DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 28 Mac 2013

HASIL DARI SLOGAN DEMOKRASI TERBAIK... KERAJAAN HARAM N9 TERBENTUK... KAH KAH KAH !

Sejarah TERCIPTA lagi pada hari ini 28 Hb Mac Tahun 2013 MASIHI bersamaan 16 Jamadil Awal Tahun 1434 HIJRAH bila DEWAN UNDANGAN NEGERI (DUN) SEMBILAN (N9) TERBUBAR dengan SENDIRI nya... dimana ianya telah MELEPASI HAD MASA LIMA TAHUN DUN N9 mula BERSIDANG... maka TERBENTUK lah satu KERAJAAN HARAM di N9... baca KD... inilah HASIL-HASIL daripada SLOGAN-SLOGAN MAUT yang dibuat oleh ULUL AMRI UMNO merangkap Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Haji Najib (DSHN)... bermula dari 1Malaysia... KPI... NKRA... WASSATIYAH... DEMOKRASI TERBAIK... MAQASID SYARIAH... IKUT SUNNAH RASULULLAH SAW... DEBAT BUKAN BUDAYA KITA... JANJI DITEPATI... dan tidak lupa juga dengan HARAMJADAH... kah kah kah !.

Ini jugalah yang dikatakan MASA HIDUPNYA UMNO MENYUSAHKAN RAKYAT... BILA UMNO NAK MAMPOS PUN TETAP MENYUSAHKAN RAKYAT beb... tak PASAL-PASAL terbitnya satu KERAJAAN NEGERI HARAM di N9 kerana TAKUTKAN kepada KEMATIAN UMNO/BN dalam Pilihan Raya... ini kah yang dikatakan oleh Pemimpin Umno yang mereka YAKIN akan MENANG dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13)... kah kah kah... tapi masih TAKUT untuk MEMBUBARKAN DUN dan PARLIMEN... sehinggakan MELEPASI TARIKH LUPUT... apakah tak cukup dengan MASA LIMA TAHUN untuk menunjukkan PRESTASI KERJA beb... atau bila dah rasa nak MAMPOS baru sibuk nak buat KERJA... kah kah kah !.

Teringat gua dengan CADANGAN yang DIUTARAKAN oleh MENTERI DIJABATAN PERDANA Datuk Seri Nazri Aziz yang mahu KERAJAAN mencukupkan LIMA TAHUN MEMERINTAH sebelum PARLIMEN DIBUBARKAN... namun menurut beliau cadangan tersebut hanya boleh DILULUSKAN oleh PARLIMEN dengan SOKONGAN 2/3 Ahli Parlimen... yang mana menurut beliau lagi buat masa sekarang ianya tidak dibuat kerana AHLI PARLIMEN UMNO/BN tidak mencukupi 2/3... dan kalau ianya DITOLAK oleh AHLI PARLIMEN PEMBANGKANG dari PAKATAN RAKYAT (PR) apabila DIBENTANGKAN... maka KERAJAAN UMNO/BN akan mendapat MALU... kah kah kah !.


ALASAN beliau ialah ianya akan DIMENIPULASI oleh PEMBANGANG dengan mangatakan yang KERAJAAN telah KALAH dalam PENGUNDIAN di PARLIMEN... kah kah kah... nampaknya beb... tak payah SUSAH-SUSAH untuk Menteri JAGA PARLIMEN tu nak BENTANGKAN... di BAHASKAN dan  di UNDI serta di LULUSKAN oleh PARLIMEN... kerana perkara tersebut boleh dibuat walaupun TIADA UNDANG-UNDANG... bahkan bukan setakat LIMA TAHUN malahan LEBIH MASA pun PEMIMPIN UMNO boleh buat beb... tak ke itu namaya MENYUSAHKAN RAKYAT beb... kerana KERAJAAN SEMENTARA bukan nya KERAJAAN yang boleh MEMBUAT DASAR apa lagi untuk membuat sebarang PERJANJIAN BARU...

Kecuali lah kalau dibuat ianya seperti KERAJAAN MAK BAPAK dia orang beb... kah kah kah... itu kalau mengikut AMALAN BIASA PEMIMPIN UMNO lah... kerana dalam soal TAK IKUT PERATURAN ni memang dia orang CUKUP MAHIR dan PAKAR...  walaupun selepas hampir saja UMNO/BN nak MAMPOS dalam PRU12 tahun 2008... namun untuk BERUBAH TIDAK SEKALI... sebabnya TIADA dalam KAMUS UMNO bagi perkataan BERUBAH SEBENAR kecuali MENIPU... kerana itu juga segala SLOGAN-SLOGAN MAUT hanya kata-kata yang BERBAU SYURGA... ada KPI tapi LEMBU BOLEH DUDUK kat KONDO... ada DEMOKRASI TERBAIK tapi DEBAT BUKAN BUDAYA KITA... ada pulak NKRA tapi NAJIB KERJA ROSMAH ARAH... kah kah kah !.

Itu belum lagi cerita pasal SLOGAN BERBAU ISLAMIK beb... ada WASSATIYAH tapi BERTUNANG ANAK aje JAMUAN MAKAN RM RATUS RIBU... ada MAQASID SYARIAH tapi HAK RAKYAT NEGERI KELANTAN untuk ROYALTI MINYAK DINAFIKAN... sedangkan hampir 95 Peratus RAKYAT NEGERI KELANTAN adalah ORANG MELAYU ISLAM dan BUKAN SEMUANYA PENYOKONG PAS beb... sebab itu KARAOKE HARAM banyak ada kat sana... kah kah kah... kemudian nya IKUT SUNNAH RASULULLAH SAW tapi K-POP jadi KEBANGGAAN... mungkin ada yang kata itu semua orang pun SUKA... betul beb mungkin semua orang SUKA dan secara PERIBADI gua pun suka tengok beb... tapi jangan lah MUNAFIK dengan SLOGAN-SLOGAN yang ISLAMIK demi untuk MENIPU RAKYAT... kah kah kah !.


hemmmmm..... kalau lu orang sedar beb... sekarang ini slogan semangat kebangsaan yang dulu adalah laungan keramat isi perut umno dan tak kedengaran lagi... kemana ya solgan tersebut..apakah itu tanda-tanda awal yang umno akan lenyap dari bumi malaysia... kalau itu betul... syukur alhamdulillah..amin... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meluoyakan heeeee... A B U.

4 ulasan:

  1. Kurang ajar punya mb. Dah tak tau adat ke. Apalah salah mengadap Yang Di Petuan NS terlebih dulu minta pekenan bubarkan.Ini tak main semuanya secara automatik. Lain kali terus tetapkan awal2 kalau dah tak mau raja2 melayu.

    BalasPadam
  2. hei binatang yahudi berambus dari pejabat kamu tak tak ada kuasa yang ada kuasa rakyat bangsat punya binatang

    BalasPadam
  3. Bukankah Najib telah jelajah seluruh Negara menerangkan Janji ditepati rakyat makan Capati, ha sekarang rakyat kena terimalah sebab semasa lawatan Najib semua kemudahan asas disediakan bahkan wang saku lagi disumbangkan,jika PR buat perhimpunan mana ada semua itu,mak ya hari ini jika parlimen tidak dibubarkan pun Najib mana ada masalah cumanya dia terima gaji dan alaunnya saja yang haram sebab tempoh ang rakyat bagi untuk makan duit halal elah semenjak 8hb lepas lagi sudah melangkaui 2minggu,jadinya berlaku kejadian yang rakyat tidak nak terjadi di Nogori Sembilan.Mampuslah aku UMNO kali ini.

    BalasPadam
  4. Selagi kerajaannya bernama UMNO/BN, selagi itulah rakyat ditipu terutama sekali orang Melayu tulin atau pun yang mengaku Melayu.
    Selagi kerajaannya bernama UMNO/BN, selagi itulah slogan yang dilaungkan hanya ritorik semata2 untuk seluruh rakyat Malaysia.
    Selagi kerajaannya bernama UMNO/BN, selagi itulah korupsi menjadi2 disemua lapisan rakyat Malaysia.
    Selagi kerajaannya bernama UMNO/BN, selagi itulah undang2 dicabuli.
    Selagi kerajaannya bernama UMNO/BN, selagi itulah kekayaan negara dirompak untuk diagihkan dikalangi kroni......
    Lantas, tunggu apa lagi?
    AYUH! SELURUH RAKYAT MALAYSIA, SAMA-SAMA KITA TUMBANGKAN UMNO/BN DALAM PRU13 INI KALI AGAR KEMATIAN UMNO/BN TANPA KUBUR UNTUK DIINGATI OLEH GENERASI AKAN DATANG.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....