANG MELAYU di Negeri Pulau Pinang TERPINGGIR atau DIHALAU dari PULAU MUTIARA tersebut... kah kah kah !.

Kepada PIMPINAN PR yang sekarang ini menjadi KERAJAAN di Negeri Selangor... lu orang SELESAIKAN MASALAH RAKYAT dikawasan tersebut... kerana dia orang juga adalah RAKYAT Negeri Selangor... jangan CARI ALASAN yang perkara tersebut TIDAK BOLEH DISELESAIKAN... buat lah yang TERBAIK untuk RAKYAT... sekali lagi gua ULANG jangan IKUT PERANGAI HARAMJADAH PEMIMPIN UMNO... mungkin ianya SUKAR untuk DISELESAIKAN...tetapi TIADA MASALAH yang TIDAK BOLEH SELESAI selagi ADA KEMAHUAN... harus lu orang INGAT yang MATA serta TELINGA RAKYAT sedang MELIHAT dan MENDENGAR APA TINDAKAN dari lu orang PIMPINAN KERAJAAN NEGERI... kah kah kah !. sumber HD


hemmmmm..... tolong lah jangan kecewakan rakyat... jangan lah lu orang peminpin pr ulangi apa yang pemimpin umno/bn pernah lakukan sebelum ini... dengan tidak menyelesaikan masalah dia orang itu juga bermakna lu orang pun sama aje dengan pemimpin umno/bn beb... walaupun lu orang boleh kata itu bukan lu orang yang lakukan... tolong lah selesaikan ok... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. Anak kecil main api,
    Terbakar hatinya yg sepi, Air mata darah bercampur keringat,
    BUmi dipijak milik orang...

    Hidup ketuanan melayu!!!! bersyukurlah krn Malaysia aman!!!
    Jom lepak kat pub ayahanda awie mintak san miguel ikat tepi sambil layan amoi...

    bersyukurlah malaysia aman!!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....