DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 30 April 2013

PRU13 : PENAMBAHBAIKAN SISTEM PILIHAN RAYA... SPR TENTU LAH PENIPU TAPI TAK KAN AHLI PARLIMEN PR TIDUR ?

Bermula dari HARI PENAMAAN CALON bagi Pilhan Raya Umum Ke-13 (PRU13) pada 20hb April 2013 hinggalah ke hari ini iaitu HARI PEMBUANGAN UNDI bagi PENGUNDIAN AWAL... macam-macam cerita yang di dengar berkaitan dengan PENIPUAN Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR)... memang siapa nak mengaku BERAK TEPI JALAN beb... kecuali ORANG GILA aje yang akan MENGAKU yang dia BERAK TEPI JALAN selain itu rasaya TAK ADA beb... ISI PERUT UMNO yang pernah MEMBUNUH UMNO itu akan mengatakan PERPADUAN MELAYU maka BERSATULAH MELAYU... hingga HILANG terus WATAK yang sebenarnya iaitu BAPAK SEGALA PERPECAHAN MELAYU dan UMAT ISLAM dalam Malaysia ni... kah kah kah !.

Itu CONTOH yang boleh gua bagi kat lu orang untuk BERFIKIR yang mana TAK ADA orang yang akan mengaku BERAK TEPI JALAN... begitu juga dengan SPR yang WAJAH... SUARA dan PERWATAKAN nya SEBIJI seperti BARUA UMNO BERTAULIAH... cuma yang menjadi TANDA TANYA gua ialah APAKAH AHLI PARLIMEN Pakatan Rakyat (PR) TIDUR semasa DRAF bagi PENAMBAHBAIKAN SISTEM PILIHAN RAYA (PSPR) DIBENTANGKAN... apakah dia orang TAK MEMBACA atau MENGKAJI segala ISI DRAF tersebut... dimana dari AWAL iaitu pada HARI PENAMAAN CALON sampai lah ke HARI INI yang UNTUNG nampak GAYANYA semua dapat kat SPR dan Umno/Bn beb... kat kah kah !.

Ianya bermula apabila TIADA LAGI BANTAHAN TERHADAP CALON... CALON YANG MENARIK DIRI TETAP JUGA NAMA DAN LAMBANG ADA DICETAK PADA KERTAS UNDI... PENGUNDIAN POS KEPADA PETUGAS PENGAMAL MEDIA walaupun dikatakan oleh SPR bahawa TIADA LAGI UNDI POS dan DIGANTIKAN PENGUNDIAN AWAL serta PENGGUNAAN DAKWAT KEKAL keatas PENGUNDI... mana yang boleh dikatakan PSPR yang MENGUNTUNGKAN RAKYAT... yang gua nampak MENGUNTUNGKAN SPR dan Umno/Bn itu adalah beb... antara nya UNDI POS kepada PETUGAS PENGAMAL MEDIA yang TERANG-TERANG SPR BOLEH MENIPU kerana tiada siapa yang tahu SIAPA yang MEMOHON dan BERAPA JUMLAH yang MEMOHON serta TIADA MEGGUNAKAN DAKWAT KEKAL...tak kan ini pun tak dapat DIBACA oleh Ahli Parlimen PR beb... kah kah kah !.

Atau Ahli Parlimen PR pada masa itu BERSANGKA BAIK hingga TAK BACA SEPENUHNYA ISI DRAF PSPR tersebut beb... yang gua nampak hanya satu aje yang boleh dikatakan PSPR iaitu PENGUNDIAN AWAL bagi Anggota Keselamatan dan Ahli Keluarga mereka serta PENGGUNAAN DAKWAT KEKAL... itu pun hari ini MACAM-MACAM CERITA YANG TIMBUL... yang disebelah PR kata DAKWAT KEKAL TAK KEKAL dan disebelah PENCHACAI Umno/Bn kata KEKAL... itu sebab gua katakan SPR ni adalah PETUALANG NOMBOR SATU NEGARA... dimana kerja-kerja dia orang semua MENDATANGKAN MASALAH kepeda Rakyat yang lebih kepada untuk MENIPU... bila pihak BERSIH mahu kan DEMONTSTRASI bagi DAKWAT KEKAL...

Maka keluar ALASAN BODOH untuk MENIPU dengan kata-kata TAKUT WARNA DAKWAT KEKAL DIKETAHUI UMUM... sedangkan APA MASALAHNYA kalau WARNA DAKWAT KEKAL DIKETAHUI UMUM... dimana bagi PENGUNDIAN AWAL ianya dibuat kepada Anggota Keselamatan... kalau yang PATUT lagi DITAKUTI ialah PENGUNDIAN POS untuk PETUGAS PENGAMAL MEDIA serta PENGUNDI LUAR NEGARA... sudah lah TAK GUNA DAKWAT KEKAL... kemudian di POS kan lagi pulak kepada PENGUNDI dan selepas mengundi DIPOSKAN kembali kepada SPR dengan POS juga beb... LAWAK-LAWAK... ada JAMINAN ke yang ianya TELUS beb... kalau ikut kata SPR serta Penchcai Umno macam-macam bunyi lah yang keluar dari MULUT LONGKANG dia orang... kah kah kah !.

Antaranya seperti JANGAN BERSANGKA BURUK DENGAN ORANG lah... SPR TELUS lah yang LAWAK lagi bila ada yang kata TAK PERCAYA SPR TAK USAH BERTANDING... macam lah GAJI SPR DIBAYAR dengan DUIT MAK BAPA PEMIMPIN UMNO beb... cuma yang gua PELIK apakah semua ini tiada didalam DRAF PSPR semasa ianya DIBENTANGKAN di Parlimen yang mana ianya DITAMBAH KEMUDIAN oleh SPR selepas DILULUSKAN... atau apakah Ahli Parlimen PR tidak MENELITI dengan TELITI disebab kan TIDUR beb... gua malas gak nak BANGKIT ISU ini... tapi nampak gayanya semakin MENGHAMPIRI HARI PENGUNDIAN pada 5 Mei 2013 ianya BERTAMBAH TERUK... seolah-olah PSPR seperti ADA PUN TAK MENAMBAH TAK ADA PUN TAK BERKURANG atau PI MAI PI MAI TANG TU JUGAK beb... kah kah kah !


hemmmmm..... gua harap lu orang berdo'a aje lah banyak-banyk kepada allah swt supaya segala rancangan penipuan spr dan pemimpin umno menemui kegagalan... kepada pimpinan pr yang tidur kalau lah ada yang tidur semasa draf penambahbaikan sistem pilihan raya (pspr) tersebut... gua do'a kan lu orang mampos cepat beb... kerana lu orang juga menolong spr untuk menipu atas nama pspr... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

5 ulasan:

  1. MARILAH KITA SAMA2 BERDOA PADA ALLAH AGAR MEMBALAS SEGALA PENIPUAN INI. BUAT SOLAT HAJAT..

    BalasPadam
  2. YA ALLAH, KAU TUNJUKKANLAH KEBENARAN, HAPUSKAN KEZALIMAN..

    BalasPadam
  3. Semua pengundi awal dinasihatkan jangan mandi selama 5 hari bagi mengelakkan dakwat hilang.

    BalasPadam
  4. Kenapa nak salahkan AP PR pula? Bukan setakat bantah kat parlimen sahaja malah ke jalanraya pun sudah. Memang dasar SPR nak menipu aje caranya. Kita dah buat yg termampu oleh kita. Laporan polis dah berlonggok kalau nak dihimpunkan mungkin setinggi bukit agaknya.

    Kita sebagai insan kerdil hanya mampu berdoa kpd Allah SWT meminta pertolonganNya. Semoga Allah musnahkan segala tipu daya serta penipuan yg cuba dilakukan oleh umno/bn serta kuncu-kuncunya SPR dll.Amin.........

    BalasPadam
  5. KEMUNGKINAN DAKWAT YANG DIGUNAKAN IALAH DAKWAT TAHUN 2008 YANG TAK JADIPAKAI PADA PILIHAN RAYA (PRU12). BAWAT DAH HABIS TARIKH LUPUT. ITULAH SPR TERLALU BERAHSIA DENGAN WARNA DAKWAT TERSEBUT.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....