DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 1 April 2013

BETUL KE MAHASISWA MASAKINI ADALAH TAMAK ATAU MAHATHIR YANG MENIPU !

Cuba lu orang BACA apa yang dikatakan oleh Tun Mahathir (Tun Madey) dalam Utusex Meloya tu beb... gua BAHASA JAWI bukan gak PANDAI sangat tapi boleh jugak lah SIKIT-SIKIT... sekadar untuk membaca MERANGKAK-RANGKAK rasanya boleh lah kot... biar gua cuba bacakan apa yang Tun Madey tu kata... kalau gua SALAH baca boleh lah lu orang betulkan ok... tajuk yang kat atas sekali tu berbunyi "BILA DASAR PELAJARAN KEBANGSAAN DILAKSANA SEPENUHNYA"... dan yang bawah tu pulak berbunyi "PELAJARAN PERCUMA MENJELANG 1982"... BETUL ke TIDAK apa yang gua BACA tu beb... kah kah kah !.

Macam TAK PERCAYA pun ada dengan apa yang DILAPORKAN oleh Utusex Meloya tu beb... ialah PELAJARAN PERCUMA yang sekarang ni cuba nak DILAKSANAKAN oleh Pakatan Rakyat (PR) jika MENANG dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti... itu pun kalau RAKYAT BERFIKIRAN WARAS memilih dan mahukan PR MEMERINTAH lah beb... tapi kalau yang banyak nya jenis ISI PERUT UMNO BEBAL MELANTUN-LANTUN tu maka jawapnya LAIN KALI LAH beb... kah kah kah... tapi apa-apa pun IDEA tersebut adalah CETUSAN dari Tun Madey bekas Presiden Umno merangkap MANTAN Perdana Menteri Malaysia... cuma TAK PASTI apakah IDEA tersebut sekadar RETORIK atau pun untuk MENIPU RAKYAT... kah kah kah !.

Seamalam beliau mengatakan yang "Sikap TAMAK dan TERLALU SELESA dengan KEMAKMURAN NEGARA membuatkan MAHASISWA sekarang tidak BERTERIMA KASIH kepada KERAJAAN atas KEMUDAHAN yang diberikan"... SESEDAP MULUT MAK BAPAK lu aje bercakap ya Tun Madey... asalkan tak kena aje dengan SELERA TEKAK MAMAK lu tu maka bermacam-macam yang keluar dari MULUT lu... TAK BERSYUKUR lah... TAK BERTERIMA KASIH lah... TAK MENGHARGAI lah dan entah apa lagi lagi lah yang bla bla bla bla... tapi kalau dah namanya dasar PENIPU mana lu ada beliau rasa MALU dan SEGAN... malas gua nak sebut MUKA TAK MALU MACAM APA pagi-pagi BUTA ni beb... lu orang sebut lah sendiri beb... kah kah kah !.

Cuma gua nak TAHU juga dari SUDUT mana yang beliau mengatakan bahawa MAHASISWA MASA KINI TAMAK... apakah TAMAK nya MAHASISWA MASAKINI sama TAMAK nya dengan Pemimpin Umno serta KRONI-KRONI UMNO dalam MEMPERKAYAKAN DIRI serta KELUARGA... ok lah gua TERIMA sekejap kata-kata beliau  yang mengatakan MAHASISIWA MASAKINI adalah TAMAK... tapi rasanya TAMAK tersebut belum lagi TERGOLONG dalam apa yang dikatakan MEROMPAK HARTA RAKYAT beb... yang lu orang sedia MAKLUM siapa MEREKA dan KELUARAGA MEREKA dari DULU KINI dan SELAMANYA... sedangkan apa yang DITUNTUT oleh MASISIWA MASAKIN adalah HARTA RAKYAT dan yang MENUTUT juga adalah RAKYAT...

MAHASISIWA bukan nya MEROMPAK HARTA RAKYAT seperti yang dilakukan oleh kebanyakan Pemimpin Umno/Bn... yang akan MEROMPAK dari sekecil BENIH PADI hingga lah kepada SEBESAR-BESAR LEMBU NFC... ini bukan CERITA FITNAH beb... ini CERITA yang TERHASIL dari SLOGAN-SLOGAN MAUT Datuk Seri Haji Najib (DSHN)... jadi apakah ALASAN yang DIGUNA PAKAI oleh Tun Madey tersebut MUNASABAH bila mengatakan yang MAHASISIWA MASAKINI adalah TAMAK hanya kerana mahukan PENDIDIKAN PERCUMA... suruh aje beliau baca balik Utusex Meloya apa yang pernah beliau katakan DAHULU semasa menjadi MENTERI PELAJARAN... bukan nya apa beb... gua takut beliau ni terkena SINDROM "MELAYU MUDAH LUPA" aje... kah kah kah !. sumber mk


hemmmmm..... sudah-sudah madey oiiii... dari muda sampai lah dah nak mampos pun lu masih lagi nak menipu ya... tapi yang pelik nya tu ialah isi perut umno masih percaya dan sayang kat lu walaupun umno sendiri pernah lu bunuh ya madey... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. ingat siapa yang hapuskan biasiswa? ingat siapa lenyapkan tulisan jawi? mamak pengkhianat anak kutty ini terlibat dalam banyak kebejatan terhadap bangsa melayu ,negara malaysia & agama islam,habis diperlekehkan mamak dajjal ini dengan bantuan beberapa ekor 'melayu-melayu pengkhianat & pembelot' ! ABU saja penyelamat dari gerombolan mamak khianat & melayu yang ngaku islam tapi lebih zalim dari orang kafir!

    BalasPadam
  2. Ish ish ish TM nih tak habis2 buat lawak antarabangsa, sapa yang tamakkan harta rakyat kalau bukan lu Mahadey, takpe kita bagi dia peluang cakap apa dia nak cakap mana tau salah cakap merana badan. Orang tua2 kata banyak cakap banyak dosa. Silakan Tun have your last say!!!!!

    BalasPadam
  3. Tamak??? Kalau bagi biasiswa, UMNO/BN tanggung 100% pelajaran kita, jika kita tak sokong BN mungkinlah boleh kata tamak. Ini kita belajar pakai duit pinjaman... PTPTN, duit sendiri, tamak apa kejadahnya.

    Untuk makluman Orang Tua Mamak Mudah Lupa. Sebab kami belajar di universiti maka kami jadi golongan bijak dan pandai... golongan tahu berfikir, tahu menimbang buruk dan baik. Takkanlah kami nak sokong UMNO yang kau sendiri kata tak ada orang yang educated di situ. Kenapa perlu kami memasuki parti bertaraf longkang, sedangkan kami adalah parti-parti kami mengikhtiraf golongan menara gading... riak sikit... dengan UMNO kena riak... kalau tak dia tak reti bahasa...

    Al kisah diceritakan oleh seorang ustaz yang belajar di Mesir. UMNO nak tubuh Kelab UMNO di sana. So mereka pun bukalah pejabat, maka dibuatlah papan tanda dalam tulisan Arab. Kerana bijak pandainya pelajar penjilat UMNO dikatakan mereka membuat papan tanda dalam bahasa Arab. Namun perkara yang memalukan berlaku apabila ejaan yang dibuat telah memberi maksud 'Anjing Yang Beriman'. Maka pakat tepuk kepalalah Pak Arab... betapa hebatnya Malaysia kerana memiliki Anjing Yang Beriman. Akhir papan tanda hanya bertahan sehari... kemudian katanya ditukar kepada Nadi UMNO. Benar atau tak cerita ni tak tahulah, kena tanya pelajar-pelajar Mesir yang kini menjadi ustaz-ustaz di Malaysia. Saja nak cerita inilah layaknya UMNO, memiliki golongan bijak pandai bertaraf penjilat seperti anjing.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....