DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 25 Mac 2013

GULA-GULA TUN DAIM... KAH KAH KAH !

Beliau ni beb hanya MENGIKUT TELUNJUK KETUA LAMA beliau aje... kalau dimasa Pilihan Raya Ke-12 Tahun 2008 beliau MERAMALKAN yang Negeri Pulau Pinang, Selangor dan Kedah akan JATUH kepada PEMBANGKANG itu hanya RAMALAN KOSONG demi MEMBETULKAN BEKAS KETUA beliau iaitu Tun Mahathir Muhammad (Tun Madey) aje beb... yang mana pada ketika itu Tun Madey sedang MEMUSUHI Tun Abdullah Ahmad Badawi... jadi beliau pun TUMPANG SEKAKI untuk MEMUSUHI Tun Abdullah Ahmad Badawi... itu aje... kah kah kah !

Sedangkan SENARIO POLITIK ketika itu bukan seperti sekarang... yang mana TSUNAMI POLITIK sesuatu yang TIDAK DIJANGKA oleh PEMIMPIN UMNO/BN mahu pun PEMIMPIN dari PAKATAN RAKYAT (PR)... bahkan PENGANALISA POLITIK pun tiada seorang yang MENJANGKAKAN keputusan PRU12 sebegitu rupa... kalau tidak mana mungkin Datuk Ibrahim Ali AL-KATAKI diberi LALUAN uuntuk BERTANDING atas TIKET PAS di PARLIMEN PASIR PAS beb... kerana TIDAK MENJANGKAKAN lah maka AL-KATAKI di beri LALUAN... kah kah kah !.

Cuma kalau DITELITI dari apa yang beliau SUARAKAN dalam malaysiakini ianya adalah sesuatu yang MUSTAHIL akan TERJADI beb... lebih-lebih lagi kalau dah namanya ISI PERUT UMNO... ialah untuk memastikan SELURUH AHLI UMNO/BN yang berjumlah kira-kira 4.9 Juta memberi SOKONGAN kepada CALON-CALON UMNO/BN... ianya adalah sesuatu yang KARUT aje beb... di tambah lagi dengan bukan semua AHLI UMNO/BN adalah PENGUNDI iaitu ada AHLI yang masih dibawah UMUR 21 Tahun... dicampur lagi dengan yang dah menjadi AHLI kepada PARTI lain... jadi MANA MUNGKIN semua ahli BOLEH MENGUNDI beb... kah kah kah !.

Belum lagi cerita pasal TIKAM BELAKANG... kah kah kah... untuk ISI PERUT UMNO meninggalkn AMALAN TIKAM BELAKANG jawapnya SEPULUH KALI UMNO MAMPOS pun jawapnya TDAK beb... kalau UMNO itu sendiri boleh MAMPOS kerana PERANGAI HASAD DENGKI (PHD) sesama AHLI UMNO...  apa lagi untuk MEMBUNUH CITA-CITA MUSUH POLITK SESAMA AHLI UMNO beb... jadi lu orang jangan HERANNN bila Negeri Kelantan yang 90 peratus RAKYAT nya adalah ORANG MELAYU ISLAM diperlakukan seperti yang MENERAJUI nya adalah seorang yang BUKAN MELAYU ISLAM beb... kah kah kah !.

Itu sebab gua cakap yang RAMALAN beliau pada tahun 2008 adalah RAMALAN KOSONG dan hanya untuk MEMUSUHI Tun Abdullah Ahmad Badawi aje beb... sedangkan SENARIO pada ketika itu bukan nya seperti sekarang beb... kalau dah Datuk Seri Haji Najib sendiri pun mengatakan yang PRU13 adalah IBU SEGALA PRU... sampaikan TERLAJAK MASA LIMA TAHUN serta belum lagi ternampak dengan ANAK BULAN PRU... macam mana kata-kata beliau boleh DIGUNA PAKAI... tapi kalau untuk PENYEDAP HATI kepada JENTERA PARTI boleh lah kot... kah kah kah !.

Atau pun beliau ni dah mula rasa CEMAS kalau-kalau Umno/Bn akan betul-betul MAMPOS dalam PRU13 nanti... ialah setidaknya kalau dah namanya ISI PERUT UMNO... bak kata Ketua Wanita Umno Malaysia "MANA DIA PEMIMPIN UMNO YANG TAK RASUAH"... kata-kata itu diucapkan semasa ISU LEMBU NFC yang DUDUK DI KONDIMINIUM sedang HANGAT DIPASARAN... jadi lu orang sendiri FAHAM sudah lah beb... mana mungkin beliau tak rasa CEMAS beb... sedangkan Tun Madey yang patut BEREHAT tu pun KEPANASAN... maka beliau pun terasa jugak BAHANG nya beb... kah kah kah !.

Menyentuh SOKONGAN beliau kepada DSHN dengan kata-kata "Datuk Seri Najib Razak perlu terus diberikan PELUANG memenangi pilihan raya umum dan SOKONGAN itu TERTAKLUK kepada BEBERAPA SYARAT... Saya akan TERUS MENYOKONG Najib... tetapi beliau mesti MEMERANGI RASUAH, JENAYAH, MENGUKUHKAN KESALAMATAN NEGARA dan MENGKAJI SISITEM PENDIDIKAN NEGARA"... cakap ini sepatutnya diucapkan pada HARI PERTAMA DSHN MEMEGANG JAWATAN Perdana Menteri...bukan nya selepas TARIKH LUPUT beb... kah kah kah !.

Atau pun AGAK-AGAK gua lah yang Tun Daim Zainuddin ni TAK FAHAM apa makna RASUAH kot beb... sebab itu beliau masih lagi boleh menyebut perkataan RASUAH... kah kah kah... mungkin juga atas sebab TAK FAHAM perkataan RASUAH maka ISU NFC dianggap BUKAN RASUAH dan PENYELEWENGAN... yang mana ISU tersebut telah DIBANGKITKAN oleh PR... dan semasa ISU tersebut PANAS tiada langsung TINDAKAN yang boleh dikatakan MEMBENTERAS RASUAH dan PENYELEWENGAN dari DSHN... jadi lu orang PIKIR-PIKIRKAN lah apa BOLEH atau TIDAK cakap beliau DIGUNA PAKAI... kah kah kah !.

Lagi satu yang kata-kata beliau TAK BOLEH DIGUNA PAKAI ialah bila mengatakan yang PKR adalah PARTI JALANAN dan akan kembali semula KE JALANAN... nampak sangat yang FAKTOR USIA serta FAKTOR PERMAKANAN telah menbuat beliau CEPAT LUPA... baik lu orang suruh aje beliau BELAJAR SEMULA SEJARAH... kalau payah sangat nak MASUK suruh beliau LUDAH DAN SAPU DI KEPALA atau RENDAM BUKU-BUKU SEJARAH tersebut dan kemudian MINUM airnya... kecuali beliau ni hanya belajar SEJARAH UMNO yang TERTUBUH HASIL TIPU MUSLIHAT INGGERIS PENJAJAH bukan DIJALANAN tapi ISTANA... kah kah kah !.


hemmmmm..... sebab itu gua kata yang isi perut umno punya muka tak malu tampal kulit .... .. .... yang dot... dot... dot... tu lu orang sebut aje le sendiri beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....